راه‌اندازی اولین صندوق ETF بیت کوین

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ مهر ۱۳۹۹

صندوق دارایی برزیلی Hashdex، قصد دارد تا با بازار بورس سهام آمریکا تحت عنوان نزدک (NASDAQ)، برای راه‌اندازی  ETF بیت کوین همکاری داشته باشد. این همکاری به منظور راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله بیت کوین در جهان، در بورس اوراق بهادار برمودا (BSX)، صورت خواهد گرفت.

Cointelegraph نیز همکاری Nasdaq و ETF را با مدیر اجرایی Hashdex، مارسلو سامپایو (Marcelo Sampaio)، تایید کرده است.                                                                                 

مدیر بورس اوراق بهادار برمودا اعلام کرد که با توجه به شاخص «Hashdex Nasdaq Crypto»، در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور)، سه میلیون سهام کلاس E، برای معاملات در بستر پلتفرم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش یک رسانه محلی، این صندوق احتمالا تا پایان سال میلادی جاری، در بستر بازار بورس BSX قابل معامله خواهد بود. در این گزارش همچنین بیان شده که صندوق Hashdex، به دلیل گسترش قوانین سازگار با کریپتوکارنسی‌ها تصمیم گرفته که با BSX همکاری داشته باشد. 

 

ETF، برای سرمایه‌گذاران سازمانی این امکان را فراهم می‌کند تا بدون این‌که مجبور باشند بیت کوین بخرند، بتوانند بخشی از سبد دارایی‌هایشان را به این رمزارز اختصاص دهند.

 

در حال حاضر جزییات زیادی از این طرح در دسترس نیست و به گفته صندوق دارایی Hashdex، سایر اطلاعات کلیدی محصول، اعم از روش اجرای طرح در تاریخ عرضه آن منتشر خواهد شد.

طبق اطلاعات منتشر شده، اکنون حدود ۴۶/۶ میلیون دارایی و چهار صندوق در اختیار Hashdex است که ارزهای دیجیتال هم جز این دارایی‌ها هستند. 

در اوایل این هفته نیز، رائول پال (Raoul Pal)، مدیر سابق و مدیر صندوق گلدمن ساکس اظهار داشت که احتمالا به زودی در آمریکا، ETF بیت کوین راه‌اندازی خواهد شد:

«من قصد دارم که بزرگترین فرصت زندگی‌تان را برای شما فراهم کنم.

قرار است که در این صندوق قابل معامله، میلیاردها دلار پول ریخته شود و هرچه قیمت آن بیشتر شود سرمایه‌گذاری مردم در آن نیز بیشتر خواهد شد.»

با وجود پذیرفتن این طرح توسط برزیل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در سال‌های اخیر پیشنهادات متعددی از توسعه ETF بیت کوین از افرادی از جمله دوقلوهای وینکلوس Winklevoss، شرکت ویلشایر فینیکس (Wilshire Phoenix ) و کارگزار شرکت NYSE Arca را رد کرده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.