خاطره مدیرعامل صرافی Yellow Card درباره از دست دادن بیت کوین‌هایش

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

اشتباهات اولیه می‌تواند به معنای ضررهای بزرگ باشد.

 

کریس موریس (Chris Maurice)، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال آفریقایی، Yellow Card، اظهار داشت که در سنین جوان‌تر، پس‌انداز زندگی‌اش را تبدیل به بیت کوین کرده و مدتی کوتاه بعد از آن، سرمایه‌‍‌اش دزدیده شده است.

وی در مصاحبه‌ای با Cointelegraph به خاطره‌اش از زمانی که بیت کوین ۲۰۰ دلار بود اشاره کرد و گفت که در آن زمان تصمیم گرفت کل دارایی‌اش را به بیت کوین تبدیل کند و حدود ۵۰۰۰ دلار پس‌اندازش را تبدیل به تقریبا ۲۱ بیتکوین کرد.

موریس با اشاره به یک پلتفرم محبوب که در آن زمان برای معاملات خارج از بورس (Over-the-counter) استفاده می‌شد، اظهار داشت:

من از کیف پول LocalBitcoins استفاده می‌کردم، زیرا در آن زمان گزینه‌ای بهتر از این نمی‌شناختم.

و در ادامه به عنوان شوخی اضافه کرد:

حتما با خودتان فکر کرده‌اید که قبل از قرار دادن پس‌انداز زندگی‌ام در جایی، باید راجع به آن تحقیق کرده باشم.

 

بیشتر شرکت‌های صنعتی در حوزه ارزهای دیجیتال، به کاربران راجع به نگه داشتن دارایی‌هایشان در صرافی‌های کاستدی (Custodial) و کیف پول‌های آنلاین هشدار داده‌اند، زیرا در این پلتفرم‌ها ضمن داشتن خطرات امنیتی، کاربران کنترل کمتری بر دارایی‌های خود خواهند داشت.

کیف پول‌ها یا صرافی‌های کاستدی، کنترل کلیدهای خصوصی و همچنین سکه‌های کاربران را به عهده می‌گیرند و شما نمی‌توانید مدیریت کامل پول خود را داشته باشید. استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای یا 2FA در این پلتفرم‌ها امری ضروری و راه حلی برای مسائل امنیتی است که موریس اعتراف کرد در انجام این کار کوتاهی کرده است.

او خاطر نشان کرد که فردی وارد حسابش شده و کل دارایی‌اش، به جز ۰/۰۸ بیتکوین را دزدیده است. بعد از آن او  ۰/۰۸ بیتکوین خود را ۱۶ روز قبل از این‌که قیمت آن ناگهان از ۱,۷۰۰ دلار به ۶۰۰۰ دلار برسد، فروخته است. 

وی علاوه بر خطایی که برای ذخیره رمزارز خود داشته نیز در سال ۲۰۱۵، بیت کوین خود را برای ایجاد یک تجارت کوچک، به سایت eBay فروخت. 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.