کاهش قیمت بیت کوین نهنگ‌ها را ترسانده است!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ آذر ۱۳۹۹

بر اساس گزارش وب‌سایت دی‌کریپ، در روز گذشته تعداد آدرس‌هایی که حداقل یک بیت کوین داشتند، ۱۰۰۰ آدرس کاهش یافت. این اتفاق می‌تواند به دلیل ریزش قیمت این رمزارز از سطح ۱۸,۷۰۰ و رسیدن به ۱۷,۱۰۰ دلار در ۲۵ نوامبر (۵ آذر)، افتاده باشد. گفتنی است که پیش از این چند روز قبل اعلام شده که تعداد نهنگ‌های بیتکوین رکورد جدیدی را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است. 

پیش از خواندن ادامه‌ی خبر خلاصه‌ی آن را مرور می‌کنیم:

  • پس از فروش گسترده در هفته‌ی گذشته توسط نهنگ‌ها، تعداد آدرس‌هایی که حداقل دارای یک بیت کوین هستند (یا wholecoiners) کاهش یافت.
  • با این‌حال پس از این کاهش هنوز هم تعداد این آدرس‌ها زیاد است و بیش از ۸۲۰,۰۰۰ حساب می‌باشد.
  • این حساب‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند که حجم زیادی از بیتکوین‌های استخراج شده را نشان می‌دهد.

بیت کوین

 

اطلاعات شرکت تحلیل‌گر گلس‌نود نشان می‌دهند که تعداد wholecoiners تقریبا و نه کاملا، با قیمت بیت کوین ارتباط دارد؛ به این معنی که افت و افزایش قیمت‌ها بر تعداد این آدرس‌ها تاثیر می‌گذارد اما نوسان این افراد بسیار کمتر از نوسانات شدید قیمتی است و این ارتباط خیلی قوی نیست. 

این موضوع را می‌توانید به وضوح در رالی سال ۲۰۱۷ بیت کوین ببینید که با افزایش تصاعدی قیمت، افزایش تعداد افرادی که بیش از یک بیتکوین داشتند، سرعت کمتری داشت. همچنین در سال ۲۰۱۴ که قیمت این رمزارز کاهش یافت، آدرس‌های دارای بیش از یک بیت کوین افزایش یافت. اما به صورت کلی و در بلندمدت از سال ۲۰۰۹ یعنی زمان راه‌اندازی بیتکوین تاکنون، تعداد این افراد یا آدرس‌ها سیر صعودی داشته است.

بیت کوین

شایان ذکر است که کل سرمایه‌ی در گردش بازار بیت کوین حدود ۳۳۰ میلیارد دلار است و این افراد حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از این سرمایه را در اختیار دارند و همان‌طور که گفته شد با وجود نوسانات قیمت بیتکوین هنوز هم تعداد این افراد که حداقل یک بیتکوین دارند بیش از ۸۲۰,۰۰۰ نفر است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.