پیش‌بینی قیمت بیت کوین در 7 روز آینده (دوشنبه ۲۴ خرداد)

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در 7 روز آینده (دوشنبه ۲۴ خرداد)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

 

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته بین سطوح ۳۰ الی ۴۰ هزار دلار در نوسان بوده است؛ با این حال این اتفاق لزوما سیگنالی از یک روند خرسی نیست.

به صورت کلی در یک روند نزولی ناگهانی وقتی که یک دارایی از دست سرمایه‌گذاران کوچک‌تر به دست سرمایه‌گذاران قوی‌تر می‌افتد، قیمت ممکن است برای مدتی در یک بازه به دام بیفتد و در همان ناحیه نوسان کند. سپس هنگامی که فاز تثبیت قیمت به پایان رسید یک روند صعودی آغاز شده که هرچه فاز تثبیت طولانی‌تر بوده باشد، این روند صعودی نیز قوی‌تر خواهد بود.

پیش از پرداختن به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، به نظر برخی بزرگان حوزه کریپتوکارنسی درباره این رمزارز می‌پردازیم:

  • استراتژیست ارشد Bloomberg، مایک مک گلون (Mike McGlone) روز شنبه اظهار داشت که کاهش عرضه بیت کوین یک نشانه مثبت است و در صورتی که الگوهای قیمتی گذشته تکرار شود، این اتفاق می‌تواند به عنوان کاتالیزوری برای روند صعودی عمل کند.
  • یونی آسیا (Yoni Assia)، مدیرعامل eToro، نیز طی مصاحبه‌ای با وب سایت کوین‌تلگراف خاطرنشان کرد که: «بیت کوین تا ۳ الی ۵ سال آینده رشد چشم‌گیری خواهد داشت زیرا هنوز پنج میلیارد نفر در سراسر جهان هستند که حتی یک ارز محلی خوب هم ندارند.»

همان‌طور که دیدید عوامل فاندامنتال درباره بیت کوین همچنان مثبت هستند و همین موضوع نیز می‌تواند منجر به آغاز یک روند صعودی جدید شود.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

نمودار بیتکوین در ۲۲ خرداد روز (۱۲ ژوئن) به زیر خط مقاومت مثلث نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶,۵۸۶ دلار) رسید. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا از این خط مقاومت دفاع می‌کنند.

قیمت بیتکوین

هرچقدر که نمودار BTC مدت زمان بیشتری زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، احتمال سقوط آن به سطوح پایین‌تر بیشتر خواهد شد. 

  • در صورتی که خرس‌ها بتوانند نمودار را به زیر سطح ۳۴,۶۰۰ دلار برسانند، قیمت بیت کوین می‌تواند تا سطح ۳۳,۴۰۰ و سپس ۳۱,۰۰۰ دلار سقوط کند. با شکستن و بسته شدن قیمت زیر سطح ۳۱,۰۰۰ دلار، الگوی مثلث نزولی کامل می‌شود و بعد از آن بیت کوین می‌تواند تا سطح ۱۹,۵۴۹ دلار بریزد. 
  • با این حال رخ دادن چنین سقوط چشم‌گیری بعید است زیرا گاوها تلاش خواهند کرد که روند نزولی قیمت بیت کوین را در ناحیه حمایتی ۳۱,۰۰۰ الی ۲۸,۰۰۰ دلار متوقف کنند. اگر روند نمودار صعودی شود و خط مقاومت مثلث را رد کند روند نزولی گفته شده رخ نخواهد داد. در این شرایط زمینه برای رسیدن قیمت بیت کوین به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۴,۷۰۹ دلار) فراهم خواهد شد؛ این سطح احتمالا به عنوان یک مقاومت قوی عمل خواهد کرد.

با گذشتن قیمت بیت کوین از سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه می‌توان گفت که احتمالا روند اصلاح قیمت BTC به پایان رسیده است.

قیمت بیتکوین

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که میانگین‌های متحرک از یکدیگر عبور کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز دقیقا بالای نقطه میانی‌اش قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا مجددا وارد بازی شوند.

  • با شکسته شدن و بسته شدن قیمت بالای خط مقاومتِ الگوی مثلث، می‌توان گفت که میزان تقاضای بیت کوین از عرضه پیشی گرفته است. در صورتی که گاوها بتوانند نمودار قیمت بیت کوین را بالای مثلث نگه دارند، روند صعودی جدیدی آغاز می‌شود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از این خط مقاومت برگردد و به زیر سطح ۳۴,۰۰۰  دلار برسد، می‌توان گفت که خرس‌ها روند قیمت بیت کوین را در دست گرفته‌اند. در نتیجه قیمت بیتکوین می‌تواند تا سطح ۳۱,۰۰۰ دلار بریزد. جهش ناگهانی نمودار از این سطح حمایت نشان دهنده انباشت این دارایی در سطوح پایین است و این موضوع می‌تواند قیمت بیتکوین را برای مدت بیشتری در داخل الگوی مثلث نگه دارد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “پیش‌بینی قیمت بیت کوین در 7 روز آینده (دوشنبه ۲۴ خرداد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.