چهار رمزارز که در هفته پیش‌رو باید زیرنظر بگیرید

تحلیل قیمت آلت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

با نگاه به بازار رمزارزها در هفته‌های گذشته، متوجه می‌شوید که آلت‌کوین‌ها روند رو به رشدی داشته‌اند. اتر یکی از آلت‌کوین‌هایی است که با سرعت در حال پیشرفت بوده و گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده است. این رمزارز در ماه گذشته بیش از ۴۴٪ رشد داشته و رکوردهای قیمتی‌اش را شکسته است.

 

 

 

آخرین رکورد قیمتی اتر ۳۰۰۰ دلار بود که رشد چشمگیری را در قیمت این رمزارز نشان می‌دهد.

 

واگرایی عظیمی که بین دو رمزارز برتر بازار وجود دارد، نشان‌دهنده بلوغ بازار ارزهای دیجیتال است. بازار رمزارزها بالغ شده و دیگر قیمت بیت‌کوین تاثیر شگرفی در قیمت آلت‌کوین‌ها نخواهد داشت.

 

رشد اتر در هفته‌های اخیر باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران خرد و کلان به آلت‌کوین‌ها شده است. به گفته تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال، در حال حاضر تریدرهای حرفه‌ای به سرمایه‌گذاری در اتر علاقه‌مند شده‌اند. همچنین، در یک هفته گذشته چهار رمزارز دیگر جهش قابل توجهی داشته‌اند و تحلیل‌گران پیشنهاد می‌کنند در هفته پیش‌رو چشم از آن‌ها برندارید.

 

رمزارزهای سولانا، هوبی‌ توکن، اتریوم کلاسیک و آوه در حال شکست رکوردهای قیمتی و صعود هستند. به همین خاطر، در این مقاله قیمت این آلت‌کوین‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

تحلیل  SOL

 

رمزارز سولانا  که با نام اختصاری SOL شناخته می‌شود، روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه رشد چشم‌گیری داشته و مقاومت‌ها را شکسته است. سولانا، با شکست مقاومت ۴۸/۶۴ دلار، مسیری صعودی را طی کرد و سپس روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسید.

این رمزارز دیروز توانست از ۴۹/۹۰ دلار را تاچ کند و به ۵۰ دلار نزدیک شود. هر چند سولانا هنوز ۵۰  دلاری نشده، اما این قیمت مانند یک مقاومت عمل کرده است. در نتیجه، خرس‌ها که از افزایش قیمت سولانا خوشحال نبودند، قیمت این رمزارز را تا ۴۸/۶۴ دلار پایین آوردند. 

 

 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت سولانا را در دو روز آینده به کمتر از ۴۸/۶۴ دلار برسانند، احتمال کاهش قیمت این رمزارز افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود در صورت برنده شدن خرس‌ها، قیمت سولانا به ۴۰/۵۱ دلار سقوط می‌کند.

با این حال، گاوها ساکت نمی‌نشینند؛ آن‌ها از هر فرصتی برای خرید این رمزارز استفاده می‌کنند. در صورتی که گاوها بتوانند قیمت سولانا را بالا ببرند، تنها یک قدم با ۵۰ دلاری شدن این رمزارز فاصله دارند.

با موفقیت گاوها، قیمت سولانا ابتدا ۵۰ هزار دلار، سپس ۵۶/۷۷ دلار و حتی در قدم بعدی ۶۸/۰۵ دلاری می‌شود.

رشد میانگین متحرک نمایی و میانگین متحرک ساده، همچنین شاخص مقاومت نسبی RSI، نشان‌دهنده خرید بیش از اندازه سولاناست.

با تمام این تفاسیر، اگر خرس‌ها قیمت سولانا را کاهش دهند و قیمت این رمزارز کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، همه‌ی دیدگاه‌های مثبت بی‌اعتبار خواهند شد.

گفتنی است میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سولانا در حال حاضر ۳۸ دلار است که اگر قیمت پانزدهمین رمزارز برتر بازار  کمتر از آن شود، در یک اصلاح قیمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه آن به ۲۶ دلار می‌رسد.

براساس نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا، گاوها در حال دفاع از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند. اگر گاوها بتوانند از میانگین‌های متحرک نمایی و ساده محافظت کنند، قیمت سولانا افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی احتمال دارد قیمت این رمزارز ابتدا ۴۸/۶۴ دلار و سپس ۴۹/۹۹ دلار شود.

در نقطه مقابل، اگر گاوها نتوانند قیمت سولانا را افزایش دهند؛ خرس‌ها قیمت سولانا را به ۴۰/۵۱ دلار خواهند رساند. 

 

تحلیل HT

 

هوبی توکن (HT)، یکی دیگر از رمزارزهایی است که باید در هفته پیش‌رو به آن توجه کرد. هوبی‌ توکن نیز در هفته‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و رکوردهای تازه‌ای برای این رمزارز ثبت شده است. مبارزه میان گاوها و خرس‌ها برای تغییر قیمت هوبی توکن همچنان وجود دارد.

هوبی توکن روز شنبه ۱۱ اردیبهشت مقاومت‌ها را شکسته و به قیمت ۲۶/۸۹ دلار رسید. این رمزارز روز گذشته به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسید و ۲۹/۵۴ دلاری شد. مانند هر ارز دیجیتالی، هوبی توکن هم پس از شکست رکوردها با اصلاح قیمت مواجه شد و خرس‌ها سعی در پایین آوردن قیمت این رمزارز  دارند.

 

 

 

اگر قیمت هوبی توکن تا روز آینده کمتر از ۲۶/۸۹ دلار شود، هوبی توکن با یک ریزش قیمتی مواجه شده و ۲۲ دلاری می‌شود. منطقه حمایتی  ۲۶/۸۹ دلار ممکن است تا چند روز قیمت هوبی توکن را ثابت نگه‌دارد و سپس افت قیمت اتفاق بیفتد.

در صورتی که گاوها تسلیم نشوند و منطقه حمایتی ۲۶/۸۹ دلار را حفظ کنند یا اجازه ندهند قیمت هوبی توکن کمتر از ۲۵ دلار شود، رالی صعودی این رمزارز شروع می‌شود.

اگر گاوها پیروز شوند، رکورد بالاترین قیمت هوبی توکن یکبار دیگر شکسته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود هوبی‌ توکن ابتدا به قیمت ۲۹/۵۴ دلار و سپس ۳۶/۵۴ دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هوبی توکن  به ۲۰/۵۴ دلار رسیده است. همچنین شاخص مقاومت نسبی نشان‌دهنده خرید هوبی توکن است.

 

 

گاوها و خرس‌ها، در سطح ۲۶/۸۹ دلار با یکدیگر مبارزه می‌کنند. برنده رقابت آن‌ها می‌تواند قیمت را بالا یا پایین ببرد. اگرچه خرس‌ها توانسته‌اند قیمت هوبی توکن را تا ۲۶/۱۰ دلار پایین ببرند،‌ اما نتوانسته‌اند باعث سقوط شدید قیمت این رمزارز شوند.

رشد میانگین‌های متحرک نمایی و ساده، همچنین محل قرارگیری شاخص مقاومت نسبی در منطقه خرید بیش از اندازه، احتمال صعود هوبی توکن را بیشتر می‌کند.

با وجود دیدگاه‌های مثبت، گاوها با شرایط پر مخاطره‌ای روبه‌رو خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت هوبی توکن مدت کوتاهی از ۲۹/۵۴ دلار  عبور نکند زیرا صعود از این ناحیه سخت خواهد بود.

گاوها باید از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حمایت کنند، چون با کاهش قیمت  هوبی توکن و افت آن به کمتر از ۲۶ دلار، این رمزارز با کاهش شدید قیمت مواجه خواهد شد. در چنین شرایطی، گاوها سعی می‌کنند روند صعودی را از نو آغاز کنند که با اصلاح قیمت‌های پیاپی، سقوط حاصل می‌شود.

