کاهش قیمت توکن‌های برتر دیفای با ریزش اتر

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ آذر ۱۳۹۹

در روز گذشته برخی توکن‌های دیفای (DeFi)، از جمله کوین‌های مهم  MKR، AAVE ،YFI شاهد اصلاح قیمت شدیدی بودند. قیمت بیت کوین نیز در روز گذشته تقریباً ۲ درصد کاهش قیمت یافت و از سطح ۱۹,۰۰۰ دلار به ۱۸,۸۰۰ دلار رسید و برترین آلت کوین بازار، اتریوم کاهش قیمت چند درصدی را تجربه کرد.

شایان ذکر است که  این ریزش بازار دیفای در مواجهه با چند عامل فاندامنتال قدرتمند رخ داده است. اولین و مهم‌ترین عامل راه اندازی اتریوم ۲ در هفته گذشته بوده که در زنجیره‌ی ایجاد شده بیش از یک میلیون اتر سپرده‌گذاری شد. به صورت کلی ارزش سرمایه‌ی قفل شده در دیفای همچنان در حال افزایش یافتن است.

از طرفی نیز سقوط قیمت این توکن‌ها با وجود شنیدنِ خبرهای مثبت درباره پروتکل‌های برتر دیفای رخ داده است. در روز گذشته سیستم وام‌دهی Aave اعلام کرد که به زودی نسخه‌ی دوم پروتکل خود را منتشر خواهد کرد. بر اساس گزارش وب‌سیات CoinDesk این نسخه شامل ویژگی‌های جدیدی از جمله تعویض وثیقه است. این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی وثیقه‌‌ی ضامن وام‌های خود را با کارمزد کم تغییر دهند:

تعویض وثیقه می‌تواند یک راهبرد مفید برای جلوگیری از لیکوئید شدن باشد؛ فرض کنید که قیمت وثیقه شما کاهش یابد، در این صورت شما به راحتی می‌توانید آن را با یک استیبل کوین تعویض کنید و دیگر درباره‌ی نوسانات قیمت و لیکوئید شدن نگران نباشید.

Yearn.finance، یکی دیگر از توکن‌های دیفای نیز اخیرا شاهد خبرهای فاندامنتال مهمی بوده است. بر اساس گزارش‌ها، این پروتکل دیفای قصد دارد که به منظور بهبود کاربردپذیری، با سایر پروتکل‌ها ادغام شود.

سوشی بر گسترش اکوسیستم AMM خود و Yearn بر گسترش استراتژی‌هایش تمرکز داشت و بین این دو هدف همپوشانی زیادی مشاهده شد؛ بنابراین Yearn برای بهبود استراتژ‌ی‌های خود به AMM کاستومایز شده احتیاج داشت و سوشی نیز مرزهای بازارهای پول را گسترش داد. می‌بینیم که با این همپوشانی‌ها ، کارها بیشتر و بیشتر پیش می‌روند.

بسیاری انتظار دارند که این تغییرات از طریق بهبود کاربردپذیریِ این فضای در حال رشد، به نفع اکوسیستم دیفای باشد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.