تاثیر ذخیره ۲۰ میلیارد دلار بیت کوین توسط ماینرها بر بازار

ماینر بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ شهریور ۱۳۹۹

اطلاعات درون‌زنجیره‌ای وب سایت تحلیلی Glassnode نشان می‌دهد که مقدار ذخیره بیتکوین توسط ماینرها رکورد زده و به بیشترین میزان رسیده است. هم‌اکنون ۱/۸۲ میلیون بیت کوین و با ارزش ۲۱ میلیارد دلار، توسط ماینرها نگه داشته شده است.

این اتفاق می‌تواند یک شتاب‌دهنده (کاتالیزور) برای قیمت این رمزارز و یا یک اتفاق منفی باشد که همه این‌ها با گذشت زمان مشخص می‌شود.

 محققان وب سایت CryptoComp اظهار داشته‌اند:

ماینرهای بیت کوین بیش از هر زمان در دو سال گذشته این رمزارز را ذخیره می‌کنند و این را می‌توان از این موضوع فهمید که بیت کوین همچنان بالای ۱۱۰۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

دو روش برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات وجود دارد. این موضوع می‌تواند یک کاتالیزور مثبت باشد زیرا نشان می‌دهد که ماینرها به صورت تهاجمی بیت کوین خود را ذخیره می‌کنند و می‌توانند باعث افزایش قیمت آن شوند؛ از طرفی نیز این اتفاق می‌تواند نشان دهد که ماینرها با ذخیره مقدار زیادی بیت کوین، می‌توانند به یک فشار فروش تبدیل شوند.

 

اگر ماینرها بیت کوین بیش از حدی را ذخیره کنند و با گذشت زمان اقدام به فروش کنند، می توانند باعث فشار فروش در کل بازار کریپتوکارنسی‌ها شوند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که فروش بیت کوین توسط ماینرها، با این‌که تریدرها اقدام به فروش کنند متفاوت است و این فشار اضافی را به بازار تحمیل می‌کند.

ویلی وو (Willy Woo)، یک تحلیل‌گر درون زنجیره‌ای خاطرنشان کرد:

فروش ماینرها با فروش تریدرها بسیار متفاوت است. هر تجارتی یک خریدار و یک فروشنده دارد و وقتی می‌گوییم بازار در حال خرید و فروش است یعنی پول هوشمند در حال خرید یا فروش است.

 

این‌که آیا این ذخیره توسط ماینرها باعث قوی شدن یا تضعیف بازار می‌شود هنوز مشخص نیست. اطلاعات تاریخی نشان می‌دهد، پس از آن‌که در سال ۲۰۱۸ ماینرهای هادل به بیشترین میزان خود رسیدند، بیتکوین دچار یک تصحیح قیمتی عمیق به زیر ۴۰۰۰ دلار شد.

این امکان وجود دارد که ماینرها به این دلیل که سایر ماینرها و استخرهای استخراج هم دست به ذخیره بیت کوین زده‌اند، اقدام به چنین کاری کرده باشند.

اطلاعات نشان می‌دهد که ذخیره بیت کوینِ استخرهای استخراج نسبتا کوچک، حدود ۱۰۰ میلیون دلار است. به گزارش وب سایت CryptoComp:

انگیزه سوم ماینرها برای ذخیره بیت کوین، استخرهای استخراجی هستند که بیتکوین زیادی را ذخیره کرده‌اند.

 

تا زمانی که بازار بیت کوین حداقل در میان مدت، واکنش بزرگی از فروشندگان نبیند، ذخیره بیت کوین توسط ماینرها به طور کلی یک موضوع مثبت است.

 

بیتکوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.