۵ رمزارز برتر بازار که بهتر است در روزهای آتی زیر نظر داشته باشید

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آذر ۱۳۹۹

بیت کوین در روزهای گذشته اطراف سطح ۱۹,۰۰۰ دلار در نوسان بوده است؛ تثبیت شدنِ این رمزارز در نزدیکی رکورد قیمتی‌اش، نشانه‌ای از یک روند قوی است. با این‌ وجود در حال حاضر سوال اکثر تریدرها این است که آیا بیت کوین می‌تواند از سطح قیمتی ۲۰,۰۰۰ دلار فراتر رود یا این‌که در کوتاه مدت یک اصلاح قیمت ناگهانی انجام می‌دهد؟

به صورت کلی می‌توان گفت که با قرار گرفتن بیت کوین در یک الگوی پرچم گاوی، آلت کوین‌های برتر بازار نیز در یک روند صعودی قرار گرفته‌اند. در ادامه پیش از مرور تحلیل قیمت هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف، به چند خبر مهم در این حوزه نگاهی خواهیم انداخت:

  • در حالی‌که راجع به روندِ میان‌مدت بیت کوین نمی‌توان یک نظر قطعی داد اما ویلی وو (Willy Woo) تحلیل‌گر معروف اعتقاد دارد که روند این رمزارز در بلندمدت صعودی خواهد بود و تا آخر سال ۲۰۲۱ به ۲۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.
  • سرمایه گذاران مشهور دیگری نیز باتوجه به روآوردنِ موسسات نهادی به بیت کوین، اظهار داشته‌اند که انتظار دارند این رمزارز به سطوح بالاتر قیمتی برسد. اما این بدان معنا نیست که این موسسات فقط بیت کوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. بر اساس مصاحبه‌ای که مدیرعامل شرکت بلومبرگ با صندوق سرمایه‌یGrayscale داشت، تعداد سرمایه‌گذارانی که فقط روی اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند در سال ۲۰۲۰ روبه افزایش بوده است.

 

  • افزایش سرمایه‌های ورودی به اتر نشان‌ می‌دهد که سرمایه‌گذاران موسسه‌ای در کنار بیت کوین در حال اضافه کردن رمزارزهای متنوع دیگری به پورتفولیوی خود هستند؛ این اتفاق خوش‌آیند نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به حوزه کریپتوکارنسی است.

 

فهرست مطالب

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در چند روز گذشته خرس‌های بازار با تمام قوا تلاش کرده‌اند تا نمودار بیت کوین را از ناحیه‌ی ۱۹,۵۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار دور کنند و قیمت این رمزارز را به پایین بکشند؛ اما از آن‌جا که آن‌ها نتوانستند نمودار قیمت بیت کوین را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸,۱۸۸ دلار) برسانند، می‌توان گفت گاوها با هر ریزشی سریعا اقدام به خرید می‌کنند و اجازه‌ی سقوط بیشتر را نمی‌دهند.

قیمت بیت کوین

در نمودار روزانه‌ی قیمت بیت کوین می‌بینیم که در نزدیکی مقاومت بالاتر، یک الگوی پرچم سه‌گوش (pennant) تشکیل شده که یک الگوی ادامه‌دهنده می‌باشد. در این نمودار شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و می‌توان گفت که فعلا گاوها بازار بیت کوین را در اختیار دارند. 

با مشاهده‌ی این نمودار دو انتظار برای روزهای آتی برترین رمزارز بازار داریم:

  • در صورتی‌که گاوها بتوانند قیمت بیت کوین را به بالای الگوی پرچم‌ برسانند، روند صعودی بعدی می‌تواند آغاز شود؛ تارگت این روند صعودی سطوح قیمتی ۲۱,۱۴۰ دلار و ۲۳,۰۴۳ دلار خواهد بود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت بیتکوین را به زیر الگوی پرچم برسانند، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد. در این حالت اگر قیمت بیت کوین از سطح حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه بیشتر ریزش کند، تا سطح ۱۷,۲۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

با تمام این اوصاف، نمودارِ شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین، در حالت واگرایی منفی قرار دارد و می‌توان گفت که روند این رمزارز در حال ضعیف شدن است؛ با این حال تا وقتی که نمودار قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه نرسد، روند به نفع خرس‌ها نخواهد بود.

قیمت بیتکوین

 در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیتکوین، شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه افقی شده است و شاخص RSI نیز نزدیک نقطه میانی‌اش قرار دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت که درحال‌ حاضر میزان عرضه و تقاضا برابر است.

