چرا قیمت بیت کوین به زودی به بالاترین حد خود می‌رسد؟

چرا قیمت بیت کوین به زودی به بالاترین حد خود می‌رسد؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مهر ۱۴۰۰

هفته‌ای که گذشت، برای بیت کوین یک هفته به شدت پر نوسان و پر از فراز و فرودهای زیادی بود. دولت السالوادور این رمزارز را به عنوان پول رسمی خود اعلام، کرد، در مقابل کشور چین دیروز در طی یک بیانیه‌ای ممنوعیت رمزارزها در این کشور را اعلام کرد و باعث شد تا قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه، بیش از ۵ درصد کاهش پیدا کند. اما برخی تحلیل گران به تازگی اعلام کرده‌اند که بیت کوین سیر صعودی زیادی خواهد داشت. اما شاید سوالی که برای شما هم پیش بیاید، این باشد: چرا قیمت بیت کوین به زودی به بالاترین حد خود می‌رسد؟ با بیتستان همراه باشید تا نکته نظرات موجود در این رابطه را اعلام کنیم.

چرا قیمت بیت کوین به زودی به بالاترین حد خود می‌رسد؟

جمعه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر آمریکا تا پایان ماه اکتبر به سقف بدهی‌های خود برسد، ایالات متحده می‌تواند وارد رکود اقتصادی شود! این امر احتمالا سرمایه گذاران خرد و کلان را مجبور خواهد کرد که با وضعیت آشفته دلار آمریکا، سرمایه خود را در بازار رمزارزها به خصوص بیت کوین متمرکز کنند.

بیت کوین نیز بعد از این خبر و همچنین خرید ۱۵۰ بیت کوین دیگر از  سمت دولت السالوادور و رسیدن تعداد بیت کوین‌های این کشور به ۷۰۰ عدد، سیر صعودی داشت. چندی بعد از این خبر، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که کیف پول بیت کوین Chivo این کشور، بیش از ۱٫۶ میلیون کاربر به خود جذب کرده است. همچنین مردم السالوادور نیز برای استفاده از بیت کوین به عنوان ارز رسمی کشور، علاقه زیادی نشان دادند که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بازخورد زیادی داشت.

روز سه شنبه، BTG Pactual که یک بانک سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد دلاری در برزیل است، یک برنامه تجارت رمزارزها را راه اندازی کرد و به اولین موسسه مالی بزرگ در برزیل تبدیل شد که مشتریان خود را مستقیماً برای معامله با بیت کوین تشویق کرد.

همچنین در روز سه شنبه، شرکت Robinhood اعلام کرد که برداشت و واریز بیت کوین را به کیف پول دیجیتالی دیگر امکان پذیر خواهد کرد، که با استقبال زیادی از سمت کاربران مواجه شد.

رونمایی از کیف پول Robinhood بعد از اتمام آزمایش‌های اولیه

روز چهارشنبه، غول فوتبال هلند، یعنی تیم PSV اعلام کرد که پس از امضای قرارداد با شرکت رمزنگاری هلندی انی کوین دیرکت (Anycoin Direct)، کل عواید حاصل از اقدامات اسپانسری خود را به صورت بیت کوین دریافت می‌کند.

فرانس جانسن، مدیر بازرگانی PSV می گوید:

“امکانات و آینده‌ای که دنیای ارزهای رمزنگاری شده در اختیار ما قرار می‌دهد، بسیار امیدوار کننده است.”

همچنین روز چهارشنبه مشخص شد که دولت امارات متحده عربی گفته، برای انجام معاملات از طریق بیت کوین در برخی شرکت‌ها و مناطق اقتصادی خود مثل دوبی، نیازی به پرداخت مالیان نیست.

روز پنجشنبه توییتر اعلام کرد که در این هفته شروع به راه اندازی سرویس پرداخت بیت کوین برای کاربران iOS می‌کند. همچنین اعلام کرد، اضافه شدن سرویس پرداخت بیت کوین در توییتر، فعلا برای کاربران اندروید فعال نیست و آن‌ها به زودی این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

اضافه شدن سرویس پرداخت بیت کوین در توییتر برای کاربران IOS

سرانجام در روز جمعه، با انتشار اخباری مربوط به ممنوع شدن معاملات ارزهای رمزنگاری شده توسط چین کل بازار بیت کوین را تحت تاثیر خود قرار داد و موجب شد که افت قیمت ۵ درصدی را تجربه کند، اما سناتور آمریکایی پت تومی (Pat Toomey) گفت: قانون ممنوعیت رمزارزها در چین، یک فرصت اقتصادی بزرگ برای ایالات متحده ایجاد کرده که باید استفاده کنیم.

غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین

همان طور که مشاهده کردید، بیت کوین در هفته‌ای که گذشت، نوسانات بسیار شدیدی را تجربه کرد، اما آنچه مشخص است، تعداد شرکت‌ها و کشورهایی که از این رمزارز با روی خوشی استقبال کرده‌اند، بسیار بیشتر بوده. با وجود علاقه زیاد کشورها و شرکت‌های بزرگ به بیت کوین، این رمزارز هنوز به بالاترین سطح خود در ماه مه نزدیک نشده است، چه برسد به بالاترین رقمی که در سال آینده انتظار داریم.

اما درست مانند بحران مالی سال ۲۰۰۸ که ساتوشی را وادار به اختراع بیت کوین کرد، بحران‌های رو به رشد در سراسر جهان احتمالاً بیت کوین را به بالاترین سطح جدید خواهد رساند.

منبع: bitcoinmagazine

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.