آیا دستگیری مدیرعامل صرافی BitMex، باعث سقوط قیمت بیت کوین خواهد شد؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ مهر ۱۳۹۹

در چند روز گذشته دنیای کریپتوکارنسی‌ها بسیار پر هرج و مرج بوده است؛ از خبر کرونا گرفتن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تاثیر منفی این موضوع بر قیمت طلا و بیت کوین گرفته، تا خبر دستگیر شدن مدیرعامل صرافی BitMex و بهم ریختن بازار آلت‌کوین‌ها در اثر این اتفاق.

طی خبری که اخیرا منتشر شده، در اول اکتبر ۲۰۲۰ (پنج‌شنبه ۱۰ مهر)، سه مدیر اجرایی صرافی بیت‌مکس به نقض قوانین رازداری متهم شدند و این کمیسیون، بیت‌مکس را به خاطر پو‌ل‌شویی و ضعف سیاست‌های احراز هویت مقصر دانست.

پس از انتشار این خبر، حدود ۴۵,۰۰۰ بیت کوین از این صرافی بیرون کشیده شد و به صرافی‌های دیگر انتقال داده شد. ظاهرا صرافی‌های جمینی (Gemini)، بایننس (Binance)، صرافی OKEx، هیوبی (Huobi) و Kraken، از این اتفاق سود برده‌اند، زیرا این حجم عظیم بیت کوین، به بستر این صرافی‌ها منتقل شده است.

بیت کوین

طبق اطلاعاتی که توسط وب‌سایت کوین‌دسک منتشر شده، در ساعات اولیه این انتقال، ۴,۷۸۶ BTC به بایننس، ۳,۸۹۹ BTC به جمینی و ۹۸۹ BTC به Kraken رفته است.  در کمتر از ۴۸ ساعت، حجم این انتقال به ۴۵,۰۰۰ بیت کوین رسید.

بیت کوین

با این حال این اولین بار نیست که صرافی BitMex، با چالش روبه‌رو شده است؛ پس از پنج‌شنبه سیاه اسفند سال ۱۳۹۸، که قیمت بیت کوین دچار یک سقوط ناگهانی شد، کاربران این صرافی اعتماد خود به این پلتفرم را از دست دادند؛ پس از آن در عرض شش ماه حدود ۱۰۰,۰۰۰ بیت کوین از این صرافی بیرون کشیده شد. اگرچه باید خاطرنشان کرد که اتفاق اخیر و چنین برداشتی در عرض دو روز (۴۵,۰۰۰ بیتکوین)، یک اتفاق نادر و قابل توجه است.

در حال حاضر هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت که آیا این اتفاق و حجم گسترده انتقال بیت کوین منجر به فروش گسترده و کاهش قیمت این رمزارز خواهد شد یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع باید ببینیم در روزهای آینده، چه سرنوشتی در انتظار برترین رمزارز بازار، خواهد بود.

خرید بیتکوین

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.