علت اصلی ممنوع شدن معاملات رمزنگاری در چین چیست؟

دلیل اصلی ممنوعیت معاملات رمزنگاری شده در چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مهر ۱۴۰۰

همان طور که احتمالا می‌دانید، دولت چین به طور رسمی استفاده از رمزارزها را در داخل کشور ممنوع اعلام کرده است. در پی این گزارش، رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، سرمایه‌گذار مشهور در زمینه املاک و نویسنده کتاب “Rich Dad, Poor Dad” در توییتر خود ادعا کرد که دلیل اصلی ممنوعیت معاملات رمزنگاری شده در چین را می‌داند. برای اطلاع از جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

بعد از اینکه چین فعالیت استخراج کنندگان رمزارز را محدود کرد، چندی بعد ممنوعیت فعالیت در حوزه رمزارزها در این کشور به صورت رسمی اعلام شد.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) که بیشتر در بخش املاک سرمایه‌گذاری می‌کند، با پیش بینی روند طلا، نقره و بیت‌کوین از وجوه خود دربرابر تورم بیش از اندازه حفاظت کرده است. طبق انتظارات او، دلار باید سقوط می‌کرد، بنابراین او نظرات مثبت خود را در رابطه با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت‌کوین، طلا و نقره در توییتر خود نوشت.

اکنون این فرد در مورد اسناد جدید منتشر شده توسط بانک مرکزی چین (PBOC) نظر خود را در توییتر بیان کرده است. این اسناد که منجر به ممنوع شدن استفاده از رمزارزها در چین شده‌اند، در ابتدای ماه سپتامبر صادر شده بودند، اما در روز جمعه در اختیار عموم افراد قرار داده شدند.

اعلامی که PBOC ارائه داد، منجر شد تا بازار روند منفی داشته باشد و بیت‌کوین به قیمت ۴۱,۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند. اتریوم نیز به قیمت ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد. این دومین ضربه بزرگ این هفته بود که به بازار ارزهای دیجیتال زده شد و منجر شد بازار روند منفی داشته باشد.

چرا چین معاملات رمزنگاری را ممنوع کرد؟

کیوساکی معتقد است که دولت چین با اعلام اینکه معاملات رمزارزها در کشور ممنوع است، راه را برای راه‌اندازی پرداخت الکترونیکی یعنی یوان دیجیتال (DCEP) باز می‌کند. علاوه بر این، US Fed Reserve به پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال (DCEP) علاقه نشان داده و شروع به مطالعه آن کرده است.

توییت روبرت کیوساکی

قبل از این، بیشتر کاربران رمزارزها تصور می‌کردند که کشور چین از DCEP برای کنترل حساب‌های بانکی مردم استفاده می‌کرد و با استفاده از این برنامه اطلاعات کامل و دقیقی از درآمد افراد و هزینه آن‌ها داشت.

منبع خبر: U.TODAY

غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین و کاهش ۵ درصدی قیمت بیت کوین

برای مشاهده خبر، کلیک کنید
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.