۵ رمزارز برتر بازار که بهتر است این هفته زیر نظر داشته باشید

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آذر ۱۳۹۹

با این‌که بیت کوین با نزدیک شدن به رکود قیمتی‌اش در هفته‌های پیشین بسیار خبرساز بوده اما در چند روز گذشته از تب‌‌وتاب افتاد و کمی آرام گرفت. با این حال تریدرها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید بیت کوین و برخی آلت کوین‌ها کردند و ممکن است منجر به قرار گرفتن این رمزارزها در مسیرِ رسیدن به رکوردهای قیمتی‌شان شوند.
در ادامه پیش از مرور تحلیل قیمت هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف، به چند خبر مهم در این حوزه نگاهی خواهیم انداخت:

  • با رالی بیت کوین و قرار گرفتن در مسیرِ رسیدن به بالاترین قیمت در سال ۲۰۲۰، حجم معاملات آپشن‌باز فیوچرز این رمزارز نیز افزایش یافت و به ۱/۱۶ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار فیوچرز متعلق به برترین رمزارز بازار است.
  • یکی از بزرگ‌ترین موسسات وال‌استریت به نام Guggenheim Partners تصمیم گرفته روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند و احتمال دارد که حدود ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کند. رو آوردن موسسات مالی به این رمزارز نشان‌دهنده اعتماد و خوش‌بینی آن‌ها به روند بلند مدت قیمتی آن می‌باشد.
  • رائول پال (Raoul Pal) یکی از سرمایه‌گذران بزرگ پیش از این اظهار داشت که قیمت بیت کوین تا نوامبر سال  ۲۰۲۱ به ۱۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و در صورتی‌که موسسات مال بزرگ همچنان سرمایه‌ی خود را وارد دنیای کریپتوکارنسی‌ها کنند، حتی می‌تواند به ۲۵۰,۰۰۰ دلار برسد.
  • عوامل فاندامنتال نشان می‌دهد که روند ارزهای دیجیتال در بلند مدت روبه‌رشد است اما ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد کاهش موقتی قیمت‌ها باشیم که توجه خریداران را به خود جلب خواهد کرد.

فهرست مطالب

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در نمودار کندل‌استک بیت کوین، در روزهای ۲۶ و ۲۷ نوامبر (۶ و ۷ آذر) دنباله‌های بلندی ثبت شده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که با وجودِ ریزش قیمت بیت کوین، گاوها با اقدام به خرید در سطوح پایین نگذاشتند قیمت این رمزارز در همان سطوح بسته شود.

قیمت بیت کوین

در نمودار روزانه‌ی قیمت بیت کوین می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه مثبت قرار دارد، در نتیجه فعلا گاوها بازار برترین رمزارز را در دست دارند.

  • با این‌‌حال خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این روند صعودی را در سطح ۱۸,۲۱۰/۷۷ دلار (فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ ٪، مربوط به کاهش قیمت اخیر) متوقف کنند. در صورتی‌که آن‌ها موفق شوند و نمودار بیت کوین از این سطح مقاومت برگردد، ممکن است قیمت این رمزارز برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت بیت کوین را به بالای سطح ۱۸,۲۱۰/۷۷ دلار برسانند، ممکن است شاهد یک رالی با تارگت ۱۹,۴۵۹/۲۲ دلار و پس از آن تا عدد جادوییِ ۲۰,۰۰۰ دلار باشیم؛ در ادامه نیز اگر این سطح مقاومت شکسته شوند روند صعودی بعدی آغاز خواهد شد. با این‌حال اگر قیمت بیت کوین از سطح کنونی تا زیر ۱۶,۰۰۰ دلار ریزش کند این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد.

بیتکوین

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیت کوین می‌بینیم که نمودار کندل استکِ آن پس از رسیدن به سطح پایین، با برخورد به خط میانگین متحرک ۵۰ روزه که دقیقا زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ ٪ قرار دارد برگشته و این خط در واقع به عنوان سطح حمایت عمل کرده است؛ با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که عملکرد بیت کوین در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • اگر خرس‌ها قیمت این رمزارز را تا زیر سطح ۱۷,۵۰۰ دلار کاهش دهند، ممکن است شاهد سقوط قیمت آن تا ۱۶,۴۰۰ دلار باشیم؛ پس از رسیدن قیمت به سطوح پایین، اگر گاوها از این فرصت استفاده کنند و اقدام به خرید کنند ممکن است قیمت بیت کوین به مدت چند روز در یک محدوده نوسان داشته باشد.
  •  در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سطح ۱۸,۲۱۰/۷۷ دلار برسانند، ممکن است شاهد رسیدن قیمت این رمزارز تا سطح ۱۹,۴۵۹/۲۲ دلار باشیم.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

قیمت اتر در ۲۶ و ۲۷ نوامبر (۶ و ۷ آذر) به زیر سطح ۴۸۸/۱۳۴ دلار رسید؛ اما با توجه به دنباله‌ی بلندی که روی نمودار کندل‌استک این رمزارز می‌بینیم، گاوها با اقدام به خرید در سطوح پایین قیمتی آن را دوباره به بالای این سطح رساندند.

