پیش‌بینی قیمت احتمالی بیت‌کوین در هفته پیش رو

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ اسفند ۱۳۹۹

روزهای گذشته بیت کوین به رکورد زنی‌های خود ادامه داده است؛ یکم اسفند ارزش بازار این رمزارز به ۱ تریلیون دلار رسید و باعث شد که به ششمین دارایی بزرگ در لیست برترین شرکت‌های جهان از نظر مارکت‌کپ تبدیل شود.

از طرفی نیز کتی وود، مدیرعامل شرکت Ark Invest طی مصاحبه اخیر خود با CNBC اظهار داشت که «احتمال ایجاد یک صندوق قابل معامله (ETF) افزایش یافته است». وی در ادامه به گری گنسلر، رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا اشاره کرد که در زمینه تدریس واحدهای درسی مرتبط با ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. وی اعتقاد دارد که گنسلر می‌تواند نسبت به صنعت کریپتوکارنسی‌ها دید بازتری داشته باشد و همین موضوع نیز ممکن است باعث افزایش پذیرش صندوق ETF بیتکوین شود.

شایان ذکر است که با وجود مثبت بودن عوامل فاندامنتال راجع به بیت کوین، ممکن است این رمزارز در کوتاه مدت با چالش‌هایی در روند خود روبه رو باشد. در ادامه به پیش‌بینی روند احتمالی بیتکوین در هفته‌ی پیش رو می‌پردازیم.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در ۱۹ فوریه (۱ اسفند)، خط مقا‌مت کانال صعودی را رد کرد؛ گاوها در روزهای بعد توانستند این برک‌اوت را حفظ کنند. این موضوع نشان می‌دهد که تریدرها در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین

۲۰ ام فوریه (۲ اسفند) در نمودار بیت کوین یک کندل Doji تشکیل شده که نشان‌دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌ها است. این بلاتکلیفی روز گذشته به نفع گاوها تمام شد و در حال حاضر آ‌ن‌ها در تلاشند تا قیمت بیت کوین را به بالای سطح ۶۰,۹۷۴/۴۳ دلار برسانند.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوها است.

با این حال اگر بیتکوین به داخل کانال صعودی برگردد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت این رمزارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورتی که نمودار به زیر کانال برسد ممکن است شاهد سقوط بیت کوین تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باشیم.

نمودار قیمت بیتکوین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که بیتکوین به روند صعودی خود ادامه داده است و گاوها روند این رمزارز را بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه داشته‌اند. احتمالا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا در خط مقاومت کانال این روند صعودی را متوقف کنند.

  • اگر خرس‌ها به هدف خود برسند قیمت بیتکوین تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌ریزد. در صورتی‌که بیت کوین از این سطح یک جهش ناگهانی داشته باشد یعنی گاوها به خرید ادامه داده‌اند تا روند صعودی را برگردانند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بیتکوین را به زیر این خط میانگین برسانند یعنی تریدرهای زیادی برای کسب سود اقدام‌ به خرید کرده‌اند و با رسیدن نمودار به زیر کانال روند ضعیف خواهد شد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.