چرا قیمت بیت کوین ناگهان به ۲۴,۰۰۰ دلار رسید؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ دی ۱۳۹۹

قیمت بیت کوین پس از رد کردن مقاومت روانی ۲۰,۰۰۰ دلاری، توانست سطح ۲۴,۰۰۰ دلار را هم تاچ کند. تریدرها معتقدند که گذشتِ قیمت این رمزارز از سطح ۲۳,۶۰۰ دلار، منجر به فشار ۱۳۸ میلیون دلاری در قراردادهای شورت شده و قیمت را به ۲۴,۲۰۰ دلار رساند.

بر اساس گزارش وب‌سایت کوین‌تلگراف این عوامل در کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین را به بالاترین سطح خود رسانده است:

  • فشار اسکوییز قراردادهای شورت در سطح ۲۳,۶۰۰ دلار
  • واکنش بازار به  پیشنهاد قانون کیف پول‌های شخصی، از طرف خزانه داری کشور آمریکا

فشار قراردادهای شورت در سطح ۲۳,۶۰۰ دلار 

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سایت Bybt.com، روز گذشته حدود ۱۳۸ میلیون دلار قرارداد شورت لیکوئید شد. این حجم گسترده از لیکوئید شدنِ قراردادهای شورت دقیقاً زمانی رخ داد که بیت کوین از ۲۳,۶۰۰  دلار فراتر رفت؛ در نتیجه به دلیل رخ دادن سفارشات فروش در صرافی‌های بزرگ، می‌توان گفت که این سطح یک مقاومت کلیدی بوده است.

 

بیت کوین

در این بین می‌توان به صرافی Bitfinex اشاره کرد که قبل از شروع رالی، تریدرهای زیادی در سطوح مقاومت ۲۳,۶۰۰ و ۲۳,۸۰۰ دلار، اقدام به ثبت سفارش فروش کردند. با شروع افزایش قیمت بیت کوین، فروشندگان و کسانی که شورت گرفتند، در این سطوح به اصطلاح اسکوئیز شدند و منجر به افزایش قیمت بیشتر شدند.

شورت اسکوئیز زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت ناگهان افزایش پیدا می‌کند و تردیرهایی که پوزیشن شورت گرفته بودند، ضرر می‌کنند. سپس آن‌ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر مجددا اقدام به خرید می‌کنند و به افزایش قیمت نیز دامن می‌زنند.

 

واکنش بازار به قانون FINCEN آمریکا

روز گذشته اعلام شد که شبکه مبارزه با جرایم مالی (FINCEN)، زیر نظر وزارت خزانه‌داری آمریکا، پیشنهاد داد که افراد برای برداشت از کیف پول‌های شخصی ارز دیجیتال، باید احراز هویت کنند. بر اساس این قانون صرافی‌ها موظف هستند که بر برداشت‌ها و واریزهای بالای ۳۰۰۰ دلار، در کیف‌پول‌های شخصی نظارت داشته باشند و اگر حجم معاملات از ۱۰,۰۰۰ دلار بگذرد باید مستقیما به FinCEN گزارش دهند.

با این حال تحلیل‌گران معتقدند که این قانون آن‌قدر که مدیران صنعت فکر می‌کنند بد نیست و به گزارش کوین‌تلگراف نیز تا زمانی که پیشنهاد به قانون تبدیل نشود، قیمت بیت کوین و به صورت کلی بازار رمزارزها، تحت تاثیر اخبار قرار نمی‌گیرد.

با وجود عواملی که منجر به افزایش قیمت شده‌اند و محرک این رالی بوده‌اند، تریدرها معتقدند که به دلیل گسترش بیش از حد این رالی، قیمت بیتکوین می‌تواند برای مدتی تثبیت شود یا این‌که دوباره ریزش کند.

اسکات ملکر (Scott Melker)، یک تریدر کریپتوکارنسی در این‌باره اظهار داشت که در شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین در نمودار چهار ساعته، الگوی واگرایی خرسی مشاهده می‌شود:

من لوریج پوزیش خود را روی لانگ بسته بودم و با این‌که چند الگوی واگرایی خرسی مشاهده می‌شود، تضمینی در رخ دادن روند نزولی نیست. با این‌حال من فکر می‌کنم که احتمال دارد این رمزارز سطح حمایت قدیمی خود را (۲۰,۰۰۰ دلار) مجددا تست کند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.