۵ رمزارز برتر بازار که بهتر است این هفته زیر نظر داشته باشید!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ دی ۱۳۹۹

در روزهای گذشته شاهد نوسانات قیمتی زیادی در روند بیت کوین بودیم که در کمال شگفتی برترین رمزارز بازار را به بالای سطح ۲۴,۰۰۰ دلار هم رساند. معمولا وقتی که قیمت یک دارایی این‌گونه رکورد می‌زند، تریدرها برای پیش بردنِ بیشتر روند صعودی ناگهان هجوم می‌آورند. برای بیت کوین نیز همین اتفاق افتاد و پس از شکست سطح مقاومت ۲۰,۰۰۰ دلاری، قیمت این رمزارز در چهار روز ۲۱ درصد افزایش یافت و به ۲۴,۱۹۷/۴۶ دلار رسید.

در حالی‌که تریدرهای حرفه‌ای در این حرکت‌های شدید قیمتی با استراتژی‌های خاص و پیچیده پوزیشن خود را انتخاب می‌کنند، تریدرهای کوچک‌تر با این هدف که از روی شانس بتوانند از طریق این قراردادهای اختیار به سود برسند، اقدام به پوزیش‌گیری‌های naked می‌کنند و این را می‌توان از قراردادهای بهر‌ه‌باز خرید در ۳۶,۰۰۰ و فروش در ۵۲,۰۰۰ دلار مشاهده کرد.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که روند صعودی اخیر بیت کوین منجر به رشد آلت کوین‌های برتر بازار شده است؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به تحلیل قیمت هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف نگاهی بیندازیم.

فهرست مطالب

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC

قیمت بیت کوین پس از گذشتن از سطح مقاومت ۲۰,۰۰۰ دلاری، در یک روند صعودی قوی قرار گرفته و این روند سریع باعث شده که شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI)، به میزان زیادی در منطقه اشباع خرید پیش برود؛ همین موضوع منجر به افزایش احتمال یک اصلاح و یا تثبیت قیمت در روزهای آتی شده است.

بیت کوین

معمولا وقتی که قیمت این چنین ناگهانی یک سطح مقاومت بحرانی را می‌شکند و بالا می‌رود، شاهد برگشت روند تا سطح برک‌اوت خواهیم بود؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین از ناحیه مقاومتی ۲۵,۰۰۰ تا ۲۶,۰۰۰ دلار برگردد و مجددا به سطح ۲۰,۰۰۰ دلار برسد. با این تفاسیر و با مشاهده‌ی نمودار روزانه‌ی قیمت بیت کوین، دو انتظار برای روزهای آتی این رمزارز داریم:

  • اگر قیمت بیت کوین از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوهای بازار تلاش می‌کنند تا روند صعودی را برگردانند و در این صورت سطح ۲۰,۰۰۰ دلار، به عنوان سطح حمایت جدید عمل خواهد کرد.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها نمودار قیمت بیت کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰,۳۵۶ دلار) و سطح حمایت ۱۹,۵۰۰ دلاری برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، یعنی ۱۷,۹۶۰ دلار ریزش کند.

بیتکوین

اگرچه روند فعلی بیت کوین صعودی است، اما نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها به سختی در تلاشند تا قیمت را بالای سطح ۲۳,۷۹۵/۲۹ دلار حفظ کنند. بنابراین می‌توان گفت که پس از افزایش قیمت ناگهانیِ اخیر، خرس‌ها با تمام قوا در تلاشند که این رالی را متوقف کنند. از طرفی در این نمودار مشاهده می‌کنیم که شیب شاخص RSI در حال نزولی شدن است. بنابراین:

اگر نمودار بیت کوین به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح حمایت ۲۲,۲۷۲/۶۳ دلاری ریزش کند. این سطح حمایت بسیار مهم است زیرا اگر قیمت از این سطح هم بیشتر بریزد، ممکن است به سرعت تا میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه و سپس تا سطح ۲۰,۰۰۰ دلار نیز سقوط کند.

با این‌حال اگر روند بیت کوین افزایشی باشد و قیمتِ آن بالای سطح ۲۴,۰۰۰ دلار باقی بماند، پیش‌بینی نزولی قبلی رخ نخواهد داد و می‌توان گفت که بازار در دست خریداران است.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

نمودار اتر در ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) الگوی مثلث صعودی را شکست و در ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) نیز به سطح ۶۷۶/۳۲۵ دلار رسید؛ با این‌حال همان‌طور که در نمودار کندل استیک روزانه‌ی اتر می‌بینیم، گاوها نتوانستند سطوح بالای قیمتی را حفظ کنند.

