پنج رمزارز برتر بازار که بهتر است این هفته زیر نظر داشته باشید

تحلیل قیمت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ آذر ۱۳۹۹

در روز گذشته بیت کوین مجددا به سطح ۱۹,۰۰۰ دلار برگشت و می‌تواند در روزهای پیش رو آلت کوین‌ها را نیز به دنبال خود بالا بکشد.

ماه دسامبر برای بیت کوین یک ماه پربار بوده زیرا تزریق بودجه به بازار این رمزارز توسط سرمایه‌گذاران نهادی همچنان در حال افزایش است. شرکت MicroStrategy اعلام کرد که برای خرید بیت کوین ۶۵۰ میلیون دلار اوراق فروخت؛ این شرکت پس از شناسایی نیازهای سرمایه‌ی در گردش و سایر اهداف عمومی شرکت، اکنون قصد دارد که سرمایه خالص درآمدش را در بیت کوین سرمایه گذاری کند. وقتی چنین سازمان‌های بزرگی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین رو می‌آورند، رکورد زدن قیمتی در زمان نزدیک دیگر عجیب نخواهد بود.

تایلر وینکلووس یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ در مصاحبه اخیر خود با CNBC اظهار داشت که سرمایه‌گذاران نهادی نگران تورم رو به رشد ناشی از چاپ پول و قرنطینه‌ی بحران همه گیر COVID هستند، بنابراین برای فرار از تورم، به سرمایه‌گذاری در بیت کوین فکر می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد روز گذشته قیمت بیت کوین به سطح ۱۹,۰۰۰ دلار رسید و ممکن است از این پس برای رسیدن به مقاومت چالش‌برانگیزِ ۲۰,۰۰۰ دلاری تلاش کند. اگر این سطح مقاومت شکسته شود، ممکن است باعث ایجاد FOMO در بین خرده‌ سرمایه‌گذاران شود زیرا بسیاری از آن‌ها این رالی را پیش‌بینی نکرده بودند. اگر این سرمایه‌گذاران پول خود را به بازار بیتکوین تزریق کنند، روند صعودی این رمزارز می‌تواند شتاب بگیرد.

در ادامه تحلیل قیمت هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف را مرور خواهیم کرد:

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

کندل روزانه‌ی بیت کوین در ۱۰‌ و ۱۱ دسامبر (۲۰ و‌۲۱ آذر)، زیرِ سطحِ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸,۴۳۵ دلار) بسته شد. با این‌حال با توجه به سایه‌ی سبز بلندی که در این نمودار می‌بینیم، می‌توان گفت گاوها به جای ترسیدن، در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند. 

قیمت بیت کوین

در نمودار روزانه‌ی بیت کوین می‌بینیم که نمودار قیمتی این رمزارز، در ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) توانست از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش فراتر رود؛ این موضوع برخلاف پیش‌بینیِ خرس‌هایی که پوزیشن شورت گرفتند، بوده و گاوها با جبرانِ حرکتِ خرس‌ها، قیمت را روز گذشته به بالای کانال نزولی رساندند. 

 

در حال حاضر قیمت بیت کوین‌ مجددا به ناحیه‌ی مقا‌مت بالاتر، یعنی سطح ۱۹,۵۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار رسیده است و دو پیش‌بینی برای روزهای آتی این رمزارز داریم:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت بیتکوین را به بالای این ناحیه برسانند، زمینه‌‌ی روند صعودی بعدی فراهم خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر بیت کوین از این سطح یک ریزش قیمت ناگهانی داشته باشد و به زیر سطح ۱۷,۵۰۰ دلار برسد، می‌تواند تا سطح حمایت ۱۶,۱۹۱/۰۲ دلار سقوط کند.

در این نمودار مشاهده می‌کنیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به بالا رفتن کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه مثبت قرار دارد، بنابراین فعلا گاوها بازار بیت کوین را در دست دارند.

بیت کوین

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیت کوین‌ یک الگوی مثلث صعودی (ascending triangle) تشکیل شده که با شکستنِ سطح مقا‌مت، بالای مقاومتِ بالاسری کامل‌ خواهد شد؛ تارگت این حرکت، سطح قیمتی ۲۳,۵۷۶ دلار خواهد بود. با این‌حال اکنون خرس‌ها در تلاشند تا روند صعودی بیتکوین را در سطح مقاومت ۱۹,۵۰۰ دلاری متوقف کنند.