قیمت اتر

در نمودار روزانه‌ی اتر می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص قدرت نسبی در منطقه ثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان بازار این آلت کوین فعلا در دست گاوها است؛ با این‌حال مسیر رسیدن اتر به قیمت ۶۲۵ دلار هموار نخواهد بود زیرا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این روند صعودی را در سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ ٪ (۵۶۹/۰۱۹ دلار) متوقف کنند.

با مشاهده نمودار روزانه‌ی بالا دو پیش‌بینی برای روزهای آتی اتر داریم:

  • اگر خرس‌ها موفق شوند و روند نمودار قیمت اتر از این سطح مقاومت برگردد، شاهد کاهش قیمت این رمزارز و شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه (۵۱۲ دلار) و ریزش آن تا ۴۸۲ دلار خواهیم بود.
  • در مقابل نیز اگر گاوها موفق شوند قیمت اتر را به بالای سطح مقاومت ۵۶۹/۰۱۹ دلار برسانند، ممکن است شاهد یک رالی صعودی با تارگت اولیه‌ی ۵۹۲/۶۷۴ دلار و سپس ۶۲۲/۸۰۷ دلار باشیم. اگر نمودار قیمت اتر از این سطوح هم بالاتر برود تارگت بعدی‌اش سطح ۸۰۰ دلار خواهد بود.

اتریوم

در نمودار چهار ساعته‌ی اتر می‌بینیم که خرس‌ها در تلاشند تا نگذارند قیمت این آلت کوین از سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه فراتر رود. بنابراین انتظاری که داریم این است که:

  • اگر خرس‌ها موفق شوند و قیمت اتر از این سطح ریزش کند، شاهد رسیدن آن به ۵۲۰ دلار و سپس ۴۸۲ دلار خواهیم بود.
  • با این‌حال اگر گاوها بتوانند قیمت اتر را به بالای سطح ۵۶۹/۰۱۹ برسانند، این رمزارز ممکن است وارد یک روند صعودی، با هدف‌های ۵۹۲/۶۷۴ دلار و سپس ۶۲۲/۸۰۷ دلار شود.

در حال حاضر تریدرها باید حواسشان به شاخص RSI باشد زیرا اگر این شاخص بالای سطح ۶۰ (اشباع خرید) باقی بماند یعنی بازار اتر در دست گاوها می‌باشد و اگر نمودار RSI اتر از این سطح ریزش قیمت این رمزارز می‌تواند برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد.

تحلیل قیمت آدا (ADA)

آدا در ۲۶ نوامبر (۶ آذر) یک اصلاح قیمت انجام داد و به سطح ۰/۱۱۹۹۸۴۵ دلار رسید که درست بالای سطح فیبوناچی اصلاحی ۷۸/۶ ٪ (۰/۱۱۷۳۰۶۴) قرار دارد. معمولا چنین ریزش قیمتی احتمالِ ادامه‌ی روند صعودی را کاهش می‌دهد.

قیمت آدا

با این‌حال در نمودار کندل‌استک آدا، در ۶ آذر یک دنباله‌ی بلند و در ۸ آذر نیز یک برگشت از سطح پایین قیمتی ثبت شده است و می‌توان گفت که گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده و دوباره وارد بازی شده‌اند.

در نمودار روزانه‌ی آدا می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در ناحیه‌ی اشباع خرید قرار دارد، در نتیجه فعلا بازار آدا در دست گاوها است. بنابراین انتظاری که داریم این است که:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت آدا را به بالای سطح ۰/۱۸۲۶۳۱۵ دلار برسانند، ممکن است شاهد روند صعودی آن تا سطح ۰/۲۱۲۹ دلار و سپس ۰/۲۳۵ دلار باشیم.
  • در مقابل نیز این آلت کوین از سطح مقاومت ۰/۱۸۲۶۳۱۵ برگردد ممکن است برای چند روز در یک ناحیه به دام بیفتد.

آدا

در نمودار چهار ساعته‌ی آدا می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، در نتیجه گاوها دست برتر را در اختیار دارند. 

با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که روند آدا در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • احتمالا خریداران با اقدام به خرید تلاش کنند تا آن را به بالای سطح مقاومت ۰/۱۷۵ دلار برسانند و اگر موفق شوند ممکن است شاهد رسیدن آدا تا سطح ۰/۱۸۲۶۳۱۵ دلار باشیم.
  • در مقابل نیز اگر نمودارِ این رمزارز از سطح مقاومتِ بالاتر برگردد، ممکن است برای چند روز در یک محدوده نوسان کند و در صورتی‌که از سطح میانگین‌های متحرک بیشتر ریزش کند یعنی خرس‌ها وارد بازی شده‌اند.

