بیت کوین ۱۲ هزار دلاری معامله‌گران را حریص خواهد کرد!

بیت کوین ۱۲ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

در سومین تلاش برای رساندن قیمت بیت کوین به ۱۲ هزار دلار، این رمز ارز در یک محدوده سخت تثبیت شده است. 

پس از تصحیح قیمتی ۶/۳ درصدی این رمزارز و سقوط به ۱۱,۲۰۰ دلار در ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد)، به نظر می‌رسد که برای سومین بار قیمت به ۱۲ هزار دلار برسد.

این پیش‌بینی، پس از انتشار اخبارهای گاوی اخیر از جمله خریدن ۲۱,۵۴۵ بیتکوین توسط شرکت MicroStrategy برای حفاظت از خودش در برابر تضعیف دلار آمریکا، صورت گرفته است.

روند گاوی بیت کوین به کل حوزه کریپتوها نیز سرایت می‌کند. اثبات این گفته، رسیدن قیمت آلت کوین‌های تزوس (XTZ) و چین لینک (LINK) به بیشترین میزان خود است. این آلت کوین‌ها در حال حاضر بالاتر از سایر توکن‌های DeFi هستند.

قیمت بیتکوین

در حال حاضر، شاخص حرص و طمع کریپتویی (Crypto Fear & Greedo ) نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر سرمایه‌گذاران بسیار زیاد است و این برخلاف  ماه ژوئیه (تیر) است که این شاخص نشان می‌داد، سرمایه گذاران از رسیدن قیمت بیتکوین به زیر ۱۰,۰۰۰ دلار می‌ترسند.

بازه زمانی روزانه نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین همچنان پایین‌تر می رود زیرا در محدوده ۱۱,۲۰۰ تا ۱۱,۸۰۰ تثبیت شده است.

شرکت استک فاندس (Stack Funds) اخیرا در یک خبری اظهار داشته است:

از آنجایی که یک پرچم گاوی در حال شکل گیری است به نظر می‌رسد یک ری تست در سطح ۱۲,۰۰۰ دلار داشته باشیم. استک معتقد است ساختار فعلی بازار همچنان دست نخورده باقی خواهد ماند، مگر اینکه سطح ۱۰,۵۰۰ دلار نقض شود. با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی همراه با تضعیف دلار، باید همچنان منتظر حرکت گاوی بیت کوین باشیم.

این شرکت همچنین به رشدِ در حال افزایش همبستگی بیت کوین با طلا اشاره کرد و خاطرنشان کرد که قیمت بیتکوین پس از بازپرداخت ۹ درصدی قیمت طلا، ۲/۷ درصد اصلاح شد.

به گفته محققان، ویژگی منحصر به فرد بیت کوین این است که این رمزارز تا حدودی از نوسانات گسترده بازار در امان است؛ زیرا همبستگی بین بیتکوین با طلا و سهام، بسته به عملکرد قیمت، با هر بازار، تغییر می‌کند. استک فاندس  اظهار داشته است:

علی رغم افزایش شدید همبستگی بیتکوین-طلا در ماه مارس (اسفند)، کاهش شدید قیمت طلا در این هفته تاثیر چشمگیری بر قیمت بیت کوین نگذاشته است زیرا این ارز دیجیتال برای حفظ روند صعودی خود، به روابط عدالت مانند تکیه می‌کند.

 

نمودار روزانه بیتکوین

آلت کوین‌ها نیز از اصلاح ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) به خوبی بازیابی شدند و اتر (ETH) یک برک اوت قوی، بالای محدوده مقاومت ۴۰۰ دلاری را رقم زد. قیمت اتر با افزایش ۷/۳۰ درصدی و رسیدن به ۴۳۰ دلار، به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۲۰ رسید و قیمت ریپل (XRP) نیز رشد ۴/۰۴ درصدی داشته است. قیمت چین لینک (LINK) هم پس از یک رالی ۱۶ درصدی، به بیش‌ترین میزانش یعنی ۱۸/۳۷ دلار رسید.

طبق گفته CoinMarketCap، ارزش کل بازار کریپتوکارنسی‌ها در حال حاضر ۳۶۷/۴ میلیارد دلار است و شاخص تسلط (dominance index) بیتکوین، ۵۹ درصد از این بازار می‌باشد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.