بررسی عوامل احتمالی کاهش قیمت بیت کوین

قیمت بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

دو روز پیش قیمت بیت کوین در کمتر از دو ساعت و پس از رسیدن به ۱۲۰۰۰ دلار، ۷ درصد سقوط کرد و باعث لیکویید شدن ۱۰۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاران بیت کوین شد. در حال حاضر، در تاریخ ۱۵ شهریور، این رمزارز با قیمت ۱۰,۴۸۴/۶۳ دلار معامله می‌شود.

از جمله عوامل کلیدی که احتمالاً باعث افت قیمت بیت کوین شده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروش عمده توسط ماینرها
  • قدرت یافتن دلار آمریکا
  • رو به رو شدن با سطح مقاومت قوی
  • رشد حیرت آور پروژه‌های دیفای

 

فروش عمده توسط ماینرها

طبق گزارش‌های ارائه شده، در روزهای گذشته استخرهای استخراج بیت کوین، بیت کوین‌های زیادی را به صرافی‌ها منتقل کرده‌اند و این میزان بیش از حد معمول بوده است. 

 

ماینر بیت کوین

اطلاعات نشان می‌دهد که اخیرا ماینرهای زیادی دارایی بیت کوین خود را احتمالا برای فروش به صرافی‌ها وارد کرده‌ و این امر منجر به افزایش فشار فروش در بازار شده است.

 

کی یانگ جو (Ki Young-Ju)، مدیر عامل CryptoQuant، در این باره نوشت:

ماینرها بیت کوین زیادی را وارد صرافی‌ها کرده‌اند و در حال حاضر حجم زیادی از این رمزارز در این پلتفرم‌ها قرار دارد. به نظر می‌رسد ماینرها وقتی تصمیم به فروش داشته باشند، رمزارز خود را به صرافی‌ها و کیف پول‌های دیگر منتقل می‌کنند.

به جز صرافی‌ها، هنگامی که ماینرها به صورت عمده اقدام به فروش کنند، می‌توانند باعث افزایش فشار در بازار بیتکوین و کاهش قیمت این رمزارز شوند.

 

قدرت یافتن دلار آمریکا

در سه روز گذشته دلار آمریکا توانسته است از سایر ارزها از جمله یوروی اروپا پیشی بگیرد. این افزایش قیمت دلار منجر به کاهش شدید قیمت طلا و بیتکوین شده است. 

قیمت بیتکوین

 

رو به رو شدن با سطح مقاومت قوی

این رمزارز از سال ۲۰۱۸، با سطح مقاومتی شدید ۱۲,۰۰۰ تا ۱۲,۵۰۰ دلار روبه‌رو بوده است و توانست چند بار قیمت ۱۲۰۰۰ دلار را تست کند که این موضوع می‌تواند باعث تحریک فروشندگان و فروش عمده از جانب آنان و در نتیجه سقوط قیمت این رمزارز شده باشد. 

قیمت بیت کوین

 

رشد حیرت‌آور پروژه‌های دیفای

در روزهای گذشته، پروژه‌های مالی غیرمتمرکز(Decentralised Finance) یا به اختصار، پروژه‌های DEFI، سر و صدای زیادی به پا کرده است. نکته جالب آنکه میزان سرمایه قفل شده در دیفای، اخیرا از مرز ۹ میلیارد دلار هم گذشت. این رشد چشم‌گیر دیفای، افراد زیادی را از صرافی‌های متمرکز به صرافی‌های غیر متمرکز کشانده است. 

هجوم گسترده کاربران به پلتفرم‌های غیر متمرکز، باعث ایجاد مشکل نقدینگی برای صرافی‌های متمرکز شده است زیرا آن‌ها دارایی خود را در این صرافی‌ها فروخته و به رقیبان غیر متمرکز پیوسته‌اند. 

اتفاقی که در نتیجه افتاد این بود که صرافی‌های متمرکز برای حل مشکل نقدینگی و نگه داشتن کاربران خود دست به اقدامات فوری زدند. به عنوان مثال صرافی‌های بزرگی مانند بایننس (Binance) و هوبی (Huobi) در حال حاضر توکن‌های جدید را به صورت رایگان بر بستر پلتفرم خود می‌پذیرند.

همچنین صرافی‌های متمرکز برای انگیزه دادن به کاربرانشان و از دست ندادن آن‌ها به رقیبان غیرمتمرکز خود، به کاهش قیمت کریپتوکارنسی‌ها دامن زده‌اند.

آینده بازار چطور خواهد شد؟

 به طور کلی به نظر می‌رسد، هجومِ تریدرهای کوتاه مدت و اقدام به فروش ناگهانی توسط آنان، یکی از دلایل اصلی این اتفاق بوده باشد؛ آن‌ها به دلیل ترس از دست دادن دارایی خود، پس از دریافت سیگنال‌های کاهش قیمت، سریعا وارد پوزیشن فروش شده‌اند و به این سقوط سرعت بخشیده‌اند.

با این حال این کاهش قیمت می‌تواند یک روند موقتی باشد و با توجه به عرضه محدود و تقاضای بالا، این رمزارز محبوب می‌تواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد. در این خصوص مایک مک گلون (Mike McGlone)،  تحلیل‌گر یک روزنامه کریپتویی چند روز پیش، با در نظر گرفتن اینکه ارزش بازار بیت کوین احتمالا در نهایت به طلا خواهد رسید، خاطرنشان کرد که قیمت بیت کوین می‌تواند حتی تا ۵۰۰ هزار دلار هم برسد.

 

خرید بیت کوین

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.