گاوها با خرید اجازه‌ی سقوط به زیر خط حمایت الگوی‌ پرچم را نمی‌دهند و خرس‌ها نیز با فروش در تلاشند تا نگذارند قیمت از سطح مقاومت الگو فراتر رود. بنابراین از آن‌جا که فعلا نه گاوها و نه خرس‌ها هیچ‌کدام برتری قابل توجهی ندارند، قبل از یک پیش‌بینی بهتر باید صبر کنیم تا قیمت بیت کوین از این الگوی پرچم سقوط کند و یا آن را بشکند و صعود کند.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

در نمودار قیمت اتر در تاریخ ۵ دسامبر یک ریزش ناگهانی مشاهده می‌شود که با بسته شدنِ کندل به رنگ سبز می‌توان گفت گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کردند و اجازه ندادند قیمت این رمزارز در سطوح پایین باقی بماند؛ از این پس خریداران تلاش خواهند کرد تا نمودار این رمز ارز را به بالای ناحیه مقاومتی ۶۲۲/۸۰۷ تا ۶۳۵/۴۵۶ دلار برسانند.

اتر

در نمودار روزانه‌ی قیمت اتر می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و می‌توان گفت فعلا گاوها روند قیمتی برترین آلت کوین بازار را در اختیار دارند؛ اگر آن‌ها موفق شوند که قیمت اتر را به بالای ناحیه‌ی مقاومتی  ۶۲۲/۸۰۷ تا ۶۳۵/۴۵۶ دلار برسانند، روند صعودی بعدی از سر گرفته خواهد شد.

با این‌حال خرس‌ها دست از تلاش برنمی‌دارند؛ آن‌ها از ۲۴ نوامبر در تلاشند تا اجازه ندهند قیمت اتر از سطح مقاومت ۶۲۲/۸۰۷ دلار فراتر رود. اگر آن‌ها موفق شوند که اتر را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، شاهد ریزش این رمزارز تا  سطح ۴۸۸/۱۳۴ دلار خواهیم بود. از طرفی نیز شاخص RSI یک الگوی واگرایی خرسی (bearish divergence) تشکیل داده که نشان می‌دهد روند اتر تضعیف شده است.

اتریوم

در نمودار چهار ساعته‌ی اتر می‌بینیم یک الگوی مثلث صعودی (ascending triangle pattern) تشکیل شده که با یک برک‌اوت و بالای سطح ۶۲۲/۸۰۷ دلار کامل می‌شود؛ تارگت این روند، سطح قیمتی ۷۶۳/۶۱ دلار خواهد بود. با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که روند اتر در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا قیمت را به زیر خط روند الگوی مثلث برسانند؛ در صورتی‌که آن‌ها موفق شوند، این خط حمایت شکسته شود و اتر به زیر آن سقوط کند، پیش‌بینی صعودی ما رخ نخواهد داد.
  • در مقابل نیز اگر اتر از خط روند یک جهش ناگهانی انجام دهد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای سطح مقاومت بالاتر برسانند و در صورتی‌که موفق شوند رالی بعدی می‌تواند آغاز شود.

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

مونرو در چهار روز گذشته در نزدیکی سطح مقاومت بالاتر (۱۳۵/۵۰ دلار) در نوسان بوده است. این آلت کوین یک الگوی سر و شانه برعکس تشکیل داده که با یک برک‌اوت بالای سطح ۱۳۵/۵۰ دلار کامل خواهد شد؛ تارگت این حرکت صعودی سطح قیمتی ۱۶۷ دلار می‌باشد.

قیمت مونرو

در نمودار روزانه‌ی قیمت مونرو می‌بینیم که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲۶ دلار) در حال بالا رفتن است، اما میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه (۱۲۲ دلار) افقی است و شاخص RSI نیز نزدیک نقطه میانی‌اش است؛ در نتیجه فعلا میزان عرضه و تقاضا برای این رمزارز در حالت تعادل قرار دارد. 

اگر قیمت مونرو بالای سطح ۱۳۵/۵۰ دلار باقی بماند، روند به نفع گاوها تغییر خواهد کرد و اگر خرس‌ها آن را به زیر میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه برسانند، روند خرسی خواهد شد. با رسیدن مونرو به سطوح پایین قیمتی اولین حمایت سطح ۱۱۰ دلار و بعد از آن سطح ۱۰۵ دلار خواهد بود و اگر مونرو این سطوح حمایت را رد کند روند نزولی بعدی آغاز خواهد شد.

قیمت مونرو

با مشاهده‌ی نمودار چهار ساعته‌ی قیمت مونرو می‌بینیم که خرس‌ها با فروش در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۵/۵۰ دلار، اجازه نمی‌دهند نمودار این رمزارز از این سطح مقاومت فراتر رود. بنابراین با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که عملکرد مونرو در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت مونرو را به زیر سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه برسانند، ممکن است شاهد ریزش تا قیمت ۱۲۳/۷۳ دلار باشیم؛ در صورتی‌که مونرو از این قیمت هم بیشتر ریزش کند می‌تواند تا سطح ۱۲۰ دلار و سپس ۱۱۲/۵۰ دلار سقوط کند.
  • در مقابل نیز اگر قیمت مونرو از سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه یک جهش انجام دهد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای ناحیه مقاومتی ۱۳۵/۵۰ دلار تا ۱۴۲/۸۰ دلار برسانند؛ اگر آن‌ها موفق شوند ممکن است روند صعودی بعدی آغاز شود.

