۵ رمزارز برتر بازار که بهتر است این هفته زیر نظر داشته باشید

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 9 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ آبان ۱۳۹۹

در روزهای گذشته انتخابات کشور آمریکا یکی از خبرسازترین وقایع جهان بوده و بیت کوین نیز در گیر و دارِ این اتفاقات در دنیای کریپتوکارنسی‌ها خبرساز شد و توانست خودش را به بالاترین قیمتی که از ابتدای سال تاکنون داشته است، برساند.

در حالی‌که این رمزارز در تلاش است تا خودش را به بالای سطح ۱۶,۰۰۰ دلار برساند، بعضی آلت کوین‌ها هم در یک روند صعودی قرار گرفته‌اند. 

در ادامه پیش از مرور تحلیل قیمت هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف، به خبرهای چند روز گذشته نگاهی خواهیم انداخت:

  • در چند روز گذشته بیت کوین آن‌قدر رشد کرد که نزدیک بود به بالاترین قیمت چند ساله‌اش یعنی ۱۶,۰۰۰ دلار برسد. بیل میلر (Bill Miller) یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ گفته که در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا برای بیت کوین در حالت ایده‌آل قرار دارد و در این‌باره اظهار داشت:

«در حالی‌که میزان عرضه‌ی بیت کوین سالیانه حدود ۲/۵ درصد افزایش می‌یابد، میزان تقاضا بیشتر از این در حال رشد است.»

میلر اعتقاد دارد که همه‌ی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ باید به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین فکر کنند. اگرچه نوسانات این رمزارز همچنان بالا است اما میلر انتظار دارد که سرمایه‌گذاران باید روی سایر نقطه قوت‌های آن تمرکز کنند، زیرا دیگر خطرِ به صفر رسیدنِ قیمت آن، بسیار کمتر از قبل است.

  • در حال حاضر بیت کوین با سرمایه بازار بیش از ۲۸۴ میلیارد دلار، در مقایسه با سایر شرکت‌های بزرگ کشور آمریکا، در رتبه‌ی ۱۸ ام قرار دارد و فقط شرکت‌های Mastercard ، JPMorgan Chase و Visa از لحاظ حجم بازار بر این رمزارز برتری دارند. 
  • پس از آن‌که چندین رسانه، جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ کشور آمریکا برنده اعلام کردند، بلاتکلیفی شمارش آرا پایان یافت. اکنون فعالان بازار کریپتوکارنسی‌ها قبل از خرید یا فروش و هر اقدامی باید ببینند که تصمیماتِ اولیه رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره این حوزه چه خواهد بود.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در حال حاضر بیت کوین در یک مرحله اصلاحی با روند صعودی قوی قرار دارد. وقتی که احساسات حاکم بر بازار مثبت و خوش‌بینانه است تریدرها در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید می‌کنند زیرا این نقاط می‌تواند برای ورود آن‌ها بسیار کم ریسک باشد.

قیمت بیتکوین

در تاریخ ۷ نوامبر (۱۷ آبان) بیت کوین یک اصلاح قیمت انجام داد که منجر به کاهش شاخص قدرت نسبی (RSI) این رمزارز از سطح اشباع خرید شد و بازارِ آن برای مدتی ضعیف شد. با این حال در نمودار روزانه‌ی قیمت این رمزارز، شیب میانگین متحرک صعودی است که نشان می‌دهد سطح حداقل مقاومت در حال افزایش است.

با این‌که بیت کوین در روزهای گذشته در یک روند صعودی ناگهانی قرار گرفته اما ممکن است به زودی برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد و دچار تثبیت قیمت موقتی شود. در چنین حالتی این رمزارز خودش را آماده می‌کند تا در یک روند صعودی قوی قرار بگیرد و خودش را به بالاترین قیمتش برساند.

بنابراین احتمال این‌که بیتکوین در روزهای آینده فقط بین سطوح ۱۴,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار نوسان کند بسیار بالا است.

اگر این رمزارز سطح ۱۶,۰۰۰ را رد کند، می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۱۷,۲۰۰ شود. با این‌حال اگر نمودار قیمتی بیت کوین از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش، یعنی سطح ۱۳,۷۳۹ دلار پایین‌تر بیاید، بازار خرسی شده و این رمزارز در روند نزولی قرار می‌گیرد.

قیمت بیت کوین

در نمودار چهار ساعته روند قیمت بیت کوین می‌بینیم که این رمزارز از سطح ۱۵,۹۵۶/۲۶ دلار یک تصحیح قیمتی انجام داده که این اصلاح کمی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یک سطح پشتیبانی تشکیل داده است. در حال حاضر گاوها در تلاشند تا دوباره این رمزارز را در یک روند صعودی قرار دهند، اما خط روند نزولی (downtrend line) در مقابل آن‌ها به عنوان یک سطح مقاومت عمل می‌کند.