تحلیل قیمت استلار (XLM)

در نمودار کندل‌استک استلار در ۵ آذر (۲۵ نوامبر) یک دنباله‌ی بلند تا سطح ۰/۲۳۱۶۵۵ دلار ثبت شده و از این سطح یک اصلاح قیمت انجام داده که فقط یک روز، یعنی تا ۶ آذر (۲۶ نوامبر) ادامه داشت؛ این موضوع نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند.

رمزارز استلار

در نمودار روزانه‌ی قیمت استلار می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که بازار استلار فعلا در دست گاوها است. 

با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که روند استلار به دو صورت پیش برود:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت استلار را به بالای سطح ۰/۲۳۱۶۵۵ دلار برسانند، ممکن است شاهد روند صعودی این رمزارز با تارگت ۰/۲۹۳۳ دلار باشیم.
  • با این‌حال خرس‌ها در تلاشند تا این روند صعودی را در ناحیه‌ی مقاومتی ۰/۲۲ تا ۰/۲۳۱۶۵۵۵ دلار متوقف کنند و اگر موفق شوند شاهد ریزش قیمت این رمزارز خواهیم بود.

قیمت استلار

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت استلار می‌بینیم که گاوها در تلاشند تا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند و نگذارند که قیمت این رمزارز از این سطح ریزش کند؛ بنابراین با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که عملکرد استلار در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • اگر گاوها در دفاع از این سطح حمایت موفق شوند و قیمت استلار از این سطح یک جهش ناگهانی انجام دهد، نمودار قیمتی این رمزارز ممکن است از خط روند نزولی (downtrend line) هم فراتر رود و خودش را به بالای سطح مقاومت ۰/۲۳۱۶۵۵۵ دلار برساند.
  • در مقابل نیز اگر گاوها شکست بخورند و قیمت این رمزارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است تا سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه سقوط کند. در صورتی‌که این اتفاق رخ دهد احتمالا این رمزارز یک الگوی الگوی مثلث متقارن (symmetrical-triangle) تشکیل دهد و در این محدوده به دام بیفتد؛ در ادامه نیز در صورتی‌که قیمت استلار به زیر ناحیه‌ی حمایتی ۰/۱۴۵ تا ۰/۱۴۰ دلار ریزش کند، روند به نفع خرس‌ها ادامه خواهد داشت.

تحلیل قیمت نم (XEM)

قیمت نم در ۲۵ نوامبر (۵ آذر) بالای سطح ۰/۱۶۹۰۶۵۵ دلار بسته شد؛ پس از آن در نمودار کندل‌استک این رمزارز دنباله‌ی بلندی می‌بینیم که نشان می‌دهد تریدرها در سطوح بالا برای کسب سود اقدام به فروش کرده‌اند و منجر به سقوط ناگهانی در ۶ آذر شدند. 

قیمت نم

با این‌حال گاوها با اقدام به خرید در سطوح پایین قیمت نم را بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۱۴۷ دلار) نگه داشتند و در ۲۷ نوامبر (۷ آذر) آن را به بالای سطح مقاومت بالاتر رساندند. 

در نمودار روزانه‌ی نم می‌بینیم که قیمت این رمزارز در دو روز اخیر بالای سطح ۰/۱۶۹۰۶۵۵ دلار بوده اما اکنون با سطح مقاومت ۰/۱۹۰ دلار روبه‌رو است. با مشاهده این نمودار انتظار داریم که نم به دو صورت عمل کند:

  • در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا قیمت را به زیر سطح ۰/۱۶۹۰۶۵۵ دلار برگردانند و اگر موفق شوند ممکن است شاهد ریزش آن تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت استلار را به بالای ناحیه مقاومتی ۰/۱۹۰ تا ۰/۲۱۲۲ دلار برسانند، احتمالا شاهد یک روند صعودی با تارگت ۰/۲۷۵ دلار خواهیم بود.

رمزارز نم

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت رمزارز نم می‌بینیم که گاوها در تلاشند تا از سطح حمایت بحرانی ۰/۱۶۹۰۶۵۵ دلار دفع کنند و اجازه ندهند قیمت آن به زیر این سطح برسد؛ بنابراین انتظاری که داریم این است که:

  • اگر نمودار قیمت نم از این سطح حمایت یک جهش انجام دهد، گاوها سعی خواهند کرد تا آن را به بالای خط روند نزولی برسانند و اگر موفق شوند، نم می‌تواند وارد یک روند صعودی تا ناحیه‌ی مقاومتی ۰/۲۰۳ تا ۰/۲۱۲۲ دلار شود.
  • با این‌حال اگر خرس‌ها نم را به زیر سطح حمایت ۰/۱۶۹۰۶۵۵ برسانند، ممکن است قیمت این رمزارز تا سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه کاهش یابد و در صورتی‌که این سطح حمایت را نیز بشکند می‌تواند تا سطح حمایت ۰/۱۴۲۸۵۱۲ دلار سقوط کند.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.