تحلیل قیمت وی چین (VET)

اخیرا گاوها در تلاش بوده‌اند تا قیمت رمزارز وی چین را به بالای سطح مقاومت بالاتر (۰/۰۱۷۵۵ دلار) برسانند؛ اگر آن‌ها به هدفشان برسند و بتوانند ویچین را بالای این خط مقاومت نگه دارند، این آلت کوین الگوی بازگشتی کف گرد (rounding bottom) خود را تکمیل خواهد کرد.

رمزارز وی چین

در نمودار روزانه‌ی VET می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت قرار دارد، در نتیجه فعلا گاوها بازار این آلت کوین را در دست دارند. در صورتی‌که الگوی تشکیل شده بالای سطح مقاومت بالاتر کامل شود، ممکن است شاهد یک رالی با تارگت‌های ۰/۰۲۲۹۲ و ۰/۰۲۶۱۸ باشیم.

دو پیش‌بینی برای روند بعدی رمزارز وی چین داریم:

  • خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا جلوی این رالی را بگیرند و قیمت وی چین را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند؛ اگر آن‌ها موفق شوند این آلت کوین می‌تواند تا سطح قیمتی ۰/۰۱۴ و سپس ۰/۰۱۲۵ (میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه) ریزش کند.
  • در مقابل نیز اگر این رمزارز از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش انجام دهد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالای سطح مقاومت بالاتر برسانند.

توکن ویچین

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که خرس‌ها با تمام قوا در تلاشند تا از سطح مقاومت ۰/۰۱۷۵۵ دلار دفاع کنند و قیمت را زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند؛ اگر آن‌ها موفق شوند ممکن است شاهد ریزش قیمت وی چین تا خط روند نمودار باشیم.

انتظار داریم که روند وی چین در کوتاه‌مدت به دو صورت پیش برود:

  • اگر این رمزارز از خط روند نمودار یک جهش ناگهانی انجام دهد، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای ناحیه مقاومتی ۰/۰۱۷۵۵ تا ۰/۰۱۸۶۱۹۶۳ دلار برسانند و اگر موفق شوند رالی بعدی می‌تواند آغاز شود.
  • با این‌حال اگر خرس‌ها قیمت را به زیر خط روند برسانند و در همان سطح نگه دارند، ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت تا سطح ۰/۰۱۴۵ دلار و سپس ۰/۰۱۲۵ دلار باشیم.

تحلیل قیمت آوه (AAVE)

آوه در حال حاضر یک الگوی سقف‌های بالاتر و کف‌های بالاتر (higher high and a higher low) تشکیل داده و در یک روند صعودی قرار دارد. صعودی بودنِ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۴ دلار) و قرار داشتنِ شاخص RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که فعلا گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند. اگر آن‌ها موفق شوند که قیمت AAVE را به بالای سطح ۹۴/۸۷۵ دلار برسانند، این آلت کوین می‌تواند وارد یک رالی با تارگت ۱۲۴/۰۷۵ دلار شود. 

قیمت رمزارز آوه

با این حال در سه روز گذشته خرس‌ها در تلاش بوده‌اند تا از سطح مقاومت ۹۴/۸۷۵ دلار دفاع کنند. اگر آن‌ها موفق شوند تا قیمت رمزارز آوه را به زیر سطح ۷۹/۲۰ دلار برسانند، این آلت کوین ممکن است تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ریزش کند. در صورتی‌که از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی داشته باشیم، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا روند صعودی را برگردانند. 

با این حال اگر قیمت به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ریزش کند، روند به نفع خرس‌ها خواهد بود. سطح حمایت بعدی در سطوح پایین ۶۹ دلار و سپس ۵۰ دلار است.

قیمت ارز دیجیتال AAVE

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که گاوها با خرید نمودار را بالای خط روند صعودی (uptrend line) و خرس‌ها نیز با فروش آن را زیر خط روند نزولی (downtrend line) نگه می‌دارند. انتظاری که داریم این است که:

  • اگر خرس‌ها بتوانند نمودار قیمت AAVE را به زیر خط روند صعودی برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه و سپس سطح ۷۲ دلار سقوط کند. در صورتی‌که این سطح حمایت شکسته شود ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر باشیم.
  • در مقابل نیز اگر رمزارز AAVE از خط روند صعودی یک جهش قیمت انجام دهد، گاوها تلاش خواهند کرد تا نمودار قیمت این آلت کوین را به بالای خط روند نزولی و سطح مقاومت ۹۴/۸۷۵ دلار برسانند و در صورتی‌که موفق شوند، روند صعودی مجددا آغاز خواهد شد.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.