۵ رمزارز برتری که این هفته باید رصد کرد: XLM ،ADA ،BTC ،BCH ،HT

تحلیل تکنیکال کریپتوکارنسی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

مهم‌ترین رویداد هفته گذشته، معاملات آتی (Future Contracts) نفت خام اینترمیدیت تگزاس با موعد تحویل ماه می بود که در اول اردیبهشت ۱۳۹۹ به منفی ۳۷/۶۳ دلار سقوط کرد. پس از آن، یک بازگشت قیمت شدید اتفاق افتاد و تا پایان هفته، قیمت نفت خام تگزاس به ۱۷/۳۱ دلار رسید. جالب است بدانید که:

نوسانات این هفته‌ی نفت خام، از نوسانات بیت‌کوین در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۱۳۹۸) نیز شدیدتر بود.

در نتیجه این اتفاقات، احتمالاً چندین و چند معامله‌گر انرژی بین‌المللی این روزها دچار خسارت‌های عظیمی شده‌اند. اما با این حال، بازار کریپتوکارنسی حال و روز خوبی دارد. تحلیل‌ها نشان می‌دهند که:

اگر بیت‌ کوین در این هفته بتواند حرکت صعودی خود را ادامه دهد، به احتمال زیاد چند آلت‌کوین نیز رشد خواهند کرد. 

در حالی که در هفته گذشته بیت ‌کوین، مورد توجه معامله‌گران بسیاری قرار گرفته بود، چند آلت کوین نیز الگوهای صعودی تشکیل دادند و در حال رشد هستند. این نشان می‌دهد که اگر رشد قیمت بیت کوین رشد قدرتمندی باشد، این آلت‌ کوین‌ها نیز می‌توانند رشد بیشتری را تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم پنج رمزارز بازار که معامله آن‌ها در هفته پیش رو می‌تواند سودآور باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

استلار (XLM)

استلار لومنز (XLM) اولین رمزارزی است که این هفته باید مورد توجه قرار داد.
این رمزارز در روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت از  مقاومت ۰/۰۵۳۱۹۴ گذشت و به کامل شدن یک الگوی مثلثی صعودی منجر شد. این امر باعث می‌شود که استلار، به سوی هدف ۰/۰۷۶۳۸۸ دلار پیش برود. 

استلار

معمولا وقت قیمت یک رمزارز بیشتر از قیمت صعودی پیش‌بینی شده بالا می‌رود، تمایل آن به بازگشت و آزمایش مجدد سطح مقاومت قبلی بسیار زیاد است. با این حال، در برخی موارد شتاب آنقدر قوی است که  قیمت تنها برای چند روز تثبیت می‌شود و سپس حرکت صعودی خود را از سر می‌گیرد. 

در مور استلار، همانطور که در تصویر بالا می‌توانید ببینید، هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا هستند؛ همچنین، شاخص مقاومت نسبی نیز در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در این بازار در اختیار دارند. 

گفتنی است جفت ارز استلار/دلار آمریکا در دو روز گذشته بالاتر از حمایت فوری روان‌شناحتی ۰/۰۶۰ دلار بوده است. این نشان می‌دهد که گاوها برای بستن موقعیت خود عجله‌ای ندارند، زیرا منتظر سطح بالاتری در روزهای آینده هستند.

جفت ارز استلار دلار

افزایش شدید قیمت از نزدیک ۰/۰۵۰ دلار به ۰/۰۶۶۱۰۲ دلار، شکل‌گیری یک میله پرچم (flagpole) را نشان می‌دهد. علاوه بر این، به دنبال حرکت صعودی سریع، جفت ارز استلار/دلار آمریکا یک الگوی پرچم سه گوش (pennant) هم ایجاد کرده است که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند. 

یک شکست جدی از پرچم سه گوش (pennant)، نشان‌دهنده از سر گیری احتمالی حرکت صعودی است. گاوها، قیمت‌های بالاتر از پرچم را شکسته‌اند، اما در تلاشند تا افزایش قیمت را حفظ کنند. این نشان‌‌دهنده فروش در سطوح بالاتر است.  بنابراین، تریدرها می‌توانند صبر کنند تا قیمت به بالای ۰/۰۶۳۳۲۷ برسد تا خرید کنند. حد ضرر اولیه می‌تواند روی ۰/۰۶۰ تنظیم شود. با بالاتر رفتن قیمت، حد ضرر را می‌توان بالاتر تنظیم کرد تا ریسک کم شود و از سود احتمالی محافظت شود.

البته خرس‌ها نیز ممکن است به شدت از مقاومت بالایی در قیمت ۰/۰۶۶۱۰۲ دفاع کنند، اما با عبور از این سطح، حرکت می‌تواند تا ۰/۰۷۳ دلار و سپس تا ۰/۰۷۸ دلار ادامه پیدا کند.

کاردانو (ADA)

کاردانو (آدا) دومین قیمت بالای ۰/۰۳۶۹۲۰۵ دلاری را در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ شکست. این امر باعث شد که خریداران به سوی این رمزارز جذب شوند و این آلت‌کوین در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ به سطح مقاومت بعدی یعنی ۰/۰۴۳۷۹۹۸ دلار برسد. 

کاردانو

این رمزارز پس از یک روز ثبات قیمت در روز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، وقتی یک الگوی شمعی یک روزه تشکیل داد، گاوها را به شکستن مقاومت ۰/۰۴۳۷۹۹۸ دلاری و بالاتر رفتن قیمت وا داشت. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که خرس‌ها بدون درگیری تسلیم شوند، زیرا آن‌ها در سطوح بالاتر مقاومت سختی دارند. 

 هر دو میانگین متحرک در نمودار این رمزارز، شیب صعودی دارند و شاخص مقاومت نسبی آن هم در وضعیت اشباع خرید قرار دارد؛ همه این‌ها به نفع گاوها است. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای ۰/۰۴۳۷۹۹۸ دلار حفظ کنند، قیمت کاردارنو می‌تواند تا ۰/۰۵۲ دلار پیش برود و سپس در عرض چند روز به ۰/۰۶۱ دلار برسد.

تحلیل قیمت ADA

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، نمودار ۴ ساعته قیمت کاردانو، یک میله پرچم (flagpole) را نشان می‌دهد که گذر آدا از قیمت ۰/۰۳۶۹۲۰۵ دلار ایجاد می‌شود. بعد از این حالت نیز، یک پرچم سه گوش تشکیل می‌شود؛ چراکه خرس‌ها از مقاومت بالای ۰/۰۴۳۷۹۹۸ دلار دفاع می‌کنند. 

با این حال امروز، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ گاوها بالای پرچم سه گوش را شکستند و قیمت را به بالاتر از مقاومت بالایی یعنی به ۰/۰۴۳۷۹۹۸ دلار رساندند. بنابراین، می‌توان متصور شد که گاوها شرایط این را دارند که در سطح فعلی خرید انجام دهند و حد ضرر اولیه خود را روی ۰/۰۴۱۲ دلار تنظیم نمایند و با بالا رفتن قیمت این رمزارز، این حد ضرر را نیز بالاتر ببرند. 

اولین هدف بررسی صعود قیمت در آدا، ۰/۰۵۰۴ دلار است که در آن می‌توان یک سود جزئی را تجربه کرد. هرچند اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۰/۰۴۱۹۲ دلار بکشند، این چشم‌انداز گاوی بی اعتبار خواهد بود.

بیت‌کوین (BTC)

بیت کوین در حال پیشروی است. با نزدیکتر  شدن با هاوینگ بیت کوین نیز، رمزارز پیشرو بازار احتمالا در هفته آینده در کانون توجه باقی خواهد ماند. مهم‌ترین نکته در تحلیل قیمت بیت‌کوین این است که در چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹، گاوها مقاومت بحرانی ۷۴۵۴/۱۷ دلار را برای بیت‌کوین شکستند.

قیمت بیتکوین

این روزها قیمت بیت کوین، قادر به شتاب گرفتن نیست،

خرس‌ها بازار، در هر افزایشی به شدت بیت کوین می‌فروشند و احتمال شتاب گرفتن قیمت بیت کوین را کاسته‌اند؛ اما نکته مثبت این است که گاوها قیمت را بالاتر از سطح ۷۴۵۴/۱۷ دلار حفظ کرده‌اند که نشان از قدرت آن‌ها دارد.

هر دو میانگین متحرک در نمودار تحلیل قیمت بیت کوین، در حال شیب‌دار شدن هستند و شاخص مقاومت نسبی رمزارز برتر بازار، برای اولین بار از اواسط فوریه (اواخر بهمن ۱۳۹۸) به ۶۰ رسیده است؛ این موضوع  نشان‌گر این است که این روزها گاوها دست برتر را در عرضه و تقاضای بیت‌کوین دارند. سطح بعدی مورد انتظار در تحلیل فوق نیز، منطقه مقاومت ۸۰۰۰ دلار تا ۸۱۴۶/۸۴ دلار است.

قیمت بیت کوین

بیت کوین، در چند روز گذشته در محدوده ۷۶۰۵ دلار تا ۷۴۳۵ دلار معامله شده است. تلاش‌ها برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر یا پایین‌تر از این محدوده هم نتیجه نداده است. حتی امروز، گاوها به بالاتر از این محدوده رسیدند، اما قیمت دوباره به این محدوده برگشت. این نشان‌دهنده فروش تهاجمی خرس‌ها در هر سطحی بالاتر از این محدوده است. 

در کنار این محدوده، یک پرچم سه گوش (pennant) نیز در نمودارها دیده می‌شود. گاوها، امروز در سطح قیمت پایین (dip) در پایین این پرچم خرید انجام دادند؛ این مسئله نیز نشان‌دهند خرید شدید در سطوح پایین است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این پرچم سه گوش برسانند، حرکت صعودی از سر گرفته می‌شود. هدف اصلی نیز، رسیدن به قیمت بالاتر از ۸۳۹۳/۲۵ دلار است.

بنابراین گاوها، می‌توانند در بالاتر از ‌Breakout بخرند و بالاتر از پرچم سه گوش، پوزیشن خود را ببندند. حد ضرر اولیه نیز می‌تواند ۷۳۸۰ دلار تعیین شود که پس از حرکت صعودی قیمت بیت‌ کوین تا ۷۷۴۰/۳۷ دلار، می‌تواند بالاتر هم برود. همچنین اگر گاوها، برای بردن قیمت بیتکوین تا بالاتر از ۸۰۰۰ دلار تلاش کنند، حد ضرر را می‌توان بالاتر هم در نظر گرفت. از طرفی، اگر قیمت دوباره به زیر ۷۴۳۵/۴۷ دلار برگردد، این چشم‌انداز گاوی فاقد اعتبار خواهد بود.

 

بیتکوین کش

بیتکوین کش (BCH)، بیش از یک ماه است که در محدوده ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار معامله می‌شود. تنها تلاش برای خروج از این محدوده در ۶ فروردین ۱۳۹۹ اتفاق افتاد که قیمت این رمزارز به ۲۸۰/۴۷ دلار رسید.

قیمت بیت کوین کش

وقتی قیمت برای مدت طولانی ثابت بماند، معمولا با یک شکست قوی اوج می‌گیرد.

در این مورد، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۲۵۰ دلار برسانند، قیمت بیتکوین کش به سرعت اوج می‌گیرد و به ۳۰۰ دلار می‌رسد. 

از طرف دیگر، اگر این رمزارز بار دیگر از ۲۵۰ دلار پایین‌تر بیاید، این محدوده قیمتی می‌تواند تا چند روز دیگر نیز تمدید شود. اگر قیمت به زیر ۲۰۰ دلار برود هم، روند نزولی اتفاق خواهد افتاد، زیرا الگوی سر و شانه‌های نزولی را شکل می‌دهد که می‌تواند منجر به تست مجدد قیمت پایین این رمزارز، یعنی ۱۴۱/۱۱ دلار توسط بیت کوین کش شود.

قیمت BCH

اگرچه این رمز ارز در یک روند صعودی قرار دارد، اما تریدرها می‌توانند یک الگوی مثلثی صعودی را ببینند. این راه‌اندازی صعودی با یک Breakout کامل می‌گردد و در بالای ۲۵۰ دلار بسته می‌شود. بنابراین، تریدرها می‌توانند در قیمتی بالاتر از ۲۵۰ دلار خرید انجام دهند و حد ضرر خود را روی ۲۲۵ دلار تنظیم کنند.

گاوها هم ممکن است با یک مقاومت سخت در ۲۸۰/۴۷ دلار رو به رو شوند، از این رو تریدرها می‌توانند حد ضررهای بعدی را در نزدیکی این سطح تنظیم کنند. با این حال، اگر از این سطح عبور شود، بیتکوین کش می‌تواند تا ۳۰۰ دلار و سپس تا ۳۲۰ دلار رشد کند. 

اگر قیمت از سطح فعلی آن نیز پایین‌تر بیابد، تریدرها ممکن است فرصت خرید دیگری را در نزدیکی خط روند صعودی کانال دریافت کنند. با این حال اگر خرس‌ها، قیمت را به پایین‌تر از محدوده فعلی برسانند، باید از گرفتن پوزیشن‌های طولانی دوری کرد.

 

هوبی توکن (HT)

هوبی توکن (HT) عملکرد خوبی داشته است. این رمزارز از حد پایین اخیر خود یعنی ۱/۱۸۳۶۱ دلار به سرعت خود را بالا کشانده است و اثبات کرده که تقاضای شدیدی در سطح پایین برای آن وجود دارد. در چند روز گذشته، برای هوبی توکن، قیمت ۴/۰۵ دلار به عنوان یک سطح مقاومت سرسخت عمل کرده است.

هوبی توکن

با این حال، هر دو میانگین متحرک به تدریج در حال افزایش هستند و شاخص مقاومت نسبی هوبی توکن، در قلمرو مثبت قرار دارد. امری که نشان می‌دهد در این جا هم گاوها دست برتر را دارند.

رمزارز هوبی توکن، همچنین الگوی مثلثی صعودی را تشکیل داده‌ که با Breakout کامل می‌گردد و در بالای ۴/۰۵ دلار بسته می‌شود. هدف این الگو نیز رسیدن به ۴/۵۸ دلار است. اگر از این سطح عبور شود، این رمزارز می‌تواند تا ۴/۸۰ دلار پیش برود.

در مقابل، شکست در محافظت از قیمت در بالای ۴/۰۵ دلار، این رمزارز  را برای چند روز دیگر در داخل مثلث نگه می‌دارد.

قیمت هوبی توکن

نکته‌ی قابل توجه دیگر اینکه امروز گاوها بالاتر از مقاومت ۴/۰۵ دلاری بودند، اما آن‌ها نتوانستند این Breakout را حفظ کنند. این نشان‌دهنده فروش در سطوح بالاتر است. با این حال، نشانه مثبت این است که گاوها اجازه ندادند که قیمت هوبی توکن به زیر ۳/۹۰ دلار برود.

این نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح پایین بیشتر است. گاوها، احتمالا دوباره تلاش می‌کنند تا مقاومت ۴/۰۵ دلاری را بشکنند. اگر این رمزارز بتواند به بالای ۴/۰۵ دلار برسد، الگوی مثلث صعودی تکمیل خواهد شد و افزایش قیمت تا ۴/۵۸ دلار ممکن است.

بنابراین تریدرها، می‌توانند در قیمت بالاتر از ۴/۰۵ دلار خرید انجام دهند و حد ضرر خود را ۳/۸۰ دلار تعیین کنند. خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا این افزایش قیمت را در محدوده ۴/۱۵ دلار تا ۴/۲۰ دلار نگه دارند. اگر تریدرها متوجه شوند که گاوها در تلاشند تا قیمت را به بالای این محدوده برسانند، برای کاهش ریسک می‌توانند حد ضرر خود را بالاتر تنظیم کنند.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه مقاله‌ای از سایت کوین تلگراف به این آدرس می‌باشد. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای مشاهده چشم انداز بلند مدت رمزارزهای معتبر بازار مقاله زیر را بخوانید:

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.