غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین و کاهش ۵ درصدی قیمت بیت کوین

غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ مهر ۱۴۰۰

احتمالا مطلع هستید که دولت چین برای فعالیت در بازار رمزارزها قوانین و محدودیت‌های زیادی اعمال کرده و موجب شده تا بازار کریپتوکارنسی، نوسانات شدیدی را شاهد باشد. امروز در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر شده، ممنوعیت فعالیت در بازار رمزارزها در کشور چین به صورت کاملا رسمی اعلام شده و هیچ کس حق ندارد در این حوزه فعالیت داشته باشد. با غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین، فعالیت در این حوزه به عنوان جرم طلقی شده و افراد جریمه خواهند شد. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیانیه منتشر شده را در اختیارتان قرار دهیم.

بر اساس بیانیه منتشر شده در ۲۴ سپتامبر، بانک مرکزی جمهوری خلق چین، ممنوعیت تمام معاملات مربوط به ارزهای رمزنگاری شده را اعمال کرده است. بر اساس این قانون، فعالیت در بازار رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر ارزهای حوزه کریپتوکارنسی ممنوع بوده و نباید هیچ گونه سرمایه‌ای در این بازار به گردش در بیاید.

اما غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین، هیچ گونه منافاتی با مالکیت ارزهای رمزنگاری شده ندارد. وجود این قانون باعث می‌شود تا خدمت رسانی برخی صرافی‌ها به افراد چینی و خارجی کاملا غیر قانونی بوده و نباید انجام گیرد.

غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین

Francine Lacqua یکی از روزنامه نگاران شبکه بلومبرگ اظهار داشت که این اقدام دولت چین به احتمال زیاد، برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور انجام می‌گیرد.

علاوه بر این قانون جدید، دولت چین برنامه مدونی نیز ترتیب داده تا به صورت کلی ریشه فعالیت در بازار رمزارزها را خشکانده و به هیچ وجه امکان فعالیت مردم در این زمینه را ندهد. از این رو سعی دارد تا دستگاه‌های ماینر را نیز جمع آوری و معدوم نماید.

این امر از تابستان سال گذشته در حال انجام بوده، به همین جهت در تابستان سال گذشته، بسیاری از استان‌های چین استخراج رمزارز را غیر قانونی و معدنچیان را مجبور به مهاجرت کرده بودند.

ممنوعیت مبادله سرمایه در بازار رمزارزها و تاثیر آن در بازار:

ممنوعیت مبادله سرمایه در بازار رمزارزها از سپتامبر سال ۲۰۱۷ در چین شروع شده و تاکنون ادامه دارد. اگر چه جامعه کریپتوکارنسی قصد دارد که این اقدام چین را با روال عادی خود سپری کند، اما بدون شک این قانون موجب خواهد شد تا دوباره شاهد ریزش قیمت رمزارزها به خصوص بیت کوین باشیم.

قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه بعد از انتشار این قانون، ۵ درصد کاهش یافت و در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) به کمترین ارزش روزانه خود یعنی ۴۲،۹۷۷ دلار رسید.

در اوایل این هفته نیز، به سبب ریزشی که بازار املاک چین شاهد بود، قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار رسیده بود.

منبع: u.today

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.
اتریوم بیت کوین تتر کاردانو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.