بررسی ستاره‌های این هفته کریپتوکارنسی (هفته دوم اردیبهشت)

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 9 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

همچون هفته‌های گذشته، این هفته نیز به رصد ارزهای دیجیتال برتر هفته پرداخته‌ایم. در این مقاله، وضعیت ارزهای دیجیتال BTC, ETC, TRX, BCH, XLM را به بررسی گذاشته و در مورد هر یک به تفصیل صحبت کرده‌ایم.

انتظار می‌رود که بازار رمزارز در هفته پیش‌ رو نیز پر از نوسان باقی بماند. از این رو، احتمالا چند فرصت معامله کوتاه‌مدت و کسب سود از نوسانات برای معامله‌گران پیش خواهد آمد. همه می‌دانیم که در حال تجربه بدترین بحران‌ها در چند دهه گذشته هسنیم؛ بحران‌هایی که حتی از بحران مالی قبلی که در سال  ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی پیش آمد بدتر و شدیدتر هستند. در این شرایط، در حالی که کلاس‌های دارایی سنتی سهام بورس‌های بزرگ جهانی و نفت خام در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از این بحران هستند، یک نکته قابل توجه است؛ بیت کوین، بسیار خوب عمل کرده است.

در همین راستا، تراویس کلینگ (Travis Kling)، رئیس شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارزی ikigai در اظهار نظری بیان کرده است:

«رمزارز برتر بازار، ثروت سرمایه‌گذاران خود را حفظ کرده است، چرا که قیمت بیت کوین از آخر فوریه (۱۰ اسفند ۹۸) تا آخر آوریل (۱۱ اردیبهشت ۹) در میان یکی از فاجعه‌بارترین رویدادهای اقتصادی تاریخ، ۰/۶ درصد رشد داشته است. 

این در حالی است که کمتر از ۱۰ روز تا هاوینگ بیت کوین باقی مانده و سوال بزرگی که ذهن معامله‌گران را به خود مشغول کرده این است که بعد از هاوینگ بیت‌کوین، قیمت بیت‌ کوین کاهش پیدا می‌کند یا افزایش می‌یابد

پیش‌بینی‌ها و مقایسه‌های زیادی انجام می‌شود، اما در واقعیت، هیچ کس با اطمینان نمی‌داند که چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین، معامله‌گران باید برنامه‌هایی برای هر دو حالت داشته باشند و خود را برای هر نوع پیشامدی آماده کنند. این عدم اطمینان می‌تواند منجر به نوسانات زیادی در بازار رمزارز شده و فرصت‌های معاملاتی متعددی، هم در بلندمدت و هم در کوتاه‌مدت ایجاد کند.

بیت کوین

بیت‌کوین قطعا یکی از اصلی‌ترین شرکت‌کننده‌های مسابفه این هفته ارزهای دیجیتال است. شواهدی نشان می‌دهد که بیت‌ کوین، در روند صعودی قرار دارد. هر دو میانگین متحرک، در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی، در محدوده اشباع خرید قرار دارد؛ این نشان می‌دهد که این هفته، گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

تحلیل قیمت بیتکوین

در حال حاضر، خرس‌ها در برابر قیمت نزدیک به ۹۲۰۰ دلار در حال مقاومت هستند. اگر گاوها، بتوانند قیمت بیت کوین را به بالاتر از این سطح مقاومتی برسانند، احتمالا سرعت رشد این رمزارز بالا می‌رود و رسیدن به ۱۰ هزار دلار امکان‌پذیر می‌شود. 

در غیر این صورت، اگر گاوها در نگه داشتن قیمت بالای ۹۲۰۰ دلار شکست بخورند، امکان سقوط به میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه یعنی ۸۳۲۰ دلار وجود دارد. همچنین، اگر بیت‌ کوین از سطح مقاومت بالاتر رود، احتمال رشد قیمت تا بالاتر از ۹۲۰۰ دلار افزایش می‌یابد؛ این نشان می‌دهد که گاوها، منتظر یک اصلاح قیمت شدیدتر برای خرید نیستند. 

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه بکشانند، امکان سقوط قیمت بیت کوین تا سطح ۸۲۷۵ دلار وجود دارد. اگربیت‌ کوین نتواند این سطح پشتیبانی را هم نگه دارد، قیمت آن می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه یعنی ۷۶۲۶ دلار هم سقوط کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که امکان حرکت صعودی کم است. 

آنالیز قیمت بیت کوین

آنالیز قیمت بیت کوین در نمودار چهار ساعته‌ای که در بالا آورده شده است، تشکیل یک الگوی پرچم سه گوش (pennant) را نشان می‌دهد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر pennant برسانند، امکان سقوط قیمت بیت کوین به ۸۱۷۵/۴۹ دلار و در پایین‌تر از آن به ۷۷۰۰ دلار وجود دارد. 