با مشاهده نمودار چهار ساعته تحلیل قیمت بیت کوین، انتظاری که داریم این است که اگر نمودار این رمزارز از خط روند نزولی پایین‌تر بیاید، خرس‌ها وارد بازی شوند تا قیمت را به زیر ۱۴,۰۰۰ دلار برسانند؛ با این حال ممکن است گاوها هم از این نقاط پایین قیمتی استفاده کنند و با اقدام به خرید اجازه ندهند که قیمت بیتکوین بیشتر سقوط کند.

پیش‌بینی دیگری که داریم این است که اگر گاوها روند نمودار را به بالای خط روند نزولی برسانند، بیت کوین دوباره سطح ۱۵,۹۵۶/۲۶ دلار را ری‌تست کند و اگر بتواند این سطح مقاومت را بشکند ممکن است وارد روند صعودی بعدی شود.

 

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر اخیرا یک الگوی کنج صعودی (rising wedge) تشکیل داده و قیمت آن نیز داخل همین محدوده قرار دارد. گاوها در ۷ نوامبر (۱۷ آبان) تلاش کرده‌اند تا اتر را به بالای این الگو برسانند، اما شکست خوردند و نتوانستند سطوح بالای قیمتی را حفظ کنند.

قیمت اتر

با این حال نکته مثبتی که وجود دارد این است که گاوها دست از تلاش برنداشته‌اند و در حال حاضر در تلاشند تا روند صعودی را برگردانند. در نمودار روزانه قیمت اتر، شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰۵ دلار) صعودی است و شاخص RSI  نیز بالای سطح ۶۶ قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهند که بازار اتر فعلا دست گاوها است. اگر آن‌ها بتوانند نمودار قیمت اتر را به بالای خط مقاومت الگوی کنج برسانند، الگوی خرسی اتر رخ نخواهد داد.

پیش‌بینی دیگری که داریم این است که ممکن است فروشندگان با اقدام به فروش گسترده در سطح ۴۸۸ دلار، روند صعودی این رمزارز را متوقف کنند. اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این سطح مقاومت برسانند، ممکن است اتر وارد یک روند صعودی با تارگت ۵۲۰ دلار و سپس ۵۵۰ دلار بشود.  

با این حال اگر نمودار قیمتی اتر، از خط مقاومت الگوی کنج که در شکل بالا می‌بینید، پایین‌تر بیاید، خرس‌ها تلاش می‌کنند تا آن را تا خط حمایتِ الگو پایین بکشند و اگر نموداراز این خط بگذرد، روند بازار به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد.

قیمت اتریوم

در نمودار چهار ساعته قیمت اتر می‌بینیم که گاوها در تلاشند تا از سطح حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که بازار اتر فعلا صعودی است و خریداران با اقدام به خرید در نقاط پایین قیمتی، نمی‌گذارند این رمزارز از سطح حمایتی‌اش پایین‌تر بیاید.

اگر گاوها بتوانند قیمت اتر را به بالای ۴۵۵ دلار برسانند، ممکن است شاهد یک روند صعودی با تارگت ۴۶۸ دلار و حتی بیشتر از آن باشیم. با این حال اگر نمودار قیمت اتر از سطح مقاومت بالاتر سقوط کند و به زیر سطح ۴۲۴ دلار برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد و ممکن است قیمت این رمزارز تا ۳۹۵ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت لینک (LINK)

لینک اخیرا یک الگوی سروشانه معکوس تشکیل داده که در یک برک‌اوت و تقریبا بالای مقاومت بالاتر یعنی سطح ۱۳/۲۸ دلار کامل خواهد شد؛ تارگت این روند گاوی سطح قیمتی ۱۹/۲۷۳۱ دلار خواهد بود.

قیمت لینک

در نمودار روزانه قیمت لینک می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱/۳۶ دلار) شروع به بالا رفتن کرده و شاخص RSI نیز وارد ناحیه مثبت شده است، در نتیجه می‌توان گفت که سطح حداقل مقاومت در حال افزایش است.

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا قیمت لینک را به بالای مقاومت بالاتر برسانند و اگر موفق شوند ممکن است یک روند صعودی از سر گرفته شود.

با این حال اگر نمودار لینک از مقاومت بالاتر برگردد و تا زیر سطح ۹/۷۶۶۵ سقوط کند، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد و روند به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد.

قیمت لینک

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت لینک می‌بینیم که گاوها آن را به بالای سطح ۱۳/۲۸ دلار رسانده‌اند؛ با این حال از آن‌جا که خرس‌ها وارد بازی شده‌اند، گاوها نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند.

علی‌رغم شکست گاوها نکته‌ی مثبتی که وجود دارد این است که آن‌ها با خرید گسترده در نقاط پایین قیمتی، نمودار لینک را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده‌اند؛ اگر آن‌ها بتوانند قیمت لینک را به بالای سطح ۱۳/۲۸ دلار برسانند، احتمالا شاهد یک روند صعودی خواهیم بود.

