پیش بینی احتمال سقوط بیت کوین توسط استیو هانکه و پیتر شیف

پیش بینی احتمال سقوط بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ مهر ۱۴۰۰

بیت کوین در مسیر صعود قرار گرفته و توانسته سطح ۵۰ هزار دلار را هم رد کند، اما برخی از اقتصاددانان معروف دنیا مثل استیو هانکه (Steve Hanke) معتقدند که بیت کوین به شدت سقوط خواهد کرد و ضرر زیادی برای دارندگان این رمزارز به ارمغان خواهد آورد. از این حیث اخبار زیادی در این رابطه منتشر می‌شود که در این خبر از بیتستان قصد داریم به پوشش اخبار پیش بینی احتمال سقوط بیت کوین بپردازیم.

استیو هانکه اقتصاددان، دلایلی را برای احتمال سقوط بیت کوین پس از لمس سطح ۵۰ هزار دلار معرفی کرده است. این اقتصاددان معروف که به نوعی منتقد ارزهای دیجیتال نیز محسوب می‌شود، از قانون «بالا و پایین» برای ریزش قیمت بیت کوین یاد می‌کند.

در همین حال، پیتر شیف (Peter Schiff) که به عنوان یکی دیگر از منتقدان سر سخت بیت کوین شناخته می‌شود، بیان کرده که احتمالا دولت آمریکا در آینده نزدیک، محدودیت‌های زیادی را برای ارزهای دیجیتال و به خصوص BTC وضع خواهد کرد.

پیش بینی احتمال سقوط بیت کوین

آنچه که بالا می‌رود، باید پایین بیاید:

هانکه، اقتصاددان برجسته و مخالف بیت کوین در توئیتر خود نوشت که عیب اصلی بیت کوین {که در نهایت قیمت آن را به پایین خواهد کشید} ماهیت فوق‌العاده بی‌ثبات و سفته بازی آن است. از نظر این اقتصاددان، هر چیزی که ارزش بالایی کسب می‌کند، باید سرانجام کاهش نیز پیدا کند و بیت کوین از این قاعده مستثنی نیست.

این اولین بار نیست که هانکه به معایب بیت کوین اشاره می‌کند. وی در هفته گذشته نیز در توییتی اعلام داشت که این ارز فرصت را برای کلاهبرداری فراهم می‌کند.

پیتر شف، یکی دیگر از منتقدان قدیمی بیت کوین، مدیرعامل و مدیر مالی صندوق مدیریت دارایی SchiffGold، در توییتر اظهار داشت که دلیل تعلل دولت ایالات متحده در ممنوعیت بیت کوین به این معنی نیست که این ارز خوب و مناسب است. او می‌گوید دولت بایدن ترجیح می‌دهد مالیات بر BTC را وضع کرده و آن را عملی سازد.

با این حال وی می‌افزاید که پس از سقوط بیت کوین، مقامات مالی ایالات متحده به احتمال زیاد از این عامل به عنوان بهانه‌ای جهت تنظیم مقررات بیشتر و سختگیرانه‌تر استفاده خواهند کرد.

احتمال سقوط بیت کوین

نهنگ‌ها ۳/۶ میلیارد دلار سرمایه در BTC تزریق کرده‌اند:

با وجود چنین مواضع سخت و منتقدانه برای بیت کوین، شرکت Santiment این خبر را اعلام کرد که ۱۰ روز پیش، نهنگ‌هایی که ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین دارند، ۷۰ هزار بیت کوین دیگر خریداری کرده‌اند.

به گفته CoinMarketCap، ارزش این میزان بیت کوین خریداری شده، حدود ۳,۶۰۹,۴۳۱,۰۰۰ دلار با نرخ فعلی بیت کوین (BTC/USD 51،۵۱۶ دلار) است.

شرکت تحلیلی Santiment تأکید کرد که این بیشترین مقدار BTC جمع آوری شده در یک روز از ژوئیه ۲۰۱۹ است و آن‌ها معتقدند که این میزان سرمایه وارد شده از اصلی‌ترین دلایلی است که موجب شده بیت کوین به سطح ۵۱,۰۰۰ دلار برسد.

منبع: u.today

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.