شواهدی که نشان می‌دهند بیت کوین به ۲۲,۰۰۰ دلار خواهد رسید!

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ آبان ۱۳۹۹

به نظر می‌رسد که برترین رمزارز بازار فعلا قصد متوقف شدن نداشته باشد و به صعود خود ادامه دهد؛ چند هفته است که بیت کوین بالای ۱۵,۰۰۰ دلار در نوسان است و دیروز طی یک حرکت ناگهانی به ۱۷,۰۰۰ رسید و هیجان بسیاری را برانگیخت، امروز هم که دیگر حجت را تمام کرد و با رسیدن به ۱۸,۰۰۰ دلار توجه همه را به خود جلب کرد.

اخیرا یکی از تحلیل‌گران بیت کوین با اشاره به چهار عامل مهم، عوامل فاندامنتال و تکنیکال، اظهار داشته که بیت کوین به زودی به ۲۲,۰۰۰ دلار خواهد رسید. وی این چهار عامل را عوامل زیر نامید:

  • افزایش ذخیره‌کنندگان بیت کوین (هادلرها)
  • کاهش ذخیره بیت کوین در صرافی‌ها
  • نرخ تامین سرمایه‌ی (funding rate) خنثی
  • سرمایه‌گذاران موسسه‌ای

شایان ذکر است که قیمت این رمزارز با شروع فصل چهارم سال میلادی جاری، در صرافی بایننس از ۱۰,۷۷۳ به ۱۶,۷۳۰ دلار رسید.

قیمت بیتکوین

افزایش هادلرهای بیت کوین اعتماد سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد

بر اساس اطلاعات به دست آمده تعداد هادلرهای یک ساله بیتکوین، یعنی کسانی که یک سال بیت کوین‌های خود را نگه می‌دارند و آن‌ها را نمی‌فروشند افزایش یافته است؛ پس از پنج‌شنبه سیاه در اسفند ۱۳۹۸ این هادلرها از ۵۹٪ به ۶۲٪ رسیدند و بیشترین میزانی است که تاکنون وجود داشته است.

قیمت بیت کوین

وقتی تعداد هادلرها افزایش می‌یابد، می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاران دوست دارند بیت کوین بخرند و آن را برای مدت طولانی نگه دارند. این روند ادامه‌دار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت این رمزارز در بلندمدت خیلی بیشتر از این افزایش یابد و به همین دلیل دارایی خود را نگه می‌دارند.

نرخ تامین سرمایه خنثی است

معمولا در طول روندهای صعودی میزان تامین سرمایه در بیت کوین می‌تواند به صورت ناگهانی افزایش یابد زیرا هادلرهای طولانی‌مدت یا خریداران بر فروشندگان شورت پیشی می‌گیرند.

بازار آتی بیت کوین از مکانیزم نرخ بودجه یا تامین سرمایه برای اطمینان از تعادل در بازار استفاده می‌کند تا جلوی این‌که اکثریت بازار قرارداد لانگ یا شورت داشته باشند را بگیرد. اگر تعداد لانگ‌کنندگان بیشتر از شورت‌کنندگان باشد، این نرخ مثبت شده و در این صورت خریداران باید خسارت فروشندگان شورت‌کننده را بپردازند و بالعکس.

در حال حاضر نرخ متوسط بودجه قراردادهای آتی بیت کوین حدود ۰/۰۱ ٪ است و در طول چند ماه گذشته اطراف همین عدد در نوسان بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که فعلا بین خریداران و فروشندگان تعادل وجود دارد و بازار هنوز گرم نشده است.

 

کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها

روز قبل وب‌سایت Cointelegraph گزارش داد که در طول ماه گذشته حدود ۱۴۵,۰۰۰ بیتکوین از حساب صرافی‌ها خارج شده است. خروج ۲/۳میلیارد دلار بیتکوین از صرافی‌ها در یک ماه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران قصد دارند دارایی خود را برای بلند مدت نگه دارند.

افزایش سرمایه‌گذاران موسسه‌ای

اخیرا موسسات بزرگ زیادی به سرمایه‌گذاری در بیتکوین رو آورده‌اند. در کشور آمریکا شرکت Grayscale نقطه شروع پذیرش بیتکوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی است. بر اساس گزارش این شرکت، در حال حاضر دارایی آن معادل ۵۰۰,۰۰۰ بیت کوین و با ارزش دلاری تقریبا ۸/۵ میلیارد دلار است.

موسسات زیادی همچنان در حال رو آوردن به این رمزارز هستند و با توجه به این‌که این دارایی در سال جاری بهتر از طلا عمل کرده است، به عنوان یک دارایی با ارزش برای ذخیره در نظر گرفته می‌شود.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.