 با مشاهده‌ای این نمودار انتظاری که داریم به دو صورت است:

  • اگر خرس‌ها موفق شوند و قیمت بیت کوین از سطح کنونی‌اش بریزد، گاوها سریعا دست به کار شده و‌ با اقدام به خرید در هر سطح پایین قیمتی، اجازه نمی‌دهند نمودار بیت کوین‌ از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز‌ه‌اش بیشتر سقوط کند. در صورتی‌که نمودار بیت کوین از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی انجام دهد، قیمت این رمزارز می‌‌تواند با یک برک‌اوت از سطح ۱۹,۵۰۰ دلار بگذرد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار بیت کوین پس از ریزش از سطح کنو‌نی‌اش، خط روند مثلث را بشکند و بیشتر سقوط کند، این پیش‌بینی گاوی رخ نخواهد داد. شکستِ این روند صعودی می‌تواند منجر به فروش تهاجمی تریدرهایی که ترسیده‌اند شود و قیمت بیت کوین‌ را تا ۱۶,۱۹۱/۰۲ کاهش دهد.

 

تحلیل قیمت اتر (ETH)

نمودار اتر در روز گذشته از سطح کانال نزولی‌اش فراتر رفت که برتری گاوها را نشان می‌دهد؛ در حال حاضر قیمت این آلت کوین ممکن است تا ناحیه مقاومت بالاسری، یعنی سطوح ۶۲۲/۸۰۷ تا ۶۳۵/۴۵۶ دلار پیش برود.

قیمت اتر

در نمودار روزانه‌ی قیمت اتر می‌بینیم که شاخص RSI بالاتر از نقطه‌ی میانی‌اش قرار دارد و خط روند نزولی‌اش (downtrend) را شکسته است و همان‌طور که گفتیم فعلا گاوها بازار این آلت کوین را در دست دارند. بنابراین:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت اتر را به بالای ناحیه‌ی مقاومتی برسانند روند صعودی بعدی ممکن است آغاز شود که تا سطح ۸۰۰ دلار می‌تواند پیش برود. حتی اگر نمودار قیمت اتر از سطح مقاومت بالاتر برگردد اما زیاد سقوط نکند، یک نشانه‌ی مثبت است که می‌تواند منجر به برک‌اوتِ نمودار، بالای ناحیه مقاومتی شود.
  • با این‌حال اگر قیمت اتر از سطح کنونی‌اش ریزش کند و مجددا وارد کانال برگردد، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد و برک‌اوت فعلی را بی‌نتیجه خواهد کرد.

قیمت اتر

در نمودار چهار ساعته‌ی اتر یک الگوی مثلث صعودی (ascending triangle) تشکیل شده که با یک برک‌اوت بالای سطح ۶۲۲/۸۰۷ دلار کامل خواهد شد. شیب میانگین‌های متحرک در این نمودار صعودی است و شاخص RSI در ناحیه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت گاوها بازار اتر را در دست دارند.

با این حال اگر نمودار قیمت اتر از سطح کنونی‌اش یا مقاومت بالاتر برگردد و به زیر الگوی مثلث برسد، خرس‌ها بر گاوها پیروز شده و کنترل اوضاع را به دست می‌گیرند. در صورت رخ دادن این اتفاق قیمت اتر می‌تواند تا سطح ۴۸۸/۱۳۴ دلار ریزش کند.

 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

مونرو در ۷ دسامبر (۱۷ آذر) یک الگوی سر و شانه معکوس (inverse head and shoulders) را کامل کرد اما خرس‌ها سریعا وارد بازی شدند و قیمت مونرو را در ۹ دسامبر (۱۹ آذر) به زیر خط گردن (neckline) رساندند. با این حال گاوها در ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) با اقدام به خرید، مونرو را به بالای سطح ۱۳۵/۵۰ دلار رساندند. 

قیمت مونرو

صعودی بودنِ شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتنِ شاخص RSI بالای سطح ۶۶ نشان می‌دهد که گاوها بازار مونرو را در دست دارند و تارگت آن‌ها سطح قیمتی ۱۶۷ دلار است. بنابراین انتظار داریم که عملکرد مونرو به دو صورت باشد:

  • خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا از سطح مقاومت روانی ۱۵۰ دلار دفاع کنند و اجازه ندهند مونرو از این سطح فراتر رود؛ اگر مونرو از این سطح مقاومت سقوط کند و در سطح ۱۳۵/۵۰ دلار یک جهش انجام دهد، می‌توان گفت که گاوها در سطوح پایین اقدام به خرید کرده‌اند و اجازه‌ی سقوط بیشتر را نداده‌اند.
  • در مقابل نیز اگر برخلاف جهش، مونرو از سطح حمایت ۱۳۵/۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه‌اش (۱۲۴ دلار) بیشتر ریزش کند، یعنی خرس‌ها مجددا بازار را در دست گرفته‌اند.

مونرو

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت مونرو یک الگوی مثلث صعودی می‌بینیم که با یک برک‌اوت بالای سطح ۱۴۲/۵۰ دلار کامل شده است؛ با این حال پس از این برک‌اوت روند صعودی مونرو سرعت نگرفته و قیمت آن در محدوده‌ی ۱۴۲/۵۰ تا ۱۵۰ دلار به دام افتاده است.

