حرکت بعدی بیت کوین و اتر بعد از بیت کوین ۳۴,۰۰۰ دلاری چه خواهد بود؟

ریپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ دی ۱۳۹۹

ساعاتی پیش قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود، یعنی ۳۴,۷۰۰ دلار رسید و باعث شد اتر نیز برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۸، از سطح قیمتی ۸۰۰ دلار پیشی بگیرد. 

چنین روند دیوانه‌واری در بیت کوین منجر به شگفتی همه‌ی فعالان این حوزه شده زیرا این رمزارز در ۲ ژانویه (۱۳ دی) یک اصلاح قیمتی قوی تا سطح ۳۰,۳۰۰ دلار انجام داد و انتظار سقوط، بیشتر از صعود بوده است. با این حال بیت کوین در عرض ۲۴ ساعت با یک جهش ناگهانی و رشد ۱۴ درصدی، از سطح ۳۰,۳۰۰ دلار خودش را به ۳۴,۷۷۸ دلار رساند.

بیت کوین

چه عاملی منجر به رالی بیت کوین و اتر شده است؟

بعد از اینکه قیمت بیت کوین در روز ۱۳ دی ماه از سطح ۳۳,۰۰۰ دلار فراتر رفت، تعدادی از نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ راجع به این موضوع هشدار دادند که فروش ۱۵۰ بیت کوین می‌تواند روند بازار را مجددا معکوس کند.

یک تریدر با نام مستعار «i.am.nomad» در این‌باره نوشت:

فروش 150 BTC در بازار می‌تواند باعث معکوس شدن روند شود.

در عرض چند ساعت او متوجه ریسک اصلاح قیمت بیت کوین شد و این رمزارز نیز یک پول‌بک عمیق انجام داد. با این حال پس از این ریزش قیمت شدید، شاهد بهبود این رمزارز در ۲۴ ساعت و ثبت یک رکورد جدید بودیم.

عوامل و محرک‌های اصلی که منجر به چنین روند صعودی در بیت کوین شده‌اند را می‌توان رو آوردن گسترده‌ی موسسات به بیت کوین در صرافی Coinbase و رخ دادن شورت اسکوئی،ز در پوزیش‌های فیوچر صرافی بایننس دانست.

شورت اسکوئیز زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت ناگهان افزایش پیدا می‌کند و تردیرهایی که پوزیشن شورت گرفته بودند، ضرر می‌کنند. سپس آن‌ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر مجددا اقدام به خرید می‌کنند و به افزایش قیمت نیز دامن می‌زنند.

بر اساس گزارش وب‌سایت Cointelegraph، در طول سه روز گذشته بیت کوین حجم زیادی از معاملات صرافی کوین بیس را به خود اختصاص داده است و بیش از هر رمزارز دیگری معامله شده است. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران زیادی به سمت این رمزارز هجوم آورده‌اند.

بیتکوین

در این بین، بسیاری از تریدرهای صرافی Binance احتمالا انتظار داشتند که قیمت بیتکوین فقط تا سطح ۳۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد و پوزیشن شورت گرفته بودند. وقتی خریداران در صرافی کوین بیس قیمت بیتکوین را افزایش دادند منجر به رخ دادن شورت اسکوئیز شدند. یکی از تحلیل‌گران Santiment در این‌باره اظهار داشت:

برای کسانی که انتظار داشتند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ میلادی یک تصحیح قیمت عمیق انجام دهد باید بگویم که رقم این رمزارز همین چند دقیقه پیش از سطح ۳۴,۰۰۰ دلار فراتر رفت و بازار را به شدت برای خرس‌ها دردناک کرد.

اتر نیز از این رالی بیتکوین بهره برد و برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۸ خودش را به بالای سطح ۸۰۰ دلار رساند. دیروز در تاریخ ۱۳ دی یک تریدر به نام Mayne، پیش‌بینی کرده بود که قیمت اتر احتمالا به ۸۰۰ دلار برسد:

روند بیت کوین ادامه دارد و این رمزارز روزانه از ۶۲۰ دلار به ۸۰۰ دلار رسیده است. من در ماه دسامبر یک پوزیشن لانگ گرفته بودم و فکر می‌کنم که اگر قیمت جفت‌ارز ETHBTC بالا رود، پیش بینی من درست بوده است. با این حال باید در ماه دسامبر پوزیشن لانگ بیشتری برای بیت کوین می‌گرفتم.

 

روند بعدی بازار چگونه خواهد بود؟

اتریوم یک محرک قیمتی بزرگ پیش روی خود دارد زیرا بازار بورس آتی CME قصد دارد که در ماه فوریه معاملات آتی اتر را راه‌اندازی کند. با توجه به سطح بالای تقاضای موسسات برای بیتکوین  از فصل اول سال ۲۰۲۰ و در نتیجه افزایش قیمت آن، این اتفاق می‌تواند بر قیمت اتر هم تاثیر مثبت داشت باشد.

در حال حاضر روند صعودی بیت کوین همچنان ادامه دارد و شاهد رکورد زنی‌های پی‌درپی توسط این رمزارز هستیم. با توجه به کمبود عرضه‌ و محدودیت بیتکوین و شور و هیجان خرید در موسسات نهادی که اکنون به خرده تریدرها هم رسیده است، این رالی می‌تواند تا سطح روانی ۳۵,۰۰۰ دلار ادامه داشته باشد. 

بر اساس مطلبی که پیش از این گزارش شد، پیش‌بینی‌های ۶ رقمی برای قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر بسیار افزایش یافته و به خصوص با این رکورد آخر بیت کوین ممکن است این پیش‌بینی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.