پروتکل Panther، آماده برای پشتیبانی از معاملات رمزنگاری شده

پروتکل پانتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

معاملات ارزهای دیجیتالی یا رمزارزها به طور فزاینده‌ای در حال گسترش در سراسر جهان است. با این حال، یکی از مسائلی که اکثرا مردم با معاملات ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌کوین و اتریوم مواجه می‌شوند این است که معاملات و نقل و انتقالات اکانت‌ها قابل ردیابی و مشاهده برای همه است. قابل مشاهده بودن برای عموم خود به نوعی نقض حریم خصوصی و مالی افراد است. پروتکل Panther یکی از راهکارهای حل این مسئله است. با بیتستان همراه باشید تا با پروتکل پانتر آشنا شویم.

همانطور که گفته شد معاملات ارزهای دیجیتال معمولا قابل دید عموم است و این قضیه مشکلاتی نیز برای معامله گران ایجاد می‌کند. باید در نظر گفت که ممکن است انجام معامله به صورت محرمانه از اهمیت خاصی برخوردار باشد. برای مثال سازمان‌های کلاهبردار و خلافکاران ممکن است به تهدیدی برای معامله گران قانونی باشند. همه افراد باید از حق خصوصی ماندن سوابق مالی خود برای حفظ امنیت، برخوردار باشند.

چندین طرح مرتبط با ارزهای دیجیتالی وجود دارد که به منظور ارائه امنیت و حریم خصوصی بیشتر به کاربران راه اندازی شده. این پلتفرم‌ها در مراحل اولیه توسعه خود هستند. با این حال این پروتکل‌ها به ما نشان داده‌اند که انجام تراکنش‌های خصوصی رمزنگاری قطعا امکان‌پذیر است.

فعال کردن حریم خصوصی سراسری برای همه دارایی‌های رمزنگاری شده

پروتکل Panther یا همان (Panther Protocol)، یک راه‌حل غیرمتمرکز، که حریم خصوصی را برای دارایی‌های رمزنگاری شده ارائه می‌دهد، است. پروتکل پانتر برای محافظت از داده‌های مالی شخصی و استراتژی‌های معاملاتی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در امور مالی غیر متمرکز (DeFi)، طراحی شده است.

پروتکل Panther همانطور که به آن اشاره شد برای اطمینان از این که همه انتقالات ارزهای رمزنگاری شده به صورت محرمانه انجام شود، توسعه یافته است.

zAssets چیست و چه نقشی در پروتکل Panther دارد؟

zAssets در اصل دارایی‌های مصنوعی هستند که وثیقه‌ای برای دارایی‌های واقعی با ارزش یک به یک آن‌ها می‌باشند. zAssets ممکن است به صورت محرمانه و از طریق پروتکل Panther برای استفاده در DeFi، ترکیب و استفاده شود.

پروتکل پانتر از محدودیت game-theoretic استفاده می‌کند تا خدمات محرمانه‌ی داخل شبکه را به طور قابل اعتماد قیمت‌گذاری کند. در ابتدا، این پروتکل در شبکه اتریوم (ETH) مستقر می‌شود. طی سه ماهه اول ۲۰۲۲ پروتکل Panther، نسخه اول با نام DEX در Layer-2 solution معرفی خواهد کرد.

بنیانگذاران پروتکل پانتر، گروه الیو گیل (Oliver Gale)، از کارآفرینان معروف و تکنسین‌هایی مجرب تشکیل شده. یکی از این افراد دکتر انیش محمد ( Dr. Anish Mohammed)، رمزنگار مجرب و متخصص ZK proof است.

ابزارهای پیشرفته می‌توانند حریم خصوصی تراکنش‌های رمزنگاری را به خطر بیندازند

اگر چه فناوری بلاک‌چین یا istributed ledger technology (DLT) یک نوآوری عمده تلقی می‌شود و هدف آن تا حدی حفظ حریم خصوصی است اما افراد یا سازمان‌هایی با ابزار تخصصی پیشرفته راه‌هایی را برای تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چین  ایجاد کرده‌اند.

این قضیه می‌تواند به یک موضوع و مشکل جدی تبدیل شود؛ زیرا بسیاری از معاملات مربوط به DeFi حاوی جزئیات مالی بسیار حساس هستند و سیستم عامل‌های blockchain و DLT platform نمی‌توانند از انتقال کامل وجوه به صورت محرمانه حمایت کنند.

با این که در شبکه‌های بلاک‌چین تلاش‌های بسیاری در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی انجام شده است، هنوز هم نتوانسته‌اند حریم خصوصی برای کاربران شخصی یا شرکت‌های بزرگ فراهم کنند.

از آنجا که این قضیه به مشکلی بزرگ تبدیل شده است، تیم پروتکل Panther تصمیم گرفت راه حل مناسبی برای حفظ حریم خصوصی کامل مالی ایجاد کند.

پروتکل Panther برای اطمینان از محرمانه بودن کامل معاملات طراحی شده

پروتکل پانتر با هدف ارائه کامل حریم خصوصی هنگام انجام معاملات مالی توسعه یافته است. این پروتکل از توکن‌ها در یک سیستم بسیار پیچیده استفاده می‌کند که به کاربران امکان کنترل کامل نحوه دسترسی و مدیریت داده‌های شخصی خود را می‌دهد.

این تیم نسبت به سایر راه‌حل‌های ارائه شده از امنیت بالاتری برخوردار است. با این حال این تیم تصمیم گرفته استانداردهای خود را بالاتر ببرد تا کاربران آن از پروتکل ارائه شده بهترین بهره را ببرند. این تیم zAssets را طراحی کرده که به صورت نمایش یک به یک، از یک توکن خاص در یک سیستم محرمانه عمل می‌کند.

تبدیل پروتکل پانتر به استاندارد صنعت ارزهای دیجیتال

zAssets به گونه ای در پروتکل پانتر توسعه یافته است که می‌تواند به استاندارد طلایی صنعت رمزارز تبدیل شود. توسعه دهندگان این پلتفرم می‌خواهند از حریم خصوصی تراکنش‌ها و همچنین کاربران را از تهدیدات امنیت سایبری محافظت کنند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.