اگر قیمت به مدت چهار ساعت در زیر پرچم سه گوش باقی بماند، معامله‌گران کوتاه مدت می‌توانند دست معامله Short با تعیین حد ضرر انجام دهند. معامله Short، معامله‌ای ضد روند است (یعنی به نوعی بر خلاف روند بازار شرط بسته می‌شود)؛ از این جهت ریسک بالا و آورده‌ی احتمالی بسیار زیادی دارند.

البته در مقابل، اگر جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا، یک روند برعکس سطوح فعلی را در پیش بگیرند و از این پرچم سه گوش خارج شوند، احتمالاً حرکت صعودی از سر گرفته می‌شود. هدف اصلی رفتن به سوی قیمتی بالاتر از این پرچم سه گوش و رسیدن به ۱۰۹۰۰ دلار است. 

با این حال،بعید است که  خرس‌ها بدون جنگ تسلیم شوند. آن‌ها تلاش خواهند کرد در قیمت ۱۰ هزار دلار و سپس در قیمت ۱۰۵۰۰ دلار حرکت صعودی را متوقف کنند. بنابراین، معامله‌گران در صورت مشاهده قیمت این حدود قیمتی، می‌توانند این سطوح را از نزدیک دنبال کنند و سودهای جزئی به دست آورند.

 

اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک، ۱۹‌امین رمزارز برتر در کوین‌مارکت‌کپ، پس از این که مدت زمان طولانی عملکردی ضعیف از خود نشان داد، در حال تلاش است تا دوباره وارد بازی شود. شکست سطح مقاومتی ۷/۰۴۱۴۷ دلاری که در ۱۳ اردیبهشت رخ داد، نشانه مثبتی است. 

قیمت اتریوم کلاسیک

برای اولین بار از اوایل فوریه (اواسط بهمن ۹۸) هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها با قدرت برگشته‌اند. 

اگر گاوها، بتوانند قیمت اتریوم کلاسیک را در بالای سطح شکست ۷/۰۴۱۴۷ حفظ کنند، امکان آغاز یک حرکت صعودی وجود دارد. هدف اصلی حرکت به سوی ۸/۶۵۴۰۴ دلار است. البته اگر خرس‌ها قیمت را در زیر ۷/۰۴۱۴۷ دلار نگه دارند، این چشم‌انداز گاوی فاقد اعتبار خواهد بود.

قیمت ETC

نمودار چهار ساعته که در بالا آمده است، نشان می‌دهد که اتریوم کلاسیک در حین کاهش قیمت در میانگین متحرک ۲۰ روزه مورد حمایت واقع شده است. این یعنی که روند حرکت صعودی باقی مانده است و گاوها از سطح‌های پایین قیمت (dip) برای خرید استفاده می‌کنند. 

با این حال، بعید است که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا حرکت صعودی این رمزارز را در نزدیک قیمت ۷/۰۵ دلار، حداقل برای مدتی متوقف کنند. معامله‌گران می‌توانند صبر کنند تا قیمت به بالاتر از ۷/۶۳ دلار برسد و سپس خرید انجام دهند. در صورتی این موقعیت‌ها می‌توانند از بین بروند که قیمت، پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه نگه داشته شود. 

معامله‌گران تهاجمی می‌توانند پس از این که اتریوم کلاسیک با تشکیل یک سطح گاوی قطعی حرکت صعودی خود را از سر گرفت، در میانگین متحرک ۲۰ روزه و سطح پایین اقدام به خرید کنند. حد ضرر می‌تواند پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه تعیین شود.

همچنین در صورت صعود، معامله‌گران می‌توانند در محدوده قیمتی ۸/۲۸ دلار تا ۸/۶۵ دلار سود جزئی به دست آورند.

 

ترون

ترون، می‌تواند ظرف چند روز آینده آماده یک حرکت صعودی سریع شود. ۱۵امین رمزارز لیست شده در کوین‌مارکت‌کپ، در حال حاضر در یک کانال صعودی معامله می‌شود. 

قیمت ترون

هر دو میانگین متحرک در حال شیب دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در بازار ترون در اختیار دارند. 

اگر گاوها بتوانند قیمت این رمزارز را به بالاتر از ۰/۰۱۶۷۲۴۲ دلار و خط مقاومت این کانال برسانند، احتمالا سرعت حرکت صعودی افزایش می‌یابد. در بالای این کانال، اولین سطحی که باید منتظر آن باشیم ۰/۰۱۸۳۶۵۵ دلار و سپس ۰/۰۲۱۳۹۵۷ دلار می‌باشد. 

با این حال اگر گاوها، نتوانند قیمت را به بالای این کانال برسانند، سقوط به سطح حمایتی کانال محتمل است. اگر قیمت ترون به پایین‌تر از این کانال سقوط کند، به نفع خرس‌ها خواهد بود.

