آیا کشف واکسن کرونا باعث سقوط بیت کوین خواهد شد؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

اخیرا رابرت کیوساکی، یک نویسنده مشهور و یکی از هوادارن بیت کوین، در توییتی ادعا کرده که کشور آمریکا با ۲۷ تریلیون دلار بدهی، ورشکسته محسوب می‌شود و بیتکوین را در لیست بهترین دارایی‌ها، برای سرمایه‌گذاری بلند مدت خود قرار داده است.

وی معتقد است که  در حال حاضر، بحران همه‌گیر کرونا سرپوشی بر مسائل اقتصادی این کشور، از جمله بدهی ۲۶/۷ تریلیون دلاری آن است و آمریکا اکنون یک کشور ورشکسته محسوب می‌شود و پس از کشف واکسن کرونا، دارایی‌هایی مانند بیت کوین سقوط خواهند کرد.

رخ دادن چنین امری می‌تواند به این دلیل باشد که با کشف واکسن کرونا، معامله‌گران مجددا به سرمایه گذاری روی دارایی‌های امن نظیر طلا رو می‌آورند و با این کار منجر به سقوط بیت کوین می‌شوند.

 او در توییتر از فالوورانش خواست تا قبل از ظهور «بحران بزرگ بانکی»، کریپتوکارنسی خریداری کنند.

 کیوساکی در پست خود نوشت:

پس از کشف واکسن کرونا چه اتفاقی می‌افتد؟

بیت کوین، نقره و طلا سقوط خواهند کرد و فرصت خرید بسیار خوبی ایجاد خواهد شد.

 

پس از سقوط تاریخی بیت کوین در اسفند ۱۳۹۸، بیشتر افراد به سرمایه‌گذاری بلندمدت روی این رمزارز رو آورده‌اند.

با این حال گردش بازار دلار آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، توسط فدرال رزرو افزایش یافته و این موضوع منجر به سقوط آن خواهد شد؛ خبر خوب این است که Cointelegraph، در گزارشی، از رشد بیت کوین و طلا با وجود سقوط شاخص دلار آمریکا خبر داد؛ این موضوع نشان‌دهنده همبستگی معکوس این دو دارایی است. بنابراین با سقوط بیشتر دلار آمریکا، بیت کوین می‌تواند رشد کند.

بیت کوین

ضعف دلار آمریکا، دخالت فدرال رزرو در اقتصاد این کشور و خروج وارن بافت از سرمایه‌گذاری‌های بانکی ایالات متحده، زنگ خطری برای این نویسنده بود و باعث شد چنین اظهاراتی را بیان کند.

وارن بافت، سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی اخیرا مقدار زیادی از سرمایه خود را به طلا تبدیل کرده و آن را وارد سهام شرکت‌های ژاپنی کرده است. مکس کیزر (Max Keizer)، از طرفداران بیتکوین، در این باره اظهار داشت که خروج یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران جهان از بازار دلار، باید یک پرچم قرمز برای سایرین باشد.

همچنین  کیزر در ماه آگوست (مرداد)، پیش‌بینی کرد که احتمالا در آینده نزدیک و با بهبود وضعیت اقتصادی فعلی، بیتکوین به بالاترین قیمت تاریخی خود برسد.

خرید بیتکوین

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.