ترامپ یا بایدن؟ سرنوشت بیت کوین چه خواهد شد؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آبان ۱۳۹۹

فکر می‌کنید انتخابات کشور آمریکا چه تاثیری بر بیت کوین داشته باشد؟

اخیرا مدیرعامل گری اسکیل (Grayscale)، که یکی از مشهورترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است، در این‌باره اظهار داشته که فرقی نمی‌کند ترامپ در انتخابات پیروز شود یا بایدن؛ در هر صورت بیت کوین برنده است، زیرا هر کدام از این دو نامزد انتخاب شوند، موجودی دلار آمریکا افزایش می‌یابد.

در ادامه برخی دلایل برای ادعای این شرکت را می‌توانید مطالعه کنید.

این شرکت گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد بازار بیت کوین در سال ۲۰۲۰، به میزان قابل توجهی رشد داشته است:

توجه و علاقه مردم به این رمزارز در حال افزایش است. ما شاهد این هستیم که در سال جاری میلادی تقریبا نیمی از سرمایه‌گذاران آمریکایی (۵۵ درصد) بیتکوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۹ که ۳۶ درصد بوده است، رشد قابل توجهی داشته است.

این افزایش ۲۰ درصدی می‌تواند نشان‌دهنده افزایش آگاهی مردم نسبت به این کریپتوکارنسی باشد.

بیت کوین

افزایش آگاهی نسبت به بیت کوین و قدرت یافتن این رمزارز

عوامل فاندامنتال قوی که پشت بیت کوین وجود دارد و رشد روزافزون تقاضا برای این رمزارز می‌تواند خطرات ناشی از انتخابات آمریکا را تا حدودی جبران و خنثی کند.

به عنوان مثال در سال ۲۰۲۰ ، اکثر کسانی که به بیتکوین تمایل داشتند، تبدیل به خریدارانِ‌ آن شدند. بر اساس گزارش گری‌اسکیل، تقریبا ۸۳ درصد از کسانی که می‌گفتند قصد سرمایه‌گذاری در این دارایی را دارند، واقعا بیتکوین خریدند:

۸۳ درصد از کسانی که گفته بودند می‌خواهند در بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند، این کار را در سال جاری انجام دادند و این موضوع نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به دارایی‌های محبوبی برای سرمایه‌گذاری مدرن هستند.

همچنین افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران نسبت به این دارایی می‌تواند نشان‌دهنده رشد بازار آن در آینده باشد، زیرا این افراد را می‌توان سرمایه‌گذاران بالقوه بیتکوین دانست که ممکن است به زودی بالفعل شوند. طبق یک نظرسنجی که انجام شد در حال حاضر ۶۲ درصد از سرمایه‌گذاران با این رمزارز آشنایی دارند و در سال ۲۰۱۹، این عدد ۵۳ درصد بوده است.

بیت کوین

بزرگترین جذابیت BTC برای سرمایه گذاران چیست؟

دلیل اصلی جذابیت بیتکوین برای سرمایه‌گذاران پتانسیل رشد نمایی آن است؛ این رمزارز با نشان دادن پتانسیلی که برای رشد نمایی دارد، می‌تواند برای موسسات و سرمایه‌گذاران معتبر به یک دارایی جذاب تبدیل شود. طبق تحقیات گری‌اسکیل:

در سال ۲۰۱۹، ۵۹ درصد از سرمایه‌گذاران گزارش دادند که می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بیتکوین، سرمایه‌ی اندک خود را افزایش دهند و همین دلیل علاقه‌ی آن‌ها به این رمزارز است. در سال ۲۰۲۰، افرادی که این اعتقاد را داشتند ۶۵ درصد بوده است.

علاوه بر این موارد افزایش آشکار علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به بیت کوین را می‌توان به دلیل افزایش مداوم سرمایه گذاران نهادی نیز دانست. 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.