اتریوم کلاسیک، در عرض یک هفته برای دومین بار مورد حمله ۵۱ درصد قرار گرفت!

اتریوم کلاسیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

طبق گزارش ارائه شده توسط Bitquery، شبکه بلاک چین اتریوم کلاسیک در روز پنج شنبه، برای دومین بار مورد حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت و در این حمله که از بلاک ۴,۲۳۶ ام اتفاق افتاد، مهاجم توانست اتریوم کلاسیک‌هایی به ارزش ۱/۶۸ میلیون دلار را دوبار خرج کند و یا به عبارتی دابل‌اسپندینگ انجام دهد. 

براساس این گزارش، فرد خاطی سعی داشت که ۴۶۵,۴۴۴ اتریوم کلاسیک (ETC) به ارزش تقریبی ۳/۳ میلیون دلار را دو بار خرج کند؛ اما در انتها موفق شد که ۲۳۸,۳۰۶ ETC، به ارزش ۱/۶۸ میلیون دلار را دو بار خرج کند. در این حمله، فرد مهاجم همچنین موفق شد ۱۴,۰۰۰ ETC نیز به عنوان پاداش استخراج به دست آورد.

گزارش‌ها حاکی از این است که فرد خاطی هش پاور مورد نیاز برای حمله دوم را از پلتفرم Nicehash DaggerHashimotoتهیه کرده است؛ پلتفرمی که یک ارائه دهنده قدرت برای ماینرهای ارزهای دیجیتال است و در حمله اول هم مورد استفاده قرار گرفته بود. 

این حمله که در روز پنج‌شنبه رخ داد، دومین حمله به شبکه اتریوم کلاسیک در طی پنج روز است؛ اولین حمله در شنبه ۱۱ مرداد رخ داد که در ابتدا تصور عموم بر این بود که یک نقص نرم‌افزاری است.

طبق اظهاراتی که به وب سایت خبری CoinDesk ارائه شده است، سازمان توسعه مرکزی اتریوم کلاسیک در روز جمعه اعلام کرد که با کمک شرکت حقوقی Kobre & Kim برای تحقیق و پیگیری عاملان هر دو حمله ۵۱ درصدی، اقدام کرده‌اند.

 

فروش ارز دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.