تحلیل قیمت بیت کوین (دوشنبه ۱۷ خرداد)

تحلیل قیمت بیت کوین (دوشنبه ۱۷ خرداد)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

 

معمولا وقتی احساسات حاکم بر بازار منفی باشد، هر خبر ناخوشایندی می‌تواند باعث ایجاد وحشت بیت تریدرها و افزایش فشار فروش و در نتیجه کاهش بیشتر قیمت‌ها شود. این اتفاق دقیقا بعد از اقدام پلتفرم بزرگ رسانه‌های اجتماعی چین (Weibo)، که حساب تعدادی از فعالان کریپتوکارنسی را به تعلیق درآورد و منجر به سرکوب بیشتر در این کشور شد، افتاد!

از سوی دیگر نیز گلدمن ساکس اظهار داشت که طی جلسه‌ای با حضور ۲۵ نفر از مقام‌های ارشد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت و پوشش ریسک، مشخص شد که بیت کوین (BTC) آخرین دارایی مورد علاقه‌ی آن‌ها برای سرمایه‌گذاری است.

با وجود اینکه خبرهای فاندامنتال اخیر منفی بوده اما بعید است که این اتفاقات روند بلند مدت بیت کوین را تغییر دهند.

 

در حالی که اصلاح قیمت بازار ادامه دارد، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران سازمانی برای محافظت از دارایی‌های خود در برابر افزایش احتمالی تورم در آمریکا، به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورند. از طرفی نیز اکثر تریدرها روند نزولی بیت کوین را یک فرصت خرید خوب برای هولد کردن در نظر می‌گیرند.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

نمودار قیمت بیت کوین در ۱۳ خرداد (۳ ژوئن) به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹,۱۲۷ دلار) رسید اما در این روند ریزشی خط روند مثلث به عنوان یک حمایت قوی عمل کرد. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین قیمتی در حال خرید هستند و خرس‌ها نیز با هر بار افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

قیمت بیت کوین

روند بعدی بیت کوین پس از خروجِ نمودارِ این رمزارز از الگوی مثلثِ تشکیل شده مشخص می‌شود.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند و در همان ناحیه حفظ کنند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷,۱۹۸ دلار) و سپس تا سطح ۵۶,۶۲۲/۹۰ دلاری پیش برود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار به زیر خط روند مثلث برسد، یعنی عرضه از تقاضا بیشتر بوده و این اتفاق ممکن است قیمت بیتکوین را به ناحیه حمایتی ۲۸ الی ۳۰ هزار دلاری برساند. در صورتی که نمودار بیت کوین به زیر این ناحیه حمایتی برسد، قیمت برترین رمزارز بازار می‌تواند تا سطح ۲۰ هزار دلاری بریزد.

قیمت بیتکوین

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک تقریبا مسطح است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز بین ناحیه ۴۰ الی ۶۰ قرار دارد که این موضوع نشان‌دهنده تعادل نسبی بین خریداران و فروشندگان است. در چند روز آینده با خارج شدن بیت کوین از الگوی مثلث، این بلاتکلیفی در بازار نیز به پایان می‌رسد.

  • اگر بیت کوین بتواند خودش را به بالای الگوی مثلث برساند و در همان سطح باقی بماند، می‌توان نتیجه گرفت که وضعیت فعلی یک الگوی معکوس بوده است.
  • با این حال اگر نمودار بیتکوین به زیر این الگو برسد می‌توان گفت که تثبیت قیمت فعلی یک توقف موقت پیش از آغاز روند نزولی بوده است. شایان ذکر است که حدس زدن تارگت این برک‌اوت کار ساده‌ای نیست؛ حتی برای تحلیل‌گران حرفه‌ای!

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.