پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین در ۷ روز آینده (۱۰ خرداد)

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین در ۷ روز آینده (۱۰ خرداد)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

در روند نزولی اخیر، بیت کوین بارها تلاش کرد تا سطوح مقاومت را رد کند اما تلاش این رمزارز هر بار با شکست مواجه شد؛ این موضوع نشان دهنده عدم تقاضا در سطوح بالای قیمتی است. آیا این بازار خرسی بدین معناست که روند صعودی بیتکوین به پایان رسیده و سرمایه‌گذاران سازمانی در حال ترک کردن بازار کریپتوکارنسی‌ها هستند؟

پاسخ به این سوال خیر است؛ پیش از این وب سایت کوین تلگراف گزارش داد که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط گلس‌نود، میزان سرمایه‌گذاری در بیت کوین گری اسکیل (GBTC) در حال افزایش است و این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران سازمانی در سطوح پایین قیمتی در حال خرید این رمزارز هستند.

با این حال رشد سرمایه‌گذاری در بیت کوین فقط به GBTC محدود نمی‌شود. اخیرا سرمایه‌گذاران زیادی به یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای سازمان‌ها، یعنی صندوق قابل معامله بیت کوین Canadian Purpose، نیز روی آوردند. Glassnode اعتقاد دارد که این موضوع افزایش علاقه سازمان‌ها به بیتکوین را نشان می‌دهد.

در بازار نزولی اخیر علاوه بر کاهش قیمت بیت کوین، تسلط آن بر بازار نیز کاهش یافت. نمودار دامیننس این رمزارز مشابه نمودار بازار خرسی در سال ۲۰۱۷ است. اگر این روند نزولی ادامه داشته باشد و مسیر دامیننس بیت کوین مشابه سال ۲۰۱۷ باشد، می‌توان گفت که این رمزارز هنوز با اوج خود فاصله دارد و آلت کوین سیزن نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

 

در حال حاضر سوال اکثر تریدرها این است که روند قیمت بیت کوین در هفته آینده به چه صورت خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید و تحلیل قیمت بیتکوین را مطالعه کنید.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در روزهای ۲۶ و ۲۷ می (۵ و ۶ خرداد) توانست موقتا سطوح مقاومتی جزئی‌اش را بشکند اما نتوانست از مقاومت مهمی که سر راهش بود، یعنی سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۱,۰۱۴ دلار)، فراتر رود و این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها با تمام قوا در تلاشند تا نگذارند قیمت BTC از این سطح فراتر رود. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱,۳۲۷ دلار) نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در نزدیکی منطقه اشباع فروش قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت فعلا خرس‌ها بازار بیت کوین را در دست دارند.

تحلیل قیمت بیت کوین

با توجه به نمودار بالا می‌توان دو پیش‌بینی برای روند بیت کوین در روزهای آینده داشت:

  • اگر نمودار بیت کوین از سطح حمایت ۳۳۰۰۰ دلاری بیشتر بریزد، قیمت این رمزارز تا سطوح ۳۰۰۰۰ و ۲۸۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. در صورتی که بیتکوین از این ناحیه هم بیشتر بریزد با فشار فروش عظیمی روبه‎‌رو خواهد شد که ممکن است قیمت این رمزارز را به ۲۰۰۰۰ دلار برساند. ذکر این نکته ضروری است که هر چقدر بیت کوین زمان بیشتری زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه باقی بماند، قرار گرفتن مجدد آن در یک روند صعودی سخت‌تر خواهد شد.
  • با این حال، اگر قیمت بیتکوین از سطوح کنونی‌اش افزایش یابد و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه را رد کند، می‌‌توان گفت که تریدرها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند. در این صورت زمینه برای رسیدن بیت کوین به سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصدی (۴۸,۲۳۱ دلار) فراهم خواهد شد.
  • تحلیل قیمت بیتکوین

نمودار چهار ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که در روند این رمزارز یک الگوی مثلث متقارن (symmetrical triangle) تشکیل شده که یک الگوی ادامه دهنده است. 

  • اگر خرس‌ها بتوانند نمودار را به زیر این الگو بکشانند، قیمت این رمزارز تا سطح ۳۰۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد و ممکن است حتی به ۲۰,۳۱۶ دلار هم برسد.
  • در مقابل نیز اگر گاوها نمودار بیت کوین را به بالای خط مقاومت الگوی مثلث سوق دهند و در همان ناحیه حفظ کنند، روند نزولی قبلی رخ نخواهد داد. در این صورت قیمت بیتکوین می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۵۱,۹۵۱ دلار شود.

 

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.