پیش‌بینی قیمت رمزارزهای آدا، تتا، مونرو و امپ در چند روز آینده!

پیش‌بینی قیمت رمزارزهای آدا، تتا، مونرو و امپ در چند روز آینده!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

این روزها روند اکثر ارزهای دیجیتال نزولی بوده است. با ریزش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌های بزرگ بازار نیز ریخته‌اند و از اوج قیمتی خود فاصله زیادی گرفته‌اند. در این مقاله به تحلیل قیمت آلت کوین‌های آدا (ada)، تتا (theta)، مونرو (xmr) و امپ (amp) که ممکن است در روزهای پیش رو عملکرد خوبی داشته باشند، می‌پردازیم.

تحلیل قیمت آدا (ADA)

قیمت آدا در چند روز گذشته بین سطوح ۱/۳۳ الی ۱/۹۴ دلار در نوسان بوده است. با اینکه این رمزارز در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) یک جهش ناگهانی داشت، در ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۵۲ دلار) به عنوان مقاومت عمل کرده و این موضوع نشان دهنده اقدام به فروش تریدرها با هر افزایش قیمت است.

قیمت آدا

اکنون خرس ها تلاش می‌کنند تا قیمت آدا را به زیر ناحیه حمایتی ۱/۳۳ الی ۱/۲۴ دلار برسانند. 

  • در صورتی که آن‌ها به هدف خود برسند، قیمت این آلتکوین تا سطح حمایت ۱ دلاری سقوط می‌کند. با توجه به نزولی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر سطح ۴۲ می‌توان گفت که فعلا خرس‌ها کنترل بازار آدا را در دست دارند.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت آدا را بالای این ناحیه حمایتی نگه دارند، یعنی میزان تقاضا در سطوح پایین زیاد است. با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای سطح ۱/۹۴ دلار می‌توان گفت که گاوها کنترل بازار را در دست گرفته‌اند.

قیمت ادا

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که خرس‌ها روز گذشته قیمت آدا را به زیر سطح حمایت ۱/۳۳ دلاری رسانده‌اند اما موفق نشدند سطوح پایین را حفظ کنند. این موضوع نشان دهنده انباشت دارایی توسط تریدرها به هنگام ریزش قیمت است. ازین پس خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت ADA را به بالای خط روند نزولی (downtrend line) سوق دهند.

  • اگر آن‌ها موفق شوند، روند نزولی آدا رخ نخواهد داد و در چنین شرایطی قیمت آدا می‌تواند به ۱/۷۴ و سپس ۱/۸۸ دلار برسد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار سیر نزولی پیدا کند و به زیر ۱/۳۳ دلار برسد، این رمزارز یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می‌کند که تارگت آن سطح ۰/۷۸ دلار است.

تحلیل قیمت تتا (THETA)

گاوها در ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) نمودار تتا را به بالای خط مقاومت کانال نزولی سوق دادند اما با مقاومت ۱۰/۴۷ دلاری روبه‌رو شدند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز دست از تلاش بر نداشته‌اند.

قیمت تتا

روز گذشته قیمت تتا به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸/۶۵  دلار) رسید و می‌توان گفت که روند کوتاه مدت این آلتکوین در دست خرس‌ها است. با این حال گاوها تسلیم نخواهند شد و احتمالا سعی می‌کنند که روند نزولی تتا را در سطح ۷/۳۳ دلار متوقف کنند.

  • اگر نمودار از این سطح حمایت برگردد و از میانگین‌های متحرک فراتر رود می‌توان گفت که در سطوح پایین قیمتی میزان تقاضا افزایش یافته است. در این شرایط خریداران مجددا تلاش می‌کنند تا قیمت تتا را به بالای مقاومت ۱۰/۴۷ دلاری سوق دهند. در صورت موفقیت آن‌ها تتا می‌تواند وارد رالی جدیدی با تارگت ۱۳/۲۰ دلار شود.
  • با این حال اگر خرس‌ها قیمت THETA را به زیر سطح ۷/۳۷ دلار برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و قیمت این رمزارز تا سطح ۶ دلار و سپس ۴/۵۷ دلاری می‌ریزد.

قیمت تتا

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که رمزارز تتا یک الگوی سر و شانه (head and shoulders) تشکیل داده که تارگت آن سطح ۷/۰۲ دلار است.

