کاهش تعداد نهنگ‎‌های بیت کوین پس از افزایش قیمت اخیر

کاهش تعداد نهنگ های بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ مهر ۱۴۰۰

اخیرا در سایت‌های تحلیلی رمزارز، گزارش‌های متعددی از کاهش تعداد نهنگ های بیت کوین پس از افزایش ارزش آن، داده شده است. آمارهای Glassnode نشان می‌دهد آدرس‌های صاحب هزار بیت‌کوین یا بالاتر به کمترین مقدار خود در ۸ سال و ۱۰ ماه اخیر رسیده است. برای خواندن ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

با توجه به داده‌های به دست آمده نهنگ‌های بیت‌کوین در حال کاهش هستند. داده‌های لیست ۱۰۰ آدرس ثروتمندترین‌های بیت‌کوین در bitinfocharts.com در مقایسه با حساب نهنگ‌ها در مقاله‌ی منتشر شده در خبرگزاری Bitcoin.com در ۱۴ می، نشان دهنده تغییرات زیادی در سرمایه گذاران عمده بیت‌کوین است.

آمارهای Glassnode نشان می‌دهد آدرس‌های صاحب هزار بیت‌کوین یا بالاتر به کمترین مقدار خود در ۸ سال و ۱۰ ماه اخیر رسیده است.

علاوه بر دو سایت اشاره شده که تحلیل نهنگ‌های بازار را ارائه می‌دهند، whalemap.io نیز به کاهش تعداد نهنگ های بیت کوین (با دارایی بالای هزار سکه) اشاره کرد. همچنین لیست ۱۰۰ آدرس ثروتمندترین‌های بیت‌کوین در bitinfocharts.com، در تاریخ ۱۳ می ۲۰۲۱ نشان داده بود ۳ نهنگ با ۱۰۰ هزار تا یک میلیون بیت‌کوین وجود داشته است.

کاهش تعداد نهنگ های بیت کوین

آدرس‌های صاحب بیت‌کوین و تغییرات در تعداد آن‌ها

امروز نیز این ۳ نهنگ وجود دارند. از نظر آدرس‌های صاحب دارایی‌های ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیت‌کوین از ۱۳ می از تعداد ۸۵ به ۷۷ کاهش پیدا کرده‌اند. دارندگان هزار تا ۱۰ هزار بیت‌کوین هم از این تاریخ کاهش یافته و تعداد آن‌ها از ۲۰۷۸ به ۲۰۶۹ رسیده است.

آدرس‌های دارای ۱۰۰ الی هزار بیت‌کوین ۵ ماه پیش ۱۳،۹۸۹ آدرس بود و امروز به ۱۳،۹۸۷ تغییر پیدا کرده است. آدرس‌های صاحب ۱۰ الی ۱۰۰ بیت‌کوین در طی پنج ماه اخیر به شدت افزایش پیدا کرده اند.

کاهش تعداد نهنگ های بیت کوین

در هفته اخیر آدرس‌های صاحب ۱۰۰۰ بیت‌کوین و کمتر، به شدت افزایش پیدا کرده اند. ۵۱٫۲۴ درصد از این افراد صاحب ۰٫۰۰۱ بیت‌کوین و کمتر هستند. تعداد این آدرس‌های بیت‌کوین ۱۹،۷۱۶،۴۴۷ می‌باشد. آدرس دارندگان ۰٫۱ الی ۱ بیت کوین ۲،۴۳۷،۹۵۱ آدرس و آدرس دارندگان ۱ تا ۱۰ بیت‌کوین ۶۶۵،۸۹۳ آدرس ثبت شده.

کاهش تعداد نهنگ های بیت کوین

این احتمال وجود دارد که با افزایش ۲۵ درصدی بیت‌کوین در ۳۰ روز اخیر نهنگ‌ها برای سود بیشتر در این قیمت، مقداری از بیت‌کوین‌های خود را فروخته باشند. این احتمال هم وجود دارد که نهنگ‌ها دارایی‌های بیت‌کوین خود را در آدرس‌های مختلف پراکنده کرده باشند.

آخرین باری که کاهش تعداد نهنگ‌های بیت کوین را شاهد بوده‌ایم تعطیلات ۲۰۱۲ بود که پس از آن ارزش بیت‌کوین با اولین حرکت گاوی شدید رو به رو شده بود.

در تابستان ۲۰۱۲ و پاییز همان سال بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود در آن دوره که ۳۰ دلار بود رسید. این در حالی بود که قیمت آن در ماه دسامبر ۲۰۱۲ به قیمت ۲ دلار بود. در آن بازه زمانی تعداد نهنگ‌ها کاهش یافته بود.

منبع:news.bitcoin

رابرت کیوساکی بار دیگر در بیت کوین سرمایه گذاری کرد

برای خواندن این خبر کلیک کنید
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.