به‌روزرسانی Taproot در بیت کوین، به زودی اجرا می‌شود!

تحلیل بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

 

با توجه به اطلاعات منتشر شده در روز جمعه ۲۲ خرداد (۱۱ ژوئن)، اجرای سافت‌فورک شبکه بیت کوین یعنی Taproot، ممکن است تا روزهای آینده مورد تایید قرار بگیرد. اگر این تاییدیه کلید بخورد، Taproot تا ماه نوامبر اجرا می‌شود زیرا بیش از ۹۰ درصد ماینرهایی که اخیرا به استخراج بیت کوین پرداخته‌اند با این ارتقا موافق بوده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر باید بدانید که Taproot یک به‌روزرسانی در بلاکچین بیت کوین است که نوید افزایش حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و امنیت این شبکه را می‌دهد.

همان‌طور که ذکر شد، در صورتی که حمایت ماینرها از اجرای این به‌روزرسانی ادامه داشته باشد و این ارتقا تایید شود، Taproot در ماه نوامبر سال جاری (آبان) اجرا خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط گیت هاب، می‌توان گفت یکی از مزایای به روز رسانی Taproot در بیت کوین این است که این آپگرید می‌تواند به عنوان یک سافت فورک سازگار در شبکه اجرا شود.

نکته‌ی دیگر این است که Taproot امکان امضاهای Schnorr را در بیتکوین فراهم می‌کند. امضاهای Schnorr یک روش رمزنگاری شده برای امضای تراکنش‌ها است که قراردادهای هوشمندِ انعطاف‌پذیر و خصوصی را برای بیت کوین امکان‌پذیر خواهد ساخت. این به روز رسانی همچنین زبان جدیدی به نام Tapscript را پشتیبانی می‌کند.

 به صورت کلی از مزایای Taproot، افزایش انعطاف‌پذیری قراردادهای هوشمند بیتکوین است. همچنین این ارتقا با اجرا کردنِ قراردادهای هوشمند پیچیده به عنوان یک تراکنش معمولی در شبکه، حریم خصوصی را نیز افزایش می‌دهد.

فعالان این حوزه و طرفداران بیتکوین معتقدند که به روزرسانیِ Taproot با قابلیت‌هایی که دارد، مانند امضاهای Schnorr، به افزایش مقیاس‌پذیری و حریم‌خصوصی بیت کوین کمک می‌کنند.

آندرس آنتونوپولوس یکی از طرفداران بیتکوین در این باره پستی در توییتر منتشر کرد و اظهار داشت:

تا ۳۶ ساعت آینده اجرا شدن این به روز رسانی در ماه نوامبر تایید خواهد شد و این یک موفقیت بزرگ برای بیت کوین است. Taproot الگوریتمی به نام Schnorr را برای این رمزارز فراهم می‌کند و همچنین حریم خصوصی آن را افزایش خواهد داد.

شایان ذکر است در صورت اجرایی شدن Taproot، این آپگرید پس از سگویت (Segwit) که در سال ۲۰۱۷ اجرا شد، بزرگترین به‌روزرسانی بیتکوین خواهد بود. در انتها ذکر این نکته ضروری است که Taproot با ادغام کردن همه‌ی انواع قراردادها در یک نوع تراکنش، بلاکچینی قدرتمندتر برای بیت کوین به ارمغان می‌آورد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.