استفاده از ۱ میلیارد دلار Wrapped Bitcoin در گواه ذخیره چین‌لینک

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۳۹۹

خبرها حاکی از آن است که در حال حاضر، Wrapped Bitcoin با چین‌لینک امن‌تر است. بیت‌گو که از متولیان Wrapped Bitcoin است، مکانیزم جدیدی را برای افزایش شفافیت و قابلیت کنترل دارایی توکن در پروتکل‌های دیفای اجرا می‌کند.
این سازوکار تازه، در تست‌نت فعال می‌شود و قادر است اپلیکیشن‌هایی چون dApps را که بر پایه اتریوم هستند به طور کامل خودکار کند تا حساب‌های حسابرسی شوند.
این اقدام در حالی انجام می‌شود که مقدار wBTC،‌ در اتریوم، به ۱ میلیارد دلار یا ۹۲,۵۰۰ بیت‌کوین نزدیک شده است. مکانیزمی که بیت‌گو در نظر گرفته، نیاز به فرآیندهای دستی خارج از زنجیره مثل گزارش‌های حسابرسی را حذف می‌کند. این فرآیند در برابر سانسور مقاوم بوده و به wBTC،‌ اعتبار و امنیت بیشتری می‌دهد.

بیت‌گو به تازگی خبر از همکاری با چین‌لینک داد و این همکاری را برنامه‌ای مناسب برای توکن‌های دیفای در خصوص وثیقه‌های پیشتیبانی شده wBTC دانست. این همکاری موجب تعادل در کیف‌پول‌های بیت‌گو می‌شود و قرارداد گواه ذخیره چین‌لینک را بهبود می‌بخشد. همچنین گره‌های چین‌لینک خارج از زنجیره، با این قرارداد به طور مداوم کنترل می‌شوند.
سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، بنیان‌گذار پروتکل چین‌لینک درباره همکاری با بیت‌گو به فوربس گفت: «من فکر می‌کنم به طور کلی مفهوم گواه ذخیره در واقع اثبات قرارگیری یک دارایی اساسی در جایی است که در یک حالت خاص قرار دارد. و این گواه برای عملکرد سیستم‌های مالی ضروری است».
نظروف همکاری با دیگر پروتکل‌ها را مفید دانست و افزود: « این همکاری برای برنامه‌های غیرمتمرکز که از wBTC به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند تا امنیت سایر دارایی‌های دیجیتال را بالا ببرند، مفید خواهد بود».
استفاده از wBTC در گواه ذخیره چین‌لینک منجر به افزایش اعتماد کاربران می‌شود و آن‌ها نگرانی کمتری نسبت به دارایی‌هایشان دارند. نظروف برای بیان بهتر این موضوع به بحران مالی سال ۲۰۰۸ اشاره کرد و آن را نمونه‌ای از چگونگی عدم ارتباط بین ارزش اصلی یک دارایی و بازار دانست.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.