۴ آلت‌ کوین که باید این هفته در نظر بگیرید!

۴ آلت‌ کوین که باید این هفته در نظر بگیرید!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

 

پس از نزولی شدن بازار کریپتوکارنسی‌ها در هفته‌های پیش، در حال حاضر روند قیمتی آلت‌کوین‌ها کمی آرام گرفته است. در مقاله تحلیلی زیر به بررسی روند قیمت ۴ آلت کوین برتر بازار در ۷ روز پیش رو یعنی اتر (ETH)، آدا (ADA)، سولانا (SOL) و تتا (THETA) پرداخته‌ایم.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

نمودار قیمت اتر در ۱۴ خرداد (۴ ژوئن) به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲,۹۰۸ دلار) رسید و مجددا وارد الگوی مثلث متقارن شد. با این حال گاوها میدان را خالی نکرده و در نزدیکی سطح ۲,۵۵۰ دلار اقدام به خرید گسترده این رمزارز کردند.

قیمت اتر

  • اگر خریداران بتوانند نمودار قیمت اتر را به بالای خط مقاومت الگوی مثلث برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رشد کند. در صورتی که اتر به بالای این سطح مقاومت برسد روند صعودی آن تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصدی (۳,۳۶۲/۷۲ دلار) آغاز خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار اتر به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، می‌توان گفت که خرس‌ها در تلاشند تا نگذارند قیمت اتر به بالای این سطح مقاومت برسد. با رسیدن نمودار به زیر سطح ۲,۵۵۰ دلاری، اتر می‌تواند به خط حمایت الگوی مثلث برسد و با ریزش بیشتر می‌توان گفت روند برترین آلتکوین بازار به دست خرس‌ها افتاده است.

قیمت اتر

با توجه به نمودار چهار ساعته اتر می‌توان گفت که در روند این رمزارز یک الگوی مثلث صعودی تشکیل شده که با شکست و بسته شدن بالای سطح ۲,۹۰۶ دلار کامل می‌شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد قیمت اتر می‌تواند به سطح ۳۶۰۰ و سپس ۴,۰۸۳/۲۶ دلار برسد.

در مقابل نیز اگر نمودار قیمت اتر به زیر خط روند مثلث برسد، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد و خرس‌ها تلاش می‌کنند تا این رمزارز را به سطح ۲,۲۰۰ و سپس ۱,۷۷۸/۷۴ دلار برسانند.

تحلیل قیمت آدا (ADA)

نمودار آدا در چند روز گذشته در ناحیه بین ۱ الی ۱/۹۴ دلار در نوسان بوده است. این رمزارز در۱۴ خرداد (۴ ژوئن) به زیر سطح مقاومت این ناحیه رسید و تا سطوح میانگین‌های متحرک ریزش کرد.

قیمت آدا

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا نگذارند قیمت آدا به زیر ناحیه بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۶۶ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱/۵۵ دلار) برسد. اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش یک جهش ناگهانی انجام دهد می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار مجددا مثبت شده و تریدرها با ریزش قیمت تا سطوح میانگین‌های متحرک، اقدام به خرید می‌کنند.

  • در صورتی که مقاومت آدا شکسته شود و قیمت این رمزارز به بالای سطح ۱/۹۴ دلار برسد می‌توان گفت گاوها کنترل بازار را در دست گرفته‌اند. اگر نمودار آدا بالای این سطح باقی بماند، قیمت این رمزارز می‌تواند بار دیگر تا سطح ۲/۴۷ دلار رشد کند و با گذشتن از این مقاومت رالی بعدی آدا آغاز خواهد شد.
  • با این حال اگر نمودار آدا به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، روند صعودی قبلی رخ نخواهد داد و خرس‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت این رمزارز را تا ناحیه حمایتی ۱/۲۲ الی ۱/۳۳ دلاری پایین بکشند.

قیمت آدا

در نمودار چهار ساعته ADA می‌بینیم یک الگوی مثلث صعودی تشکیل شده که با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از سطح ۱/۹۴ دلار کامل می‌شود. می‌توان گفت که تارگت قیمتی این مثلث سطح ۲/۸۸ دلار است. با این حال بعید است که مسیر آدا برای رسیدن به این تارگت هموار باشد زیرا احتمالا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این روند صعودی را در سطح ۲/۴۷ دلار متوقف کنند.

