۴ رمزارز که باید این هفته در نظر داشته باشید (۲۸ تیر)

۴ رمزارز که باید این هفته در نظر داشته باشید (۲۸ تیر)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ تیر ۱۴۰۰

این روزها علاوه بر بیت کوین، اکثر آلت کوین‌های بزرگ هم در یک روند نزولی قرار دارند و بازار هنوز وارد فاز افزایشی نشده است. در این مقاله به تحلیل قیمت ۴ آلت کوین که ممکن است این هفته علی‌رغم همه پستی بلندی‌های بازار کریپتوکارنسی عملکرد مناسبی داشته باشند پرداخته‌ایم.

تحلیل قیمت پالی‌گان (MATIC)

رمزارز پالیگان در چند روز گذشته در یک فاز اصلاح قیمت بوده و به منطقه حمایتی ۰/۶۸ الی ۰/۷۴ دلار رسیده است. در حال حاضر احتمالا گاوها با تمام قوا از این منطقه حمایتی دفاع می‌کنند.

پالی گان

با توجه به نمودار می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک در حال نزولی شدن است و شاخص RSI نیز در تلاش است تا از ناحیه اشباع فروش خارج شود. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا پالی گان را مجددا وارد یک رالی کنند.

  • در صورت موفقیت گاوها، در این روند صعودی اولین مقاومت سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱ دلار) است. اگر نمودار از این سطح برگردد و به سطح ناحیه حمایتی برسد، ممکن است روند نزولی رمزارز متیک از سر گرفته شود و قیمت MATIC تا سطح ۰/۵۴ دلار و سپس ۰/۳۴ دلار کاهش یابد.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند نمودار را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱/۲۶ دلار) افزایش یابد. با شکسته شدن این سطح مقاومت ممکن است زمینه برای رشد پالی گان تا سطح ۱/۷۱ دلار فراهم شود.

پالی گان

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که جهش ناگهانی از سطح ۰/۷۸ دلاری با مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه روبرو است. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها دست از تلاش بر نداشته‌اند و هنگام افزایش قیمت دارایی خود را می‌فروشند. در حال حاضر نیز خرس‌ها در تلاشند تا قیمت  پالی‌گان را به سطح ۰/۷۴ دلاری برسانند.

با این حال اگر نمودار از سطوح فعلی‌اش برگردد، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت این رمزارز را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند. در صورت موفقیت آن‌ها قیمت متیک تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رشد خواهد کرد. با فراتر رفتن از این سطح نیز زمینه برای شروع یک رالی با تارگت ۱/۰۵ دلار فراهم می‌شود.

 

تحلیل قیمت تتا (THETA)

تتا بعد از ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) و ثبت رکورد ۱۵/۸۸ دلاری، در یک روند نزولی قرار گرفت. این روند نزولی به ناحیه حمایتی قوی ۳/۸۵ الی ۴/۵۷ دلار منتهی شده است که می‌تواند یک نقطه ایده آل برای خرید باشد.

قیمت تتا

نزولی بودن شیب میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل بازار تتا را در دست دارند؛ با این حال قرار داشتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در اشباع فروش نشان می‌دهد که احتمالا یک رالی جدید در راه است. اولین مقاومت در برابر این روند صعودی احتمالی سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵/۶۸ دلار) است.

  • اگر نمودار قیمت تتا از این سطح مقاومت برگردد، خرس‌ها بار دیگر تلاش می‌کنند تا این رمزارز را به زیر این ناحیه حمایتی بکشانند. رسیدن قیمت به زیر سطح ۳/۸۵ دلار نشان دهنده آغاز مرحله بعدی روند نزولی است که ممکن است قیمت تتا را تا سطح ۲/۶۰ دلار کاهش دهد.
  • در مقابل نیز اگر گاوها موفق شوند نمودار را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند، قیمت تتا می‌تواند تا خط روند نزولی رشد کند. شکستن این سطح مقاومت نشان دهنده تغییر در روند این رمزارز است.

رمزارز تتا

قیمت THETA اخیرا بین سطوح ۴/۳۳ الی ۴/۶۲ دلار در نوسان بوده است. در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که شاخص RSI یک الگوی واگرایی مثبت تشکیل داده که نشان دهنده احتمال ضعیف شدن روند نزولی است.

