۴ آلت کوین که بهتر است این هفته زیر نظر بگیرید (دوشنبه ۲۴ خرداد)

۴ آلت کوین که بهتر است این هفته زیر نظر بگیرید (دوشنبه ۲۴ خرداد)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

 

در هفته‌ای که گذشت نمای بازار رمزارزها مانند خون قرمز بود؛ با این حال این اتفاق را می‌توان فرصت خرید مناسب و زمان خوبی برای ورود به بازار در نظر گرفت. همچنین در این شرایط نزولی مهم است که تریدرها آرامش خود را حفظ کنند و به هادل کردن ارزهای دیجیتال خود ادامه دهند زیرا نوسان یکی از همراهان همیشگی همه بازارها به خصوص بازار کریپتوکارنسی‌ها است.

 

در ادامه به تحلیل قیمت ۴ آلت کوین که ممکن است در هفته پیش رو عملکرد خوبی داشته باشند و رشد کنند می‌پردازیم.

تحلیل قیمت آوه (AAVE)

رمزارز آوه طی چند ماه گذشته بین سطوح ۲۸۰ الی ۵۸۱/۶۷ در نوسان بوده است. در این مدت نمودار آوه ۵ مرتبه به سطح حمایت این ناحیه رسید اما گاوها از سقوط بیشتر آن جلوگیری کردند. بنابراین احتمال دارد که خریداران بار دیگر به هنگام افت قیمت اقدام به خرید کنند.

تحلیل قیمت آوه

اگر نمودار قیمت AAVE از سطوح کنونی‌اش یک جهش ناگهانی انجام دهد، می‌توان گفت گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید می‌کنند. بعد از آن نیز خریداران سعی می‌کنند که قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۴ دلار) سوق دهند. 

  • در صورتی که آن‌ها به هدف خود برسند نمودار رمزارز آوه مجددا به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۱۴ دلار) می‌رسد که احتمالا به عنوان سطح مقاومت عمل خواهد کرد. در ادامه نیز اگر نمودار از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برگردد، ممکن است قیمت آوه برای چند روز بین سطوح ۲۸۰ الی ۴۱۴ دلار به دام بیفتد. از طرفی نیز اگر نمودار آوه بتواند از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه فراتر رود احتمال آغاز یک روند صعودی تا سطح ۵۸۱/۶۷ دلار وجود دارد.
  • با این حال اگر نمودار از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد و تا حمایت ۲۸۰ دلاری بریزد، این روند صعودی رخ نخواهد داد. سپس خرس‌ها وارد بازی می‌شوند تا قیمت AAVE را تا سطح ۲۰۸/۰۹ و سپس ۱۶۰ دلار کاهش دهند.

قیمت آوه

نمودار چهار ساعته بالا نشان می‌دهد که خرس‌ها قیمت این آلتکوین را به زیر سطح ۲۸۰ دلار رسانده‌اند؛ همچنین شیب میانگین‌های متحرک در حال نزولی شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه منفی قرار دارد و این نشان دهنده برتری خرس‌ها است.

  • اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد و به زیر سطح ۲۶۶/۶۸ دلار برسد، روند نزولی این آلت کوین ادامه خواهد داشت. 
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند نمودار قیمت آوه را به بالای خط روند نزولی سوق دهند، این روند نزولی رخ نخواهد داد و قیمت این آلتکوین می‌تواند تا ۵۰۰ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت کوزاما (KSM)

رمزارز کوزاما در چند روز گذشته نوسانات زیادی داشته است. گاوها روز ۱۹ خرداد (۹ ژوئن) توانستند قیمت KSM را به بالای مقاومت بالاسری (سطح ۴۸۰ دلار) برسانند اما نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند و در روز ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن) قیمت مجددا به زیر این سطح رسید. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها با هر بار افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

قیمت کوزاما

با این حال نکته مثبت این است که خریداران اجازه نداده‌اند قیمت کوزاما به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۸ دلار) برسد. این اتفاق نشان دهنده خرید گسترده گاوها با هر سقوط قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی نقطه میانی‌اش در نمودار روزانه قیمت کوزاما، نشان دهنده برتری جزئی گاوها است.

  • در حال حاضر ممکن است خریداران مجددا تلاش کنند تا قیمت KSM را به بالای سطح ۴۸۰ دلار برسانند. اگر موفق شوند این آلت کوین می‌تواند تا سطح ۵۳۷ و سپس ۶۲۵ دلار رشد کند.
  • با این حال اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش و یا مقاومت بالاسری برگردد و به زیر سطح ۳۶۰ دلار برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد و قیمت KSM می‌تواند تا ۲۸۰ دلار بریزد.