اگر گاوها بتوانند قیمت مونرو را به بالای سطح ۱۵۰ دلار برسانند، روند صعودی بعدی با تارگت ۱۶۲/۵۰ دلار می‌تواند آغاز شود؛ شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان که گفت سطح کمترین مقاومت در حال بالا رفتن است.

 

تحلیل قیمت نم (XEM)

قیمت توکن نم در ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) افزایش یافت و در روز گذشته به سطح مقاومت بالاسری، یعنی ۰/۲۷۶۸۸ دلار رسید. در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا روند صعودی نم را در این سطح مقاومت متوقف کنند.

قیمت نم

با این حال، اگر گاوها در برابر خرس‌ها مقاومت کنند و سطوح قیمتی پایین را رها نکنند، قیمت نم می‌تواند در نزدیکی سطح مقاومت بالاتر تثبیت شود.

در حال حاضر در نمودار روزانه‌ی این رمزارز شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۲۰۹ دلار) صعودی است و شاخص RSI نیز نزدیک به مقاومت بالاتر قرار دارد. اگر گاوها بتوانند قیمت نم را به بالای ۰/۲۷۶۸۸ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح ۰/۳۵۶۴۶۰۷ دلار پیش برود.

قیمت نم

 

در نمودار چهار ساعته‌ی نم می‌بینیم که خرس‌ها با تمام قوا در حال دفاع از سطح مقاومت بالاتر هستند. اگر نمودار قیمتی نم از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش یک جهش ناگهانی انجاد دهد، می‌تواند منجر به یک برک‌ات بالای سطح ۰/۲۷۶۸۸ دلار شود. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی است و شاخص RSI در منطقه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که فعلا گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

با این حال اگر قیمت نم به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسد، ممکن است تا خط روند (trendline) سقوط کند. در صورتی‌که نم از این سطح هم بیشتر ریزش کند، گاوها بازی را به خرس‌ها می‌بازند.

 

 تحلیل قیمت آوه (AAVE)

توکن آوه در حال حاضر در داخل یک کانال صعودی قرار دارد. نمودار قیمتی این رمزارز در ۸ دسامبر (۱۸ آذر) از سطح مقاومت بالاتر (۹۵ دلار) برگشت اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۷ دلار) اقدام به خرید کرده‌اند و اجازه‌ی سقوط بیشتر را ندادند.

قیمت آوه

در نمودار روزانه‌ی آوه می‌بینیم که شاخص RSI از سطح میانی‌اش یک جهش انجام داده و شیب میانگین متحرک نمایی نیز در شروع به بالا رفتن کرده است. در نتیجه می‌توان گفت که احتمالا اصلاح قیمتی آوه به پایان رسیده و گاوها دوباره کنترل بازار این توکن را در دست گرفته‌اند و تارگت آن‌ها سطح ۹۵ دلار است.

با مشاهده‌ی این نمودار دو پیش‌بینی برای روزهای آتی آوه داریم:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت این رمزارز را به بالای سطح ۹۵ دلار برسانند، روند صعودی بعدی آغاز خواهد شد. در این روند، سطح مقاومت روانی ۱۰۰ دلاری یک مانع پیش روی آوه است اما اگر گاوها بتوانند قیمت را از این سطح فراتر ببرند، ممکن است شاهد رسیدن قیمت این رمزارز تا سطح مقاومت کانال (۱۱۲ دلار) باشیم.
  • در مقابل نیز اگر نمودار قیمت آوه از سطح کنونی‌اش ریزش کند و به زیر خط حمایت کانال برسد، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل اوضاع را در دست گرفته‌اند.

قیمت آوه

در نمودار چهار ساعته‌ی AAVE می‌بینیم که قیمت آن از سطح ۷۰/۵۶۴ دلار، یعنی کمی بالاتر از خط حمایت کانال صعودی، فراتر رفته اما خرس‌ها در تلاشند تا این روند صعودی را در سطح ۸۶/۱۴ دلار متوقف کنند. 

بنابراین انتظاری که داریم این است:

  • اگر گاوها موفق شوند قیمت آوه را به بالای این سطح مقاومت برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح ۹۵ دلار پیش برود و با گذشتن از این سطح، ممکن است روند صعودی بعدی آغاز شود.
  • از طرف دیگر اگر نمودار آوه از سطح ۸۶/۱۴ دلار برگردد، ممکن است شانه‌‌ی سمت راست یک الگوی سروشانه معکوس را تکمیل کند. با این حال اگر قیمت آوه به زیر سطح حمایت ۷۰/۵۰ دلار برسد این پیش‌بینی رخ نخواهد داد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.