با این وجود گاوها می‌خواهند که قیمت تتا را به بالای خط گردن (neckline) برسانند و در صورت موفقیت خرس‌هایی که با شکست خط گردن، پوزیشن شورت باز کرده بودند به دام می‌افتند. در این شرایط ممکن است قیمت تتا به ۹/۱۹ دلار برسد و با شکستن این سطح مقاومت نیز تا ۱۰/۱۰ و سپس ۱۰/۴۷ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

مونرو در ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) از خط روند نزولی برگشت و ازین پس خرس‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت آن را تا ۲۲۵ دلار کاهش دهند. این سطح یک حمایت مهم است که تریدرها باید مراقب  آن باشند.

قیمت مونرو

  • اگر نمودار مونرو از سطح ۲۲۵ دلار یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت آن را به بالای خط روند نزولی سوق دهند. در این شرایط قیمت مونرو می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۱۲ دلار) و سپس تا ۳۴۷ دلار رشد کند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت ۲۲۵ دلاری برسانند، این رمزارز یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می‌کند. در چنین شرایطی فشار فروش افزایش یافته و قیمت XMR تا سطح ۱۷۵ و سپس ۱۲۴/۶۹ دلار می‌ریزد.

قیمت مونرو

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که گاوها چند بار تلاش کردند تا قیمت مونرو را به بالای مقاومت ۲۸۳ دلاری سوق دهند اما موفق به انجام این کار نشده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا از این سطح دفاع می‌کنند.

روز گذشته فروشندگان قیمت مونرو را به زیر خط روند این الگوی مثلث صعودی رساندند، اما نتوانستند این رمزارز را در سطوح پایین حفظ کنند. این موضوع نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است. در حال حاضر گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت XMR را به بالای میانگین‌های متحرک و مقاومت ۲۸۳ دلاری برسانند.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت مونرو را به بالای این سطح مقاومت برسانند، الگوی مثلث صعودی کامل می‌شود و مونرو وارد یک روند صعودی با تارگت ۳۱۶/۲۳ و سپس ۳۴۱ دلار می‌شود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر خط روند برسانند و در همان ناحیه نگه دارند، روند صعودی قبلی رخ نخواهد داد. در این شرایط قیمت XMR می‌تواند تا سطح ۲۲۵ دلاری سقوط کند.

تحلیل قیمت امپ (AMP)

امپ در ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) توانست از مقاومت بالاسری (overhead) در سطح ۰/۰۷۶ دلار فراتر رفت و در ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) نیز به رکورد ۰/۱۲ دلاری رسید. با این حال این روند صعودی در ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) متوقف شد و قیمت AMP تا سطح برک‌اوت ۰/۰۷۶ دلاری ریخت. 

قیمت امپ

اگر گاوها بتوانند مقاومت ۰/۰۷۶ دلاری را به یک سطح حمایت قوی تبدیل کنند، می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار مثبت بوده و تریدرها با ریزش قیمت اقدام به خرید می‌کنند. در این حالت خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت AMP را مجددا به رکورد ۰/۱۲ دلاری برسانند.

  • با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای این مقاومت، روند صعودی از سر گرفته خواهد شد و قیمت AMP می‌تواند به ۰/۱۸۵ دلار هم برسد.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها نمودار این رمزارز را به زیر سطح ۰/۰۷۶ دلار برسانند، قیمت AMP می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۰۷ دلار) سقوط کند. در این شرایط احتمالا این سطح به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد. در ادامه نیز اگر این سطح حمایت شکسته شود قیمت امپ تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۰۵ دلار) سقوط می‌کند.

قیمت امپ

اصلاح قیمت امپ در سطح حمایت ۰/۰۷۶ دلاری متوقف شد زیرا گاوها از این سطح دفاع کردند. با این حال خریداران در تلاشند تا قیمت AMP را به بالای مقاومت ۰/۰۹۵ دلاری برسانند و این نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالای قیمتی دست به فروش دارایی خود می‌زنند.

  • در حال حاضر گاوها در تلاشند تا از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه دفاع کنند و در کوتاه مدت یک الگوی کف‌های بالاتر (higher low) در روند امپ ایجاد کنند. در صورت موفقیت آن‌ها قیمت AMP می‌تواند به سطح ۰/۰۹۵ دلار برسد. با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای این سطح مقاومت، زمینه آغاز روند صعودی جدید فراهم می‌شود.
  • با این حال با  شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح ۰/۰۷۶ دلار این روند صعودی رخ نخواهد داد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.