با توجه به نزولی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI زیر سطح میانی‌اش می‌توان گفت که احتمال سقوط آدا تا خط روند (trendline) مثلث وجود دارد. با رسیدن نمودار به زیر این سطح حمایت روند صعودی قبلی رخ نخواهد داد و قیمت آدا می‌تواند تا سطح ۱/۳۶ و سپس ۱ دلاری بریزد.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا رالی اخیر سولانا را در سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصدی (۴۳/۳۸ دلار) متوقف کنند. با این حال آن‌ها موفق نشده‌اند که قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶/۳۹ دلار) برسانند و این موضوع نشان‌دهنده احساسات مثبت در بازار این رمزارز است.

قیمت سولانا

نمودار سولانا در ۱۴ خرداد (۴ ژوئن) از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و در روز گذشته نیز از سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۳۹/۴۲ دلار)، یک جهش ناگهانی داشت که این موضوع نشان دهنده هجوم خریداران است.

اگر گاوها بتوانند قیمت سولانا را به بالای سطح  ۴۳/۳۸ دلاری سوق دهند، روند نزولی این رمزارز به پایان می‌رسد. در این شرایط قیمت سولانا می‌تواند تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۷۸/۶ درصدی (۴۹/۹۷ دلار)  و سپس رکورد قبلی، یعنی سطح ۵۸/۳۸ دلار رشد کند. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به بالا رفتن کرده است و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت قرار دارد. در نتیجه بازار سولانا فعلا در دست گاوها است.

اگر نمودار قیمت SOL به زیر خط روند نزولی برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد و سولانا تا سطح ۲۵/۵۸ و سپس ۲۱ دلار سقوط می‌کند.

قیمت سولانا

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در منطقه مثبت قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت که روند سولانا فعلا صعودی است. 

  • اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالای سطح ۴۳/۳۸ دلار برسانند، این روند صعودی قوی‌تر خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار قیمت SOL به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد می‌توان گفت که میزان عرضه از تقاضا پیشی گرفته است. در این صورت قیمت سولانا می‌تواند به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سپس  خط روند نزولی برسد. 

تحلیل قیمت تتا (THETA)

در حال حاضر تتا در یک کانال نزولی قرار دارد. گاوها در ۱۴ و ۱۵ خرداد (۴ و ۵ژوئن) تلاش کردند تا نمودار قیمت THETA را به بالای خط مقاومت این کانال برسانند اما موفق نشدند. در نتیجه می‌توان گفت که خرس‌ها با تمام قوا در تلاشند تا اجازه ندهند قیمت تتا از این سطح مقاومت فراتر رود.

قیمت تتا

با این حال شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸/۱۹ دلار) صعودی شده و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت فعلا گاوها دست برتر را در اختیار دارند. اگر نمودار تتا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی انجام دهد، خریداران مجددا تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای کانال برسانند.

  • در صورتی که موفق شوند می‌توان نتیجه گرفت که روند نزولی به پایان رسیده و قیمت این رمزارز می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۱۳ دلار و سپس ۱۵/۸۸ دلار شود.
  • با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت تتا را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و در همان ناحیه نگه دارند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و شاهد ریزش تتا تا سطح ۶ دلار خواهیم بود.

قیمت تتا

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که تتا دو بار به زیر خط مقاومت کانال رسیده است. با این حال خرس‌ها نتوانسته‌اند قیمت این آلتکوین را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸/۱۹ دلار) نگه دارند؛ این موضوع نشان دهنده افزایش تقاضا در سطوح پایین قیمتی است.

  • اگر نمودار تتا از سطوح فعلی‌اش یک جهش ناگهانی انجام دهد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت این رمزارز را به بالای کانال هدایت کنند. درصورتی‌که موفق شوند نیز احتمالا روند صعودی بعدی آغاز خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، قیمت این رمزارز تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش می‌یابد. با شکست این سطح حمایت نیز شاهد اصلاح قیمت عمیق‌تری خواهیم بود.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “۴ آلت‌ کوین که باید این هفته در نظر بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.