قیمت اتر

با این حال نکته‌ی مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت به زیر سطح حمایت فوری ۶۲۲/۸۰۷ دلاری برسد و این آلت کوین اخیرا بین سطوح ۶۲۲/۸۰۷ و ۶۷۶/۳۲۵ دلار در نوسان است.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سطح ۶۷۶/۳۲۵ دلار برسانند، روند صعودی بعدی با تارگت ۷۶۳/۶۱۴ دلار می‌تواند آغاز شود؛ از طرفی نیز صعودی بودنِ شیب میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که فعلا گاوها بازار این آلت کوین را در دست دارند.
  • در مقابل اگر خرس‌ها قیمت اتر را به زیر سطح ۶۲۲/۸۰۷ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۹۹ دلار) سقوط کند. اگر اتر از این سطح یک حمایت یک جهش قوی انجام دهد، گاوها تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را برگردانند.

شایان ذکر است که اگر نمودار اتر به زیر خط trendline مثلث برسد، روند به نفع خرس‌ها ادامه خواهد داشت.

اتریوم

در نمودار چهار ساعته‌ی اتر می‌بینیم یک الگوی مثلث متقارن (symmetrical triangle) تشکیل شده که معمولا یک الگوی ادامه‌دهنده است. 

  • اگر گاوها نمودار این آلت کوین را به بالای الگوی مثلث برسانند، ممکن روند صعودیِ آن مجددا آغاز شود.
  • از طرفی نیز اگر نمودار اتر به زیر الگوی مثلث برسد، قیمت این آلت کوین می‌تواند تا سطح حمایت ۶۲۲/۸۰۷ دلاری ریزش کند. در صورتی که خرس‌ها قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه برسانند، اتر ممکن است به زیر خط روند الگوی مثلث سقوط کند.

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

لایت کوین پس از شکستن الگوی مثلث در ۱۶ دسامبر، وارد یک روند صعودی شد. تارگت این برک‌اوت سطح ۱۱۹/۷۷ دلار بود که در ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) به این سطح رسید.

قیمت لایت کوین

در حال حاضر روند قیمت لایت کوین در دست گاوها است. اگر قیمت این رمزارز بالای سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی (۱۰۱/۸۶۸ دلار) باقی بماند، می‌توان گفت که تریدرها برای کسب سود عجله نکرده و اقدام به فروش نکرده‌اند.

  • در صورتی که نمودار قیمت لایت کوین یک پول‌بک کوچک انجام دهد، می‌تواند به سطح ۱۲۴/۱۲۷۸ و سپس ۱۴۰ دلار برسد.
  • اگر روند لایت کوین برخلاف این پیش‌بینی عمل کند و قیمت آن به زیر ۱۰۱/۸۶۸ دلار برسد، ممکن است شاهد ریزش این آلت کوین تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۰ دلار) باشیم. اگر اصلاح قیمتی بیشتر از این ادامه داشته باشد، لایت کوین می‌تواند برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد.

لایت کوین

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت لایت کوین شاهد رخ دادن یک اصلاح قیمت هستیم که ممکن است تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه داشته باشد. با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که روند LTC در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • اگر قیمت لایت کوین از این سطح حمایت یک جهش انجام دهد یعنی گاوها در سطوح پایین قیمتی در حال خرید هستند و اگر بتوانند قیمت را به بالای سطح ۱۲۴/۱۲۷۸ دلار برسانند، روند صعودی ممکن است آغاز شود.
  • در نمودار قدرت نسبی لایت کوین نشانه‌هایی از یک الگوی واگرایی منفی مشاهده می‌شود؛ اگر نمودار قیمتی بریزد و زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، می‌توان گفت که روند این رمزارز ضعیف شده و ممکن است شاهد رخ دادن اصلاح قیمت‌های عمیق‌تری باشیم.

تحلیل قیمت آدا (ADA)

کاردانو در چند روز گذشته در ناحیه قیمتی ۰/۱۳ تا ۰/۱۷۵ دلار در نوسان بوده است. این آلت کوین در ۱۷ دسامبر از سطح مقاومت بالاتر برگشته اما گاوها اجازه ندادند بیش از این سقوط کند.