  • در صورتی که گاوها بتوانند نمودار تتا را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند، احتمال رشد آن تا بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه وجود دارد. این سطح می‌تواند در برابر رشد تتا به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند اما اگر خریداران بتوانند از این مانع عبور کنند، قیمت تتا می‌تواند تا مقاومت بالاسری یعنی سطح ۶ دلاری رشد کند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت تتا را به زیر سطح ۴/۳۳ دلار بکشانند و در همان سطح نگه دارند، فشار فروش افزایش یافته و ممکن است قیمت این رمزارز تا سطح حمایت روانی ۴ دلاری سقوط کند.

تحلیل قیمت کریپتو دات‌کام کوین (CRO) 

در روزهای گذشته قیمت CRO بین سطوح ۰/۰۸ الی ۰/۱۴ دلار در نوسان بوده است. در روز ۲۳ تیر (۱۴ جولای) نیز نمودار CRO از سطح  0.13 دلار برگشت اما نکته مثبت این است که گاوها هنوز در تلاشند تا روند اصلاح قیمت را در نزدیکی میانگین‌های متحرک متوقف کنند.

قیمت CRO

در حال حاضر شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و شاخص RSI نیز درست زیر نقطه میانی‌اش قرار دارد. این وضعیت نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. 

  • اگر نمودار از سطوح فعلی‌اش برگردد و به زیر سطح ۰/۱۰ دلار برسد، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح حمایت ۰/۰۸ دلار سقوط کند.
  • در مقابل نیز اگر گاوها نمودار را به بالاتر از سطوح میانگین‌های متحرک سوق دهند و در همان ناحیه حفظ کنند، قیمت CRO می‌تواند تا ناحیه مقاومتی بالاسری یعنی سطوح ۰/۱۳ الی ۰/۱۴ دلار افزایش یابد. احتمالا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا رمزارز CRO از این سطوح بیشتر رشد نکند. اگر قیمت از این ناحیه کاهش یابد، ممکن است این رمزارز برای چند روز دیگر در یک محدوده به دام افتد.

قیمت CRO

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌بینیم که خرس‌ها موفق شدند قیمت CRO را به زیر سطح حمایتی ۰/۱۰۸ دلاری برسانند اما نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند. پس از آن نیز قیمت CRO  تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یافت، اما گاوها هم نتوانستند قیمت را به بالای این سطح برسانند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و با هر افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

  • در صورتی که خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر سطح ۰/۱۰۸ دلار برسانند و در همان ناحیه حفظ کنند، CRO می‌تواند وارد یک روند نزولی تا سطح حمایت مهم ۰/۰۸ دلاری شود.
  • در مقابل نیز اگر گاوها نمودار را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه رشد کند و با شکستن این سطح تا مقاومت بالاسری پیش برود.

تحلیل قیمت لئو (LEO)

رمزارز LEO در چند روز گذشته در نزدیکی ناحیه مقاومتی ۲/۰۳ الی ۲/۹۵ دلار در نوسان بوده است. معمولا تثبیت قیمت در نزدیکی مقاومت بالاسری نشان می‌دهد که گاوها هنوز برای دریافت سود اقدام نکرده‌اند زیرا احتمال می‌دهند که یک برک‌اوت در راه باشد.

قیمت لئو

شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز بالای سطح ۶۳ قرار دارد که این نشان دهنده برتری خریداران است. اگر گاوها بتوانند رمزارز لئو را بالای سطح ۲/۹۶ دلار نگه دارند، LEO می‌تواند وارد یک روند صعودی شود که تا مقاومت ۳/۳۲ دلار ادامه خواهد داشت.

اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد و به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲/۷۸ دلار) برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

این شرایط نشان می‌دهد که خریداران احتمال برک‌اوت را نادیده گرفته‌اند و برای کسب سود در حال فروش دارایی خود هستند. بنابراین قیمت LEO می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲/۵۹ دلار) کاهش یابد.

قیمت لئو

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که فاز تثبیت قیمت در محدوده ۲/۸۵ الی ۲/۹۵ دلار در یک مسیر صعودی قرار گرفته است. اگر خریداران بتوانند قیمت لئو را بالای سطح ۲/۹۶ دلار حفظ کنند، احتمال دارد سرعت این حرکت صعودی افزایش یابد و قیمت LEO در کوتاه مدت به ۳/۱۰ دلار برساند.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به صعودی شدن کرده و شاخص RSI نیز بالاتر از سطح ۶۲ قرار دارد. این موضوع نشان دهنده برتری جزئی گاوها است. با این حال اگر نمودار از سطوح فعلی‌اش برگردد و به زیر سطح ۲/۸۰ دلار سقوط برسد، قیمت LEO می‌تواند تا سطح ۲/۶۷ دلار بریزد.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستانخرید و فروش کنید

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.