چین، عامل کاهش قیمت بیت‌ کوین است؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مهر ۱۳۹۹

تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال، به دنبال دلیلی برای کاهش قیمت بیت‌ کوین هستند. این تحلیل‌گران، چین را مقصر کاهش قیمت رمزارز محبوب بازار می‌دانند. قیمت بیتکوین در هفته‌ گذشته، افت زیادی داشت. این قیمت که نتوانست از سطح مقاومت ۱۱ هزار دلار فراتر برود، روندی نزولی را طی می‌کند. 

قیمت بیت‌کوین سطوح حمایتی ۱۰,۸۰۰ دلار  و ۱۰,۷۵۰ دلار را شکست و براساس شاخص میانگین متحرک صد روزه سیر نزولی‌اش ادامه پیدا کرد. همچنین با توجه به شکست فیبوناچی۵۰٪ که قیمت این رمزارز را در روزهای گذشته به ۱۰,۱۳۸ دلار رساند، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند بار دیگر قیمت بیت‌کوین، به زیر ۱۰ هزار دلار برسد.

کاهش قیمت بیت‌ کوین، حرکتی است که خرس‌ها انجام داده‌اند تا قیمت به زیر ۱۰ هزار دلار برسد و فرصت مناسبی برای خرید به وجود بیاید. 

کول گارنر (Cole Garner)، متخصص فارکس، با انتشار رشته توییتی، وضعیت قیمت بیت‌ کوین را در هفته گذشته بررسی کرده تا علت سقوط قیمت این رمزارز را بیابد. گارنر در بررسی‌هایش همچنین از داده‌های دو سال قبل استفاده کرده که قیمت بیت‌کوین به ۲۲ هزار دلار رسیده بود.

تحلیل‌گر فارکس به این نتیجه رسیده که بازار بیت‌کوین توسط چین تحت تاثیر قرار گرفته است. استخراج رمزارز در چین به وفور انجام می‌شود و این کشور به قلمرویی برای ماینینگ تبدیل شده است. 

 

کمپین پرو-بیت‌کوین در چین

سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در حالی بسته می‌شود که رسانه‌های چینی کمپینی را برای حمایت از بیت‌کوین راه‌اندازی کرده‌اند. یکی از اولین کسانی که به نقش چین در تغییر قیمت بیت‌کوین اشاره کرده، داوی وان (Dovey Wan)، از بنیانگذاران پریمیتیو کریپتو است. داوی وان در توییتی خبر منتشر شده در رسانه‌های چین را نقل کرد؛ روزنامه‌های چین نوشته بودند که این کشور امسال بهترین دارایی YTD را داشته‌ است. YTD مخفف سال تا به امروز است.

کول گارنر که چین را عامل روند نزولی قیمت بیت‌کوین می‌داند، به تعداد آدرس‌های فعال روزانه در بلاکچین بیت‌کوین اشاره کرد و اعلام کرد این آدرس‌ها، پس از نفوذ بیت‌کوین چین در حال افزایش است. از دیدگاه گارنر و دیگر متخصصان فارکس، چین قصد دارد پس از مدتی بازار ارزهای دیجیتال را متحول کند و پکن همچون گاوی خشمگین، قیمت‌ها را افزایش دهد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.