پیش بینی مدیرعامل صرافی BitMEX در مورد قانونی شدن بیت کوین در ۵ کشور تا ۲۰۲۲

بررسی قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ مهر ۱۴۰۰

از زمانی که بیت کوین در کشور السالوادور به عنوان ارز قانونی پذیرش شد، اخبار زیادی مبنی بر این که کشورهای دیگری نیز بیت کوین را به عنوان ارزی قانونی قبول کرده و به مردم اجازه می‌دهند که از آن در طی معاملات روزانه خود استفاده کنند، به گوش می‌رسد. از این رو مدیرعامل صرافی BitMEX پیش بینی کرده که به احتمال زیاد، تا سال ۲۰۲۲ پنج کشور اقدام به قانونی کردن بیت کوین خواهند کرد. با بیتستان همراه باشید تا خبر قانونی شدن بیت کوین در ۵ کشور تا ۲۰۲۲ را بیشتر بررسی کنیم.

اخیرا مدیرعامل صرافی BitMEX، الکساندر هاپتنر نگاه عمیق‌تری به وضعیت بیت کوین در السالوادور داشته و دلایل قانونی بودن بیت کوین در کشورهای در حال توسعه و مخالفت نهادهای بین المللی مالی را بررسی کرده است و بیان کرده که:

پیش بینی من این است که تا پایان سال آینده، ما حداقل پنج کشور داریم که بیت کوین را به عنوان وجه قانونی پذیرفته‌اند. همه آن‌ها کشورهای در حال توسعه خواهند بود.

مدیر اجرایی صرافی BitMEX استدلال خود را بر اهمیت بیت کوین در کشورهایی مانند السالوادور استناد کرد و ادامه داد:

آنچه منتقدان نمی‌توانند تشخیص دهند این است که کشورهای در حال توسعه مانند السالوادور در پذیرش ارزهای دیجیتالی غیرمتمرکز و پرداخت‌ها، پیشرو جهان هستند. آن‌ها ده‌ها سال وقت داشتند که نحوه عملکرد سیستم مالی جهانی را برای جمعیت خود تحلیل کنند.

۳ دلیل افزایش پذیرش بیت کوین در کشورهای دیگر:

به گفته مدیر عامل BitMEX، به صورت کلی می‌توان ۳ دلیل اصلی را برای درستی پیش بینی انجام گرفته مطرح کرد:

  1. حواله
  2. سیاست
  3. تورم
  • حواله بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور السالوادور در سال ۲۰۲۰ را تشکیل داده بود، از این رو دلیل اصلی پذیرش بیت کوین توسط دولت نیز همین مورد اول می‌باشد که به عنوان ویژگی اصلی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

انجام حواله‌های مالی در جهان بیشتر بر عهده چند شرکت بزرگ و پیشرو است، اما بیت کوین قوانین این بازی را عوض کرده و به سبب سیستم پرداختی خاص خود، دیگر نیاز به این شرکت‌ها را از بین برده است.

  • داده‌هایی که توسط Höptner از صندوق بین المللی پول نقل شده است، نشان می‌دهد میزان متوسط تورم برای کشورهای در حال توسعه ۵/۴ درصد و در کشورهای توسعه یافته ۲/۴ درصد پیش بینی می‌شود.

این امر انگیزه‌ای را در مردم ایجاد می‌کند تا به دنبال جایگزینی برای ارز فیات و سرمایه‌گذاری‌های سنتی برای محافظت از خود در برابر تأثیرات منفی تورم باشند. به عنوان مثال مدیرعامل صرافی BitMEX از افزایش پذیرش رمزنگاری در ترکیه یاد کرد. واحد پول ملی این کشور به شدت تحت تأثیر تورم قرار گرفته و در نتیجه آن میزان علاقه مردم به ارز دیجیتال بیت کوین افزایش داشته است.

  • در نهایت هاپتنر خاطرنشان کرد که قوانین موجود در رابطه با بیت کوین در السالوادور، موجب خواهد شد تا سیاستمداران دیگر کشورها در تلاش باشند که قوانین مشابهی را تنظیم کرده و به کار بگیرند. همین امر سبب خواهد شد تا سیاست‌های اقتصادی در کشورها نزدیکی بسیار زیادی با هم داشته باشند.

منبع: bitcoinist

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.