صرافی کوین‌بیس در بازار بورس سهام نزدک لیست شد

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

 

کوین‌بیس (Coinbase)،‌ یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز در جهان است که به کاربران بسیاری از نقاط مختلف دنیا خدمات‌رسانی می‌کند. به تازگی اخبار گسترده‌ای درباره لیست شدن این صرافی در یکی از بزرگترین بازارهای بورس سهام منتشر شده است. گفته می‌شد که سهام کوین‌بیس در بازار بورس سهام نزدک (Nasdaq) لیست می‌شود.

صرافی رمزارز کوین‌بیس که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو واقع شده، پس از تایید شایعات مربوط به لیست شدنش در سهام نزدک این موضوع را تایید کرده است. امروز چهارشنبه ۲۵ فرورین ۱۴۰۰ (۱۴ آپریل)،  ۱۱۴۸۵۰۷۶۹ سهام صرافی  بایننس به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار آمریکا ( ۷۳ میلیارد پوند) در نزدک لیست شدند.

 

چرا کوین‌بیس باید در بازار بورس سهام نزدک لیست شود؟!

 

نزدک (Nasdaq)، یکی از بزرگترین بازارهای بورس در آمریکاست و از نظر حجم بازار در رتبه دوم فهرست بورس‌های سهام قرار دارد. همچنین این بازار صدها کارگزار بین‌المللی دارد که با آن همکاری می‌کنند.اگر بخواهیم بیشتر با  نزدک (NASDAQ ) آشنا شویم باید بدانیم که این واژه مخفف عبارت «National Association of Securities Dealers Automated Quotations system» است. معنی عبارتی که نزدک مخفف آن می‌شود، «سامانه اعلام قیمت خودکار انجمن ملی معامله‌گران اوراق بهادار»  است. 

کوین‌بیس به جای آنکه مسیر سنتی عرضه اولیه سکه  (IPO) را طی کند، سهام خود را به طور مستقیم در نزدک قرار داد. نزدک به عنوان بازار بزرگ بورس با تکنیک‌های قدرتمند برای عرضه سهام، گزینه مناسبی برای توسعه تبادل رمزارزها به حساب می‌آید. از طرفی، نزدک بزرگترین بازار الکترونیک در دنیاست.

شرکت‌های بزرگی مانند اسپاتیفای و پالانتیر در سال‌های اخیر سهامشان را در نزدک قرار داده‌اند. فضای سرمایه‌گذاری خلاقانه در نزدک باعث شده تا شرکت‌های بزرگ علاقه‌ی زیادی به این بازار بورس نشان دهند.

از سوی دیگر، با نگاه به مدل کسب‌وکار کوین‌بیس به این نتیجه می‌رسیم که این شرکت سیاست‌های متفاوتی نسبت به شرکت‌های مشابه خود دارد.

 

کوین‌بیس چه مدلی برای کسب‌وکارش دارد؟

 

صرافی کوین‌بیس، سال ۲۰۱۲ توسط برایان آرمسترانگ و فرد ارسام راه‌اندازی شد. آرمسترانگ سابقه کار در شرکت‌هایی چون ایربی‌ان‌بی (Airbnb) را دارد و فرد ارسام نیز یکی از تریدرهای گلدمن ساکس بوده است.

این شرکت با هدف ساده‌سازی نقل‌ و انتقال رمزارزها راه‌اندازی و سپس تبدیل به بزرگترین صرافی رمزارز آمریکا شد. اگرچه تعداد صرافی‌های بزرگ رمزارز روز به روز در حال افزایش است اما کوین‌بیس کماکان بیشترین حجم سرمایه‌گذاری رمزارز را در سراسر جهان دارد.

مدل کسب‌وکار کوین‌بیس همانند دیگر صرافی‌های رمزارز با دریافت هزینه تراکنش‌ها تعیین می‌شود. با شیوع ویروس کرونا و علاقه به رمزارزها،‌ کوین‌بیس با اشتیاق مردم علاقه‌مند به رمزارزها مواجه شد. این صرافی با قراردادن سهام خود در نزدک روشی را برای توسعه دنیای رمزارزها فراهم کرده است.

 

قیمت هر سهام کوین‌بیس در نزدک چند است؟

 

هر سهام کوین‌بیس در نزدک ۲۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. این قیمت کمتر از قیمت پیش‌بینی شده‌ای بود که برای سهام کوین‌بیس در نظر گرفته شده بود.  گفتنی است کوین‌بیس پس از لیست کردن سهامش در نزدک، به همه‌ی ۱۷۰۰ کارمند تمام وقتش هدیه تشکر داده و هر کدام از این کارمندان ۲۵ هزار دلار دریافت کردند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.