کاهش استفاده‌ی غیرقانونی از بیت کوین

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ آذر ۱۳۹۹

Elliptic، شرکت پیشرو در تجزیه و تحلیل بلاک چین، طی گزارشی در روز چهارشنبه، اعلام کرد که در میزان استفاده از رمزارزها برای مقاصد غیرقانونی تغییرات عمده‌ای را مشاهده کرده است. بر اساس این گزارش میزان معاملات بیت کوین که با فعالیت‌های مجرمانه مرتبط هستند، نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش قابل توجهی داشته است.

بیتکوین

تام رابینسون دانشمند ارشد این شرکت، طی مصاحبه‌ای با Cointelegraph اظهار داشت که این تغییر در بسیاری از رمزارزها مشاهده می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت‌ که به صورت کلی استفاده‌ی عمومی از کریپتوکارنسی‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است: 

«موارد دیگرِ استفاده از ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و آن‌ها به سادگی بین صرافی‌ها مبادله می‌شوند.»

با این‌حال، کلاهبرداران همچنان به دنبال پیدا کردن راه‌های جدیدی برای استفاده نادرست از رمزارزها هستند؛ Elliptic به افزایش ناچیزی در استفاده‌ی میکسینگ، از رمزارزها و افزایش قابل توجهی در کیف پول‌های حریم خصوصی اشاره کرد:

بیت کوین

 

کوین میکسر روشی است که ردیابی تراکنش‌ها را دشوارتر می‌کند و منجر به  ناشناس‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

ممکن است که افزایش فشارهای قانونی و اتهامات کیفری علیه پلتفرم‌های رمزارز، استفاده از روش‌های میکسینگ را در طول این سال‌ها تغییر داده باشد. این امر احتمالاً به لطف شرکت‌هایی مانند Elliptic یا رقبای آن، از جمله Cyphertrace و Chainalysis است که در ردیابی تراکنش‌های کریپتوکارنسی از طریق میکسر مهارت کافی کسب کرده‌اند. 

در پی افزایش استفاده‌ی صرافی‌ها از احراز هویت مشتری، استفاده از این پلتفرم‌ها برای مقاصد غیر قانونی کاهش یافته است؛ به دنبال آن کاربران کیف پول‌های حریم خصوصی محور به شدت افزایش یافته‌:

«روند قابل توجهی که مشاهده کردیم، استفاده روزافزون از کیف پول‌های حریم خصوصی محور مانند والت Wasabi برای مقاصد پول‌شویی بوده است. در سال ۲۰۲۰ حداقل ۱۳ درصد از استفاده‌های غیرقانونی از بیت کوین توسط  این والت‌ها بوده که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲ درصد افزایش یافته است.»

با این حال این شرکت راجع به منشا این تراکنش‌ها، مجرمانه یا غیرمجرمانه بودن آن‌ها اطلاعات محدودی دارد و نمی‌تواند‌ دقیق این موضوع را تعیین کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.