حجم معاملات رمزارزها در پی‌پال رکورد زد

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ دی ۱۳۹۹

همین چند ماه پیش بود که پی‌پال (PayPal)، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های پرداخت جهانی اعلام کرد که از ارزهای دیجیتال در پلتفرم خود پشتیبانی خواهد کرد و به دنبال این خبر ارزش سهام شرکت، ۱۷ درصد افزایش یافت. طبق خبری که به تازگی منتشر شده، روز گذشته حجم معاملات کریپتوکارنسی این شرکت رکورد زد و در یک روز، به ۲۴۰ میلیون دلار رسید.

بر اساس گزارشی که شرکت ارائه‌دهنده‌ی اطلاعات بازار کریپتو، Nomics، منتشر کرده، رکورد قبلی حجم معاملات پی پال در روز ششم ژانویه (۱۷ دی) ۱۲۹ میلیون دلار بوده که نسبت به یکم ژانویه (۱۲ دی، با حجم معاملات ۲۲/۸ دلاری)، ۹۵۰ درصد رشد داشته است.

اوج گرفتن حجم معاملات PayPal به همراه رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود، می‌تواند نشان‌دهنده افزایش محبوبیت و پذیرش این پلتفرم بین خرده تریدرهای کریپتوکارنسی باشد. یکی از فعالان این حوزه طی یک پست توییتر در این‌باره خاطرنشان کرد:

دیروز در پی پال ۲۴۲ میلیون دلار کریپتو جابه‌جا شده است و این عدد تقریبا دو برابر رکورد قبلی می‌باشد.

علی‌رغم این‌که عده‌ی زیادی از افراد از ورود پی پال به حوزه رمزارزها به دلیل ترغیب کاربران جدید به سمت دارایی‌های دیجیتال تمجید می‌کنند، برخی از این موضوع که پی پال از قابلیت برداشت پشتیبانی نمی‌کند انتقاد کرده‌اند. یکی از کاربران توییتر در این‌باره خاطرنشان کرده: 

آیا راهی وجود دارد که ببینید این افزایش حجم به دلیل افزایش میزان خرید بوده است یا فروش؟ این رکوردزنی ممکن است به دلیل افزایش فروشندگان بوده باشد و نه خریداران.

شایان ذکر است که اظهار نظرها راجع به گاوی و یا خرسی بودنِ این رکورد جدید، اندکی بعد از آن اتفاق افتاد که  آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، مدیر عامل سیستم وام‌دهی بیت کوین نکسو (Nexo)، اظهار داشت که سقوط آزاد بیت کوین از سطح ۴۰,۰۰۰ دلار ممکن است به دست خرده‌سرمایه‌گذاران به دنبال فروش در سطوح بالای قیمتی برای کسب سود رخ داده باشد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.