 

تحلیل ETC

 

اتریوم کلاسیک (ETC) در روزهای اخیر صعود کرده و خرس‌ها در تلاشند تا قیمت این رمزارز را بین ۳۸ دلار تا ۴۱/۶۱ دلار نگه‌دارند. گفته می‌شود اتریوم کلاسیک امروز در سطح پایینی به فروش رفته و خرس‌ها در ماموریت خود تا حدودی موفق بوده‌اند.

 

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اتریوم کلاسیک به ۲۸/۷۴ دلار رسیده و رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. همچنین شاخص مقاومت نسبی نشان‌دهنده خرید بیش از حد گاوهاست. اگر خریداران بتوانند قیمت اتریوم کلاسیک را افزایش دهند، شاهد یک رالی قیمت و رسیدن قیمت این رمزارز به ۵۳/۲۱ دلار خواهیم بود.

در صورتی که گاوها نتوانند قیمت اتریوم کلاسیک را بالا ببرند و خرس‌ها قیمت آن را کاهش دهند، اتریوم کلاسیک به احتمال زیاد سقوط می‌کند و در نهایت ۲۲/۲۰ دلاری می‌شود.

 

 

براساس نمودار متحرک نمایی ۲۰ روزه اتریوم کلاسیک و شاخص مقاومت نسبی، گاوها قیمت این ارز دیجیتالی را تحت کنترل دارند؛ اما اگر اتریوم کلاسیک به صعود ادامه ندهد و خرس‌ها برای جبران شکست‌هایشان قوی‌تر عمل کنند، ممکن است قیمت اتریوم کلاسیک کمتر از نمودار متحرک نمایی ۲۰ روزه  و سپس پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود.

 

تحلیل AAVE

گاوها سعی دارند قیمت رمزارز آوه (AAVE) را افزایش دهند. قیمت آوه از مقاومت ۴۸۹ دلار گذشته و به نظر می‌رسد با خرید بیش از اندازه افزایش خواهد یافت. البته خرس‌ها قصد دارند قیمت این رمزارز را بین ۲۸۰ دلار و ۴۸۰ دلار نگه‌دارند. در واقع، از ظواهر امر می‌توان تشخیص داد که خرس‌ها می‌خواهند گاوها را به تله بیندازند.

 

 

اگر قیمت آوه، کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آن یعنی ۴۱۵ دلار شود، می‌توان نتیجه گرفت که گاوها با کاهش قیمت این رمزارز، تسلیم شده و خرید نمی‌کنند. در چنین شرایطی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به ۳۸۳ دلار می‌رسد.کاهش قیمت آوه در صورت باخت گاوها، چند روزی ادامه خواهد یافت.

برعکس این موضوع نیز ممکن است اتفاق بیفتد. اگر گاوها قیمت آوه را در سطح میانگین متحرک نمایی بالا ببرند، پیش‌بینی می‌شود قیمت این رمزارز با جهش زیادی مواجه خواهد شد. اگر قیمت آوه افزایش یابد، مقصد بعدی آن ۵۸۱/۶۷ دلار و سپس در سطوح بالاتر ۶۸۹ دلار خواهد بود.

 

همان طور که در  نمودار بالا مشاهده می‌کنید،‌ قیمت آوه در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشته و رالی قیمتی این رمزارز آغاز شده است.

 

گفتنی است نمودار ۴ ساعته قیمت آوه، خرید بیش از اندازه این رمزارز را از سوی گاوها نشان می‌دهد. همچنین گاوها سعی دارند قیمت این رمزارز را در نواحی مقاومت  ۴۸۹ دلار تا ۵۱۲ دلار نگه‌دارند. رشد میانگین‌های متحرک نمایی و ساده، نشان‌دهنده یک رالی صعودی هستند. 

با تمام این تفاسیر، همچنان نواحی حمایتی در خطر هستند و خرس‌ها  سعی دارند این آوه را بین ۴۲۰ دلار و ۴۸۹ دلار  نگه‌دارند. در روزهای آتی مشخص می‌شود کدام گروه قیمت آوه را تعیین می‌کنند.

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.