پیش‌بینی دیگری که داریم این است که اگر نمودار لینک از سطح مقاومت بالاتر سقوط کند، قیمت این رمزارز ممکن است برای چند روز در یک محدوده تثبیت شود. شکستن سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و گذشتن از آن، اولین سیگنال از ضعیف شدن روند صعودی لینک است.

 

تحلیل قیمت لئو (LEO)

لئو در هفته‌های گذشته زیر سطح مقاومت  ۱/۲۹ دلار در نوسان بوده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها به محض رسیدن قیمت به این سطح مقاومت اقدام به فروش کرده‌اند و اجازه نداده‌اند لئو این سطح مقاومت را بشکند.

قیمت لئو

در نمودار روزانه‌ی این رمزارز می‌بینیم که گاوها اخیرا موفق شده‌اند نمودار لئو را تا حدی بالاتر از این سطح مقاومت برسانند، اما قیمتِ بسته شدنِ آن زیر این سطح بوده است. اگر گاوها موفق شوند روند لئو را به بالای این مقاومت برسانند و این جایگاه را حفظ کنند، ممکن است شاهد یک رالی با تارگت ۱/۳۵ دلار و سپس ۱/۴۶ دلار باشیم. 

با مشاهده نمودار روزانه قیمت لئو می‌بینیم که شیب میانگین متحرکِ آن صعودی است و شاخص RSI  نیز در ناحیه مثبت قرار دارد؛ بنابراین بازار این رمزارز فعلا  در دست گاوها است.

با این حال اگر لئو نتواند خودش را بالای سطح مقاومتی ۱/۲۹ نگه دارد، تا زیر سطح ۱/۲۳ دلار سقوط خواهد کرد؛ پس از آن ممکن است شاهد سقوط قیمتِ آن حتی تا زیر سطح ۱/۱۶ دلار هم باشیم.

قیمت لئو

نمودار چهار ساعته‌ی قیمت لئو نشان می‌دهد که خرس‌ها اخیرا آن را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده‌اند. اگر نمودار این رمزارز از این سطح حمایت یک جهش انجام دهد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که تریدرها در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند. انتظاری که داریم این است که اگر قیمت بالای سطح مقاومت ۱/۲۹ دلاری حفظ شود، شاهد یک روند صعودی با تارگت اولیه‌ی ۱/۳۵ دلار باشیم. 

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت لئو را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، ممکن است تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند. اگر لئو این سطح حمایت را هم رد کند، ممکن است قیمت آن تا سطح ۱/۲۳ دلار، کاهش پیدا کند.

تحلیل قیمت نم (XEM)

نم اخیرا توانسته سطح میانگین متحرک را رد کند و در ۶ نوامبر (۱۶ آبان) خودش را به بالای مقاومت بالاتر، یعنی سطح ۰/۱۲۶ دلار برساند. اما خرس‌ها در هفته‌های اخیر از این سطح مقاومت دفاع کرده‌اند و در ۷ نوامبر (۱۷ آبان) دوباره سعی کردند نم را به زیر این سطح برسانند.

قیمت نم

نکته‌ی مثبتی که وجود دارد این است که گاوها اجازه ندادند قیمت نم به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۱۱۱ دلار) برسد. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید می‌کنند.

در نمودار روزانه نم می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۱۰۷ دلار) صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که در حال حاضر گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت نم را به بالای ناحیه مقاومتی ۰/۱۲۶ تا ۰/۱۳۲ دلار برسانند، ممکن است شاهد یک رالی با تارگت ۰/۱۴۰ و سپس ۰/۱۶۰ دلار باشیم.

با این حال اگر این رمزارز دوباره از سطح مقاومت بالاتر برگردد و به زیر سطح میانگین متحرک برسد، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد؛ این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا سعی دارند تا از سطح ۰/۱۲۶ دلار دفاع کنند.

قیمت نم

با مشاهده نمودار چهار ساعته نم می‌بینیم که گاوها قیمت آن را به بالای سطح مقاومت ۰/۱۲۶ دلار رساندند، اما نتوانستند در برابر خرس‌ها پیروز شوند و این جایگاه را حفظ کنند؛ در نتیجه قیمت نم دوباره به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کرد.

با این حال نم از این سطح یک جهش قوی انجام داده که نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین قیمتی در حال خرید هستند. در حال حاضر آن‌ها در تلاشند تا قیمت نم را به بالای مقاومت ۰/۱۲۶ دلار برسانند و اگر موفق شوند ممکن است شاهد یک روند صعودی با تارگت ۰/۱۳۲ دلار باشیم.

مطمئنا خرس‌ها هم بیکار نخواهند نشست و تلاش خواهند کرد تا از این سطح مقاومت دفاع کنند. اگر قیمت این رمزارز از سطح ۰/۱۳۲ دلار سقوط کند، آن‌ها سعی می‌کنند تا قیمت نم را به زیر سطح ۰/۱۱ دلار هم برسانند؛ از طرفی اگر گاوها نمودار نم را به بالای سطح ۰/۱۳۲ دلار برسانند، روند صعودی می‌تواند سرعت بگیرد.

 

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.