فرار مالیاتی معامله گران ADA در ژاپن مورد بررسی قرار خواهد گرفت!

فرار مالیاتی معامله گران ADA در ژاپن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

نشریه مالی ژاپنی Nikkei بیان کرده که در حال جمع‌آوری مالیات از معامله گران ارزهای دیجیتال است؛ اما برخی از افرادی که در شهرهای Saitama ،Tochigi ،Gunma ،Niigata و Nagano اقدام به فعالیت در این عرصه و به خصوص خرید و فروش ارز ADA کرده‌اند، فرار مالیاتی داشته و باید هر چه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنند. با بیتستان همراه باشید تا خبر فرار مالیاتی معامله گران ADA در ژاپن را بیشتر بررسی کنیم.

فرار مالیاتی معامله گران ADA در ژاپن

معامله گران فراری از پرداخت مالیات ارز کاردانو (ADA) در ژاپن تحت پیگرد قرار می‌گیرند. به گزارش اخیر نشریه مالی ژاپنی Nikkei، آژانس‌های جمع آوری مالیات در ژاپن، مالیات معامله گران ارزهای رمزنگاری شده را که فرار مالیاتی داشته‌اند، صفر کرده است.

اما پس از یک بررسی وسیع و دقیق‌تر در منطقه کانتو و دیگر مناطق کشور، مشخص شده که مسئولان گردآوری مالیات، در اخذ ۱/۴ میلیارد ین (۱۲/۶ میلیون دلار) ناکام مانده‌اند.

به گفته شخصی که در این تحقیقات شرکت کرده است، افرادی از شهرهای Saitama ،Tochigi ،Gunma ،Niigata و Nagano با خرید و فروش کاردانو سود زیادی برده‌اند. مسئولان اخذ مالیات، چیزی در حدود ۶۷۰,۰۰۰ ین (۶ میلیون دلار) مالیات برای این معامله گران محاسبه کرده‌اند که اخذ نشده است.

معامله گران ADA یا سود خود را اعلام نمی‌کردند یا از پرداخت مالیات سر باز می‌زدند. به گفته یک حسابدار مالیاتی، بسیاری از مردم به دلیل افزایش سریع قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۱ سود زیادی کسب کرده بودند.

شاید این مقدار مالیات تعیین شده در نظر شما غیر منطقی باشد، اما باید بدانید که بیش از ۹۰ درصد کسانی که در عرضه اولیه رمزارز کاردانو (ICO) شرکت داشتند، اهل ژاپن بودند. پس تعجب آور نیست که پروژه محبوب ارزهای رمزنگاری شده اغلب با نام “اتریوم ژاپنی” نیز معرفی شود.

اما تا همین اواخر، به دلیل مقررات سختگیرانه تعیین شده در برخی صرافی‌ها مثل Binance، امکان مبادله ADA در مبادلات خارجی وجود داشت. بر اساس گزارش U.Today، رمزارز ADA در اواخر ماه اوت در صرافی Bitpoint لیست شده تا کاربران ژاپنی بتوانند برای انجام معاملات خود، از آن استفاده کنند.

منبع: u.today

کاردانو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.