قیمت آدا

در نمودار روزانه‌ی آدا می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت گاوها بازار این آلت کوین را در دست دارند. با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی ۰/۱۷۵ تا ۰/۱۸۲۶۳۱۵ دلار برسانند، شاهد یک رالی با تارگت ۰/۲۲ و سپس ۰/۲۳۵ دلار باشیم.

  • اگر نمودار قیمت از سطح کنونی‌اش برگردد اما از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۱۵۴) دلار، یک جهش داشته باشد، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد که روند صعودی را برگردانند.
  • در مقابل اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، آدا می‌تواند تا سطح قیمتی ۰/۱۳ دلار ریزش کند و برای مدتی در همان محدوده نوسان داشته باشد.

قیمت کاردانو

در نمودار چهار ساعته‌ی آدا می‌بینیم که قیمت آن بین محدوده ۰/۱۶ تا ۰/۱۷ دلار به دام افتاده است. از آن‌جایی که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال افقی شدن است و شاخص RSI نیز دقیقا بالای نقطه‌ی میانی‌اش قرار دارد، می‌توان گفت که فعلا میزان عرضه و تقاضا برای آدا در حالت تعادل قرار دارد. با مشاهده‌ی این نمودار دو پیش‌بینی برای روند کوتاه‌مدت این رمزارز داریم:

  • اگر خرس‌ها نمودار آدا را به زیر سطح میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه برسانند، قیمت این رمزارز ممکن است تا سطح ۰/۱۵۰ دلار سقوط کند و چنین حرکتی احتمال تثبیت قیمت را افزایش می‌دهد.
  • از طرفی اگر گاوها قیمت آدا را به بالای سطح ۰/۱۷ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند از ناحیه مقاومتی ۰/۱۷۵ تا ۰/۱۸۲۶۳۱۵ دلار فراتر رود و روند صعودی برگردد.

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

توکن BNB در چند روز گذشته بین سطوح ۲۵/۶۶۵۲ تا ۳۲ دلار در نوسان بوده است. گاوها در ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) نمودار قیمتی این رمزارز را به بالای سطح مقاومت بالاتر رساندند و روز گذشته نیز مجددا یک جهش قیمت داشته است.

قیمت بایننس کوین

در نمودار روزانه‌ی بایننس کوین می‌بینیم که این توکن اخیرا توانسته خودش را به سطح مقاومت بالاتر (۳۵/۴۳۲۸ دلار) برساند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای این سطح نگه دارند، ممکن است بایننس کوین مجددا رکورد قیمتی ۳۹/۵۹۴۱ دلاری‌اش را تست کند.

در این نمودار میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰ دلار)، شروع به بالا رفتن کرده و شاخص RSI نیز در نزدیکی منطقه خرید قرار دارد. در نتیجه می‌توان گفت که فعلا گاوها بازار این توکن را در دست دارند.

  •  اگر گاوها موفق شوند قیمت را به بالای سطح ۳۹/۵۹۴۱ دلار برسانند، روند صعودی با تارگت ۵۰ دلار ادامه خواهد داشت. 
  •  در مقابل اگر بایننس کوین از سطوح کنونی‌اش سقوط کند و به زیر سطح ۳۲ دلار برسد، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد و قیمت این توکن برای چند روز تثبیت خواهد شد.

قیمت bnb

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که گاوها قیمت BNB را به بالای سطح مقاومت بالاتر رساندند اما نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا در حال دفاع از سطح ۳۵/۴۳۳۸ دلار هستند. با این حال باتوجه به صعودی بودن شیبِ میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه اشباع خرید می‌توان گفت که فعلا گاوها بازار را در دست دارند. بنابراین:

  • اگر گاوها اجازه ندهند قیمت بایننس کوین به زیر سطح ۳۳/۳۸۸۸ دلار برسد، احتمالا این توکن بتواند سطح مقاومت ۳۵/۴۳۳۸ دلار را بشکند و از این سطح فراتر رود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها نمودار قیمت بایننس کوین را به زیر سطح  ۳۳/۳۸۸۸ دلار برسانند، ممکن است شاهد سقوط آن تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس سطح ۳۲ دلار باشیم.
  •  

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.