صندوق سرمایه ارزهای دیجیتال SBI راه‌اندازی می‌شود

sbi
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

هلدینگ SBI که یکی از غول‌های اقتصادی در جهان و از مهم‌ترین شرکت‌های مالی ژاپن است، از برنامه‌هایش برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال خبر داد. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد که به دنبال ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی است. براساس گزارش SBI، پس از راه‌اندازی صندوق سرمایه رمزارزی این شرکت، امکان سرمایه‌گذاری در چندین رمزارز از طریق این صندوق فراهم می‌شود.

یکی از مدیران اجرایی SBI درباره برنامه این شرکت برای ورود به دنیای رمزارزها می‌گوید: «می‌خواهم مردم نگهداری ارزهای دیجیتال را مانند سایر دارایی‌ها تجربه کنند و بفهمند که رمزارزها تا چه حد می‌توانند در سبد سرمایه‌گذاری آن‌ها مفید واقع شوند.»

اتریوم، ریپل و لایت‌ کوین در صندوق اس بی آی

شرکت SBI در بیانیه‌ای از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی خود خبر داده و مدیران این شرکت نیز با خبرگزاری‌هایی مانند بلومبرگ مصاحبه کرده‌اند. به گفته مدیران این شرکت، راه‌اندازی این صندوق تا پایان ماه نوامبر (اواسط آذر ماه)  طول می‌کشد.

تومویا آساکورا (Tomoya Asakura) مدیر بخش دارایی‌های اس بی آی (SBI) نام رمزارزهایی که ممکن است در  صندوق سرمایه‌گذاری این شرکت معامله شوند را به رسانه‌ها اعلام کرده است. براساس گفته‌های تومویا آساکورا، رمزارزهای متنوعی مانند اتریوم، ریپل، بیت‌ کوین، بیت‌ کوین کش و لایت‌ کوین در صندوق سرمایه اس بی آی معامله خواهند شد.

گفته می‌شود شرکت مالی اس بی آی با هدف افزایش سرمایه‌گداران حوزه ارزهای دیجیتال صندوق سرمایه رمزارزی‌اش را راه‌اندازی می‌کند. مدیران این طرح معتقدند با توجه به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در رمزارزها احتمال دارد حداقل سرمایه این صندوق یک میلیون ین (حدود ۹۱۲۲ دلار) تا ۳ میلیون ین در نظر گرفته شود.

مدیر بخش دارایی‌های اس بی آی در مصاحبه‌ای که با سایت بلومبرگ داشت گفت: «در صورتی که اولین صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال خوب پیش برود، شرکت خیلی زود صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی دوم خود را راه‌اندازی می‌کند.»

براساس بیانیه SBI، صندوق رمزارزی این هولدینگ با هدف جذب سرمایه‌گذاران نهادی شکل گرفته است. این شرکت برای ایجاد صندوق سرمایه ارزهای دیجیتال چهار سال صبر کرد زیرا قوانین رمزارزی در ژاپن سخت‌گیرانه است. آساکورا امیدوار است ساخت صندوق سرمایه‌گذاری سبب افزایش توجه به حوزه ارزهای رمزنگاری شده شود و سرمایه‌گذاران نهادی باعث رونق این صنعت شوند.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.