پیتر شیف: پیش‌بینی من برای بیت کوین غلط بوده است!

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره‌ی مالی Euro Pacific Capital، پیتر شیف(Peter Schiff) و یکی از منتقدین همیشگی بیت کوین(BTC) اظهار داشت که پیش‌بینی‌اش راجع به سقوط چشم‌گیر بیت کوین غلط بوده اما هنوز هم فکر می‌کند کاهش قیمت بیتکوین تا ۱۰۰۰۰ دلار، نشان‌گر یک بازار خرسی خواهد بود؛ وی حدود ۱۰ ماه پیش در رسانه‌های اجتماعی پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به کمتر از هزار دلار خواهد رسید.

 

علی‌رغم رسیدن قیمت طلا به بیشترین میزان سالانه‌اش در ماه پیش، بیتکوین سقوط نکرد و ممکن است شیف، که همیشه علیه بیت کوین صحبت می‌کرده است، با دیدن این اتفاق به این موضوع اقرار کند که پیش‌بینی‌هایش غلط بوده است.

 

وی در مکالمه‌ای که در توییتر با  تایلر وینکلوس (Tyler Winklevoss)، هم‌بنیان‌گذار Gemini داشت، درباره رسیدن قیمت بیت کوین به بیشترین میزان سالانه‌اش، بیش از ۱۲۰۰۰دلار و سقوط آن تا زیر ۱۰۰۰۰ دلار در هفته پیش صحبت کرد. در حالی‌که وینکلوس پیش‌بینی کرده بود که قیمت این رمزارز به زیر ۱۰۰۰۰ دلار سقوط می‌کند، شیف اعتقاد داشت که بیت کوین قبل از سقوط دچار یک دوره تثبیت خواهد شد و اظهار داشت:

اگر بیتکوین ۱۰۰۰۰ دلار را تاچ کند به زیر این نیز سقوط خواهد کرد و بازار به ندرت چنین فرصتی به تریدرها برای خرید با قیمت مناسب می‌دهد. من درباره طلا درست گفته بودم اما راجع به بیت کوین نه!

این رمزارز موفق شد که به لطف طلا و تبلیغات گسترده توسط Grayscale در تلویزیون، به بالای ۱۲۰۰۰ دلار برسد و با سقوط به زیر ۱۰۰۰۰ دلار به سرعت وارد یک روند گاوی خواهد شد.

 

بر اساس گزارش Skew Analytics، همبستگی یک ماهه طلا و بیت‌کوین در اوایل ماه آگوست (مرداد)، به بالاترین میزان خود یعنی ۶۸ درصد رسید و در حال حاضر قیمت آن تنها ۷ درصد از آن زمان کاهش یافته است.

با این حال همبستگی این دو دارایی در۲ سپتامبر(۱۲ شهریور) به ۲/۶ درصد سقوط کرد. قیمت بیتکوین پس از رسیدن به ۱۲۰۰۰ دلار در آگوست، اکنون ۱۵ درصد کاهش یافته و در حال حاضر حدود ۱۰,۲۵۱ هزار دلار معامله می‌شود.

درست است که همبستگی بیت کوین و طلا در حال حاضر کاهش یافته اما با توجه به همبستگی‌های قبلی و روند بازار آینده، هنوز هم این احتمال وجود دارد که این کریپتو در سال ۲۰۲۰ به طلای دیجیتال تبدیل شود.

 

خرید بیت کوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.