قیمت کوزاما

نمودار چهار ساعته‌ی کوزاما نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا از سطح حمایت خط روند (trendline) دفاع کنند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال نزولی شدن است و شاخص RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت که خرس‌ها دست برتر را در اختیار دارند.

  • اگر نمودار KSM به زیر سطح ۳۸۰ دلار برسانند، قیمت این آلت کوین تا ۳۴۲ دلار ریزش خواهد کرد. با رسیدنِ نمودار به زیر این سطحِ حمایت نیز ممکن است قیمت کوزاما تا سطح ۲۸۰ دلار کاهش یابد.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت KSM را به بالای سطح ۴۲۹ دلار برسانند، این روند نزولی رخ نخواهد داد. اگر در این مرحله فشار خرید رخ دهد قیمت این رمزارز تا ۴۸۰ دلار رشد می‌کند.

تحلیل قیمت الگوراند (ALGO)

نمودار الگوراند در ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) از خط روند یک جهش ناگهانی انجام داد و به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۹۷ دلار) رسید. این موضوع نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح است و شاخص RSI نزدیک به نقطه میانی‌اش است و می‌توان گفت که فشار فروش کاهش یافته است.

قیمت الگوراند

در نمودار روزانه الگوراند می‌بینیم یک الگوی مثلث صعودی (ascending triangle) تشکیل شده که با یک برک‌اوت بالای سطح ۱/۱۵ دلار تکمیل خواهد شد. 

  • در صورتی که گاوها موفق شوند قیمت را بالای این سطح نگه دارند، احتمالا شاهد افزایش قیمت ALGO تا سطح ۱/۶۳ دلار خواهیم بود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح ۱/۱۵ دلار برگردد، قیمت برای چند روز در الگوی مثلث به دام می‌افتد. در صورت رسیدن الگوراند به زیر حمایت الگوی مثلث، قیمت این آلتکوین می‌تواند تا ۰/۸۰ و سپس ۰/۶۷ دلار سقوط کند.

قیمت الگوراند

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا نمودار الگوراند را به بالای خط روند نزولی (downtrend line) سوق دهند. 

  • در صورت موفقیت آن‌ها، قیمت ALGO تا ۱/۱۵ دلار افزایش می‌یابد و روند صعودی جدیدی آغاز می‌شود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار رمزارز ALGO از سطوح کنونی‌اش برگردد و به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسد، خرس‌ها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت این آلتکوین را به زیر خط روند برسانند. اگر آن‌ها به هدف خود برسند شاهد اصلاح قیمت عمیق‌تری خواهیم بود.

تحلیل قیمت تتا فیول (TFUEL)

قیمت TFUEL در ۱۹ خرداد (۹ ژوئن) رکورد ۰/۶۷۹ دلاری را ثبت کر، با این حال گاوها نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند. در ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) قیمت این آلتکوین با یک ریزش ناگهانی به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۴۱ دلار) رسید.

قیمت تتافیول

جهش ناگهانی از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که احساسات بازار رمزارز TFUEL مثبت است و تریدرها با هر کاهش قیمتی اقدام به خرید می‌کنند. ازین پس گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را TFUEL افزایش دهند اما احتمالا با مقاومت شدید خرس‌ها روبه‌زو می‌شوند.

  • اگر قیمت پس از رسیدن به رکورد خود مجددا کاهش یابد، بار دیگر خرس‎ها وارد بازی می‌شوند تا آن را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت آن‌ها، ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر باشیم.
  • در مقابل نیز اگر خریداران بتوانند نمودار TFUEL را به بالای این رکورد برسانند، این آلتکوین وارد یک روند صعودی می‌شود که تا سطح ۰/۸۵ و سپس ۱ دلار ادامه خواهد داشت.

قیمت تتا فیول

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که رمزارز TFUEL از سطح حمایت ۰/۴۰ دلاری یک جهش ناگهانی داشته که این اتفاق نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است. با این حال فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصدی (۰/۵۷ دلار) در برابر این رالی به عنوان یک سطح مقاومت عمل خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز دست از تلاش برنداشته‌اند و با هر افزایش قیمتی اقدام به فروش می‌کنند. 

  • اگر نمودار تتا فیول به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است قیمت تا ۰/۴۰ دلار بریزد. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، قیمت این آلت کوین برای چند روز بین این دو سطح به دام خواهد افتاد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی انجام دهد، می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار این رمزارز مثبت است و گاوها در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید می‌کنند. در این شرایط احتمالا شاهد صعود قیمت TFUEL تا سطح ۰/۵۷ و سپس رکورد ۰/۶۷۹ دلاری خواهیم بود.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.