صعود بیت‌ کوین و سقوط توکن‌های دیفای! آیا بین این دو یک رابطه منفی وجود دارد؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ آبان ۱۳۹۹

در حالی که ارزش بیت کوین از ماه سپتامبر تاکنون بیش از یک سوم افزایش یافته است، توکن‌های دیفای (DeFi) سقوط کرده‌اند. آیا قیمت برترین رمزارز بازار و این توکن‌ها با هم ارتباط دارند؟

بنیان‌گذارشرکت اطلاعات کریپتوکارنسی Markets Science، در یک پست توییتری نموداری به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد بین ۱۱ توکن برتر دیفای و بیتکوین طی ۴۵ روز گذشته همبستگی منفی وجود داشته است.

همچنین با وجود این‌که اتریوم در پروژه‌های دیفای نقش بسزایی داشته است، هفت توکن از دیفای با اتر (ETH) همبستگی منفی داشتند.

در حالی‌که قیمت بیت کوین در روزهای گذشته روبه افزایش بوده است، توکن‌های دیفای در تقلا بوده‌اند تا سقوط نکنند و تحلیل‌گران یک رابطه منفی را در طولانی مدت بین این دو پیش‌بینی کرده‌اند.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در ماه گذشته پس از این‌که شرکت بزرگ پی‌پال (PayPal) اعلام کرد که از کریپتوکارنسی‌ها پشتیبانی می‌کند، افزایش یافت و حتی به ۱۴,۰۰۰ دلار هم رسید.

یکی از مهندس‌های گوگل معتقد است که روند صعودی بیت کوین سرمایه‌گذاران را از دیفای دور می‌کند و تخمین زد که ممکن است بالغ بر ۵۰ میلیون دلار از بازار دیفای خارج شده باشد.

علاوه بر روند نزولی توکن‌های دیفای، حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نیز کاهش یافته است و از ۲۶/۳ میلیارد دلار در سپتامبر، ماه گذشته به ۱۹/۴ میلیارد دلار رسید.

شایان ذکر است که توکن‌های Uniswap و Curve، سهم قابل توجهی از معاملات DEX، یعنی چیزی حدود ۷۵ درصد را به خود اختصاص می‌دهند.

دیفای

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.