قیمت TRX

خرس‌ها در تلاش هستند تا حرکت صعودی را در خط مقاومت کانال متوقف کنند. اگر قیمت کاهش پیدا کند و در پایین‌تر از خط روند و خط میانی کانال نگه داشته شود، روند تضعیف می‌شود و احتمال سقوط قیمت به خط پشتیبانی کانال وجود دارد. 

این امر می‌تواند، فرصتی برای خرید کم خطر برای معامله‌گران باشد. حد ضرر برای این معامله می‌تواند در پایین کانال تعیین شود. معامله‌گران می‌توانند پس از شروع حرکت صعودی جفت ارز ترون/دلار آمریکا، از خط پشتیبانی این کانال، پوزیشن‌های طولانی را آغاز کنند. 

پس از این‌که گاوها قیمت را به بالای ۰/۰۱۶۷۲۴۲ دلار و خط مقاومت کانال رساندند، احتمالا یک فرصت معامله دیگر هم مهیا خواهد شد. معامله‌گران می‌توانند منتظر بمانند تا قیمت به بالای کانال برسد و سپس اقدام به خرید نمایند. 

 

بیت‌کوین کش

بیت‌ کوین کش، در طول یک ماه و نیم گذشته در محدوده قیمتی ۲۰۰ دلار تا ۲۸۰ دلار معامله شده است. بهترین راه برای معامله یک دارایی که در محدوده قیمتی خاصی معامله می‌شود این است که وقتی قیمت از سطح حمایتی بالاتر رفت اقدام به خرید کنید و وقتی قیمت از خط مقاومتی پایین‌تر آمد، بفروشید. 

قیمت بیت کوین کش

گاوها در تلاشند تا پنجمین رمزارز برتر کوین ‌مارکت ‌کپ را به بالای سطح مقاومتی ۲۸۰ دلاری برسانند. اگر خرس‌ها موفق شوند و بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه یعنی ۲۴۸ دلار بکشانند، احتمال سقوط قیمت به ۲۲۰ دلار و در پایین‌تر از آن به ۲۰۰ دلار افزایش می‌یابد. 

در غیر این صورت، بالا رفتن از میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه، سیگنالی برای خرید در سطح پایین قیمت (dip) است و امکان افزایش قیمت و خروج از محدوده ذکر شده را افزایش می‌دهد. اگر قیمت به بالاتر از محدوده قیمتی ذکر شده برسد، احتمال حرکت صعودی قیمت بیت کوین کش تا ۳۵۰ دلار وجود دارد. 

قیمت BCH

نمودار چهار ساعته که در بالا آورده شده است، نشان می‌دهد که خرس‌ها به صورت تهاجمی از سطح مقاومتی محدوده قیمتی ذکر شده یعنی ۲۸۰ دلار دفاع می‌کنند. 

جفت ارز بیت کوین کش/دلار آمریکا در مرحله اولیه تشکیل یک الگوی مثلثی نزولی احتمالی است که در یک سقوط ناگهانی تکمیل شده و در زیر ۲۵۰ دلار بسته می‌شود. 

هدف اصلی این الگوی خرسی ۲۲۴ دلار است. بنابراین، معامله‌گران می‌توانند پوزیشین‌های شورت را در نزدیکی پایین ۲۵۰ دلار آغاز کنند و حد ضرر خود را در بالای خط نزولی تعیین کنند. 

البته پشتیبانی قوی در ۲۳۶ دلار وجود دارد. اگر خرس‌ها برای شکستن این پشتیبانی تلاش کنند، امکان به دست آمدن سودهای جزئی وجود دارد و توقف در ادامه موقعیت می‌تواند باعث شود که میزان سود و ضرر برابر شود. تنها اگر احساسات کلی منفی بود، باید این معامله کوتاه انجام شود. 

در غیر این صورت، اگر قیمت از ۲۵۰ دلار فاصله بگیرد و بالای خط نزولی شکسته شود، گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از محدوده ببرند. اگر موفق شوند، احتمالا روند صعودی شتاب خواهد گرفت. 

بنابراین، اگر احساسات همچنان گاوی باقی بماند، معامله‌گران می‌توانند صبر کنند تا قیمت در بالای ۲۸۰ دلار ثابت شود و سپس موقعیت طولانی آغاز کنند. اولین هدف کوتاه مدت ۳۱۰ دلار و در بالاتر از آن ۳۳۰ دلار است. 

 

استلار لومنز

استلار لومنز، مجدداً جایی در لیست ما پیدا کرده است، زیرا به خوبی عمل کرده و در یک روند صعودی قرار دارد. یک Pullback یا همان اصلاح قیمت در یک دارایی با روند صعودی قوی، یک فرصت ورