پنج رمزارز که باید در هفته پیش رو زیر نظر داشته باشید!

تحلیل قیمت رمزارز ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ آبان ۱۳۹۹

بیت کوین در هفته اخیر از مرز ۱۶,۰۰۰ دلار گذشت و بسیار خبرساز شد؛ با این حال اگر قیمت برترین رمزارز بازار برای مدتی اطراف سطح ۱۶,۰۰۰ دلار باقی بماند ممکن است نظر بسیاری از تریدرها به سمت آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای جلب شود.

این رمزارز بارها توسط مشتاقان دنیای رمزارزها، طلای دیجیتال نامیده شد و حتی در سال ۲۰۲۰ خیلی بهتر از طلا عمل کرده و این نشان می‌دهد که در آینده نیز پایدار خواهد بود. با عملکرد برتر بیت کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران موسسه‌ای هم به این کریپتوکارنسی رو آورده‌اند؛ صندوق سرمایه‌گذاری Galaxy Digita در این‌باره گزارش داده که حجم معاملات تریدرهای موسسه‌ای بیت کوین افزایش یافته است. مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) مدیرعامل این شرکت نیز اظهار داشته که بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی در سال ۲۰۲۱ وارد دنیای کریپتوکارنسی‌ها خواهند شد.

 

فکر می‌کنید روند قیمت بیت کوین در روزهای پیش رو چگونه خواهد بود؟

اکثر سرمایه‌گذاران یک روند صعودی را برای این رمزارز انتظار دارند؛ با این‌حال بعضی نهنگ‌ها فکر می‌کنند که رالی بیت کوین در کوتاه مدت متوقف خواهد شد و اقدام به فروش دارایی خود کرده‌اند. 

برای پاسخ دقیق‌تر به سوال بالا بهتر است که به تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نگاه دقیق‌تری بندازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

نمودار قیمت بیت کوین از ۸ اکتبر (۱۷ مهر) تاکنون، هنوز بالای سطح میانگین متحرک ۱۰ هفته‌ای (۱۵,۶۱۳ دلار) قرار دارد و به زیر این خط سقوط نکرده است؛ در نتیجه می‌توان گفت که گاوها در سطوح پایین قیمتی سریع اقدام به خرید کرده‌اند و منتظر اصلاح قیمتی نمانده‌اند.

قیمت بیت کوین

در نمودار روزانه تحلیل قیمت بیتکوین می‌بینیم که شیب میانگین متحرک صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه اشباع خرید قرار دارد، در نتیجه فعلا گاوها بازار برترین رمزارز را در دست گرفته‌اند.

با مشاهده‌ی این نمودار دو پیش‌بینی‌ برای روزهای آتی بیت کوین داریم؛ در این نمودار یک سطح حمایتی فوری ۱۶,۰۰۰ دلاری تشکیل شده و خریداران با اقدام به خرید سعی دارند قیمت بیت کوین را بالای این سطح نگه دارند:

  • اگر خریداران موفق شوند این موقعیت را حفظ کنند، بیت کوین وارد یک روند صعودی با تارگت اولیه‌ی ۱۷,۲۰۰ دلار خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر بیت کوین به زیر خط میانگین متحرک نمایی ۱۰روزه سقوط کند، تریدرها برای پیش‌گیری از ضرر بیشتر اقدام به فروش می‌کنند؛ چنین حرکتی منجر به ایجاد یک سطح حمایت ۱۴,۸۰۰ دلاری خواهد شد و با رد شدن نمودار قیمت بیت کوین از این سطح، سقوطِ آن تا سطح ۱۴,۰۰۰ دلار ادامه خواهد داشت.

قیمت بیتکوین

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیت کوین می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه افقی شده است و شاخص RSI نزدیک به نقطه‌ی‌ میانی‌اش قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت که فعلا میزان عرضه و تقاضا برای این رمزارز در حالت تعادل قرار دارد. 

در این نمودار یک الگوی واگرایی خرسی (bearish divergence) مشاهده می‌شود که سیگنالِ یک روند نزولی است. بنابراین با مشاهده نمودار چهار ساعته‌ی بیت کوین انتظار داریم که عملکرد این رمزارز در روزهای آینده به دو صورت باشد:

  • اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین‌ متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، ممکن است شاهد سقوطِ آن تا سطح ۱۴,۸۰۰ دلار و‌سپس‌ ۱۴,۴۰۰ دلار باشیم.
  • با این حال اگر‌ بیت کوین از سطح کنونی‌اش یا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یک جهش ناگهانی انجام‌ دهد و بتواند خودش را به بالای سطح ۱۶٫۵۰۰ دلار برساند، روند صعودی بعدی‌اش می‌تواند آغاز شود.

 

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر در ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) از سطح ۴۷۸/۰۵۸ دلار (که دقیقا زیر سطح مقاومت بالاتر یعنی ۴۸۸/۱۳۴ دلار است) برگشت و به زیر این سطح رسید. این موضوع نشان می‌دهد که تریدرها برای سود بردن، با رسیدنِ اتر به ناحیه مقاومتی اقدام به فروش کرده‌اند.

قیمت اتر

با این حال اگر گاوها اجازه ندهند که این رمزارز بیش از این سقوط کند، ممکن است شاهد یک برک‌اوت به بالای سطح ۴۸۸/۱۳۴ دلار باشیم. بالای این سطح خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا رالی در سطح ۵۰۰ دلار متوقف کنند. 

اگر گاوها بتوانند قیمت اتر را به بالای ناحیه مقاومتی ۴۸۸/۱۳۴ تا ۵۰۰ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند وارد یک روند صعودی تا ۵۵۰ دلار شود؛ در حال حاضر در نمودار روزانه‌ی اتر شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد فعلا گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند.

اگر نمودار قیمت اتر از زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه‌اش پایین‌تر بیاید، گاوها قدرت را از دست می‌دهند و ممکن است قیمت این رمزارز تا ۴۲۰ دلار و حتی ۴۰۰ دلار سقوط کند.

قیمت اتریوم

در نمودار چهار ساعته‌ی اتر نشانه‌هایی حاکی بر یک روند نزولی مشاهده می‌شود:

  • در این نمودار یک الگوی گوه افزایشی (rising wedge) تشکیل شده و این رمزارز خط حمایت این الگو را شکسته است. 
  • همچنین شاخص RSI الگوی واگرای خرسی تشکیل داده و وارد منطقه منفی شده است. 
  • از طرفی نیز شیب میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه نزولی است و می‌توان گفت که در کوتاه مدت خرس‌‌ها دست برتر را در اختیار دارند. 

بنابراین انتظاری که داریم این است که:

  •  اگر نمودار قیمت اتر زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باقی بماند، ممکن است شاهد سقوط آن تا ۴۴۰ دلار و حتی ۴۲۴ دلار باشیم.
  • از طرفی نیز اگر نمودار اتر از سطح ۴۷۸/۰۸۵ دلار بالاتر رود، این پیش‌بینی نزولی کوتاه مدت رخ نخواهد داد.

 

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

ریپل بیش از دو ماه است که در ناحیه قیمتی ۰/۲۳ تا ۰/۲۶ دلار گیر کرده بود. در ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) در نمودار کندل این رمزارز یک سایه‌ی سبز بلند و یک برک‌اوت بالای سطح ۰/۲۶ دلار ثبت شد که می‌تواند سیگنالی از یک روند صعودی باشد؛ با این‌حال خرس‌ها دست از تلاش بر نخواهند داشت.

قیمت ریپل

 

در رقابت بین خرس‌ها و گاوها اگر خرس‌ها پیروز شوند، می‌توانند قیمت ریپل را تا سطح ۰/۲۶ دلار کاهش دهند؛ پس از آن گاوها ممکن است در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کنند و باعث شوند که ریپل از این سطح یک جهش ناگهانی انجام دهد.

با مشاهده نمودار روزانه این رمزارز می‌بینیم که در حال حاضر شیب میانگین میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۰/۲۵۸ دلار) صعودی است و شاخص RSI در ناحیه مثبت قرار دارد، بنابراین می‌توان گفت که گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند و تارگت بعدی آن‌ها ۰/۳۰ دلار خواهد بود.

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت ریپل را به زیر سطح ۰/۲۶ دلار برگردانند، منجر به ایجاد وحشت بین تریدرها خواهند شد و آن‌ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به فروش خواهند کرد؛ این پانیکِ فروش ناگهانی می‌تواند قیمت ریپل را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۲۴۸ دلار) برساند و این رمزارز را برای چند روز اطراف همین ناحیه به دام بیندازد.

قیمت ریپل

 

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت ریپل می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI بالای سطح ۵۹ قرار دارد، بنابراین بازار ریپل در کوتاه‌مدت در دست گاوها است. با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که روند ریپل در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • اگر این رمزارز بتواند از این سطح یک جهش ناگهانی انجام دهد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که گاوها در سطوح پایین قیمتی در حال خریدن هستند و روند آن صعودی خواهد بود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت ریپل را به زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه برسانند، این رمزارز می‌تواند دوباره تا سطح قیمتی ۰/۲۶ دلار سقوط کند و اگر قیمت زیر این سطح حمایت باقی بماند می‌توان نتیجه گرفت که خرس‌ها بر بازار ریپل تسلط دارند.

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

نمودار قیمت مونرو پس از رسیدن به یک اوج در ۲۶ اکتبر (۵ آبان)، یک اصلاح قیمت انجام داد. با این حال گاوها در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) توانستند مونرو را به بالای خط روند نزولی (downtrend line) برسانند و در حال حاضر در تلاشند تا این قیمت رمزارز را به بالای ناحیه مقاومتی ۱۱۸/۱۰ دلار تا ۱۲۰/۷۷۷۳ دلار برسانند.

قیمت مونرو

با مشاهده نمودار روزانه قیمت مونرو انتظار داریم که این رمزارز در بلند‌مدت به دو صورت عمل کند:

  • در این نمودار می‌بینیم که میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۱۱۵ دلار) به تازگی شروع به بالا رفتن کرده و شاخص RSI نیز درست زیر نقطه میانی‌اش قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت فشار فروش مونرو کاهش یافته است. اگر گاوها بتوانند نمودار مونرو را به بالای ناحیه مقاومتی ذکر شده برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۱۲۸ دلار و حتی ۱۳۹/۲۸۸۵ دلار افزایش یابد. 
  • با این حال اگر نمودار قیمت مونرو از سطح کنونی‌اش سقوط کند و به زیر سطح ۱۱۰ دلار برگردد، این پیش‌بینی گاوی رخ نخواهد داد و قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۱۰۴ دلار هم کاهش یابد.

قیمت مونرو

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت مونرو یک الگوی مثلث صعودی (ascending triangle) تشکیل شده که بالای سطح قیمتی ۱۱۸/۱۰ دلار کامل خواهد شد؛ تارگت این روند صعودی قیمت ۱۳۲/۹۰ دلار است.

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این رمزارز را به زیر خط حمایت الگوی مثلث برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و قیمت مونرو می‌تواند تا ۱۱۰ دلار سقوط کند.

در حال حاضر در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت مونرو، شیب هر دو میانگین متحرک تقریبا افقی است و شاخص RSI درست بالای نقطه میانی‌اش قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که میزان عرضه و تقاضا برای مونرو در حالت تعادل قرار دارد. برای این‌که ببینیم روند مونرو در کوتاه‌مدت به چه صورت خواهد بود باید صبر کنیم تا نمودار این رمزارز از این الگوی مثلث خارج شود.

تحلیل قیمت یونی (UNI

توکن یونی در ۵ نوامبر (۱۵ آبان) توانست سطح ۱/۷۵۶۳ دلار را رد کند و بعد از آن در یک روند صعودی قوی قرار گرفت که قیمت آن را ۱۳۶٪ افزایش داد.

قیمت رمزارز یونی

در نمودار روزانه یونی می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۳/۲۷ دلار) صعودی شده و شاخص RSI وارد منطقه اشباع خرید شده است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که گاوها وارد بازی شده‌اند و در تلاشند تا قیمت را به سطح  ۵ دلار برسانند.

این سطح به عنوان یک سطح مقاومت عمل خواهد کرد و خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را در سطوح قیمتی ۵ و ۵/۵۵ دلار متوقف کنند و اگر گاوها در برابر آنها مقاومت کنند، روند صعودی می‌تواند ادامه پیدا کند.

در صورتی‌که گاوها موفق نشوند و اولین نشانه از ضعیف شدنِ روند مشاهده شود، قیمت یونی می‌تواند تا زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه سقوط کند. 

قیمت یونی

در نمودار چهار ساعته قیمت یونی می‌بینیم که شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و شاخص RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که روند یونی در کوتاه‌مدت در دست گاوها است. در این نمودار یک مقاومت فوری در سطح ۴/۵۰ دلار ایجاد شده و ممکن است خرس‌ها در این سطح تلاش کنند تا رالی را متوقف کنند.

انتظار داریم که روند یونی در کوتاه‌مدت به دو صورت پیش برود:

  • اگر گاوها بتوانند از سطح میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه دفاع کنند و نگذارند قیمت یونی به زیر این سطح سقوط کند، روند به نفع آن‌ها پیش خواهد رفت.
  • در مقابل نیز اگر قیمت یونی کاهش یابد و نمودار آن به زیر سطح حمایت ۳/۵۹ دلار برسد  و زیر این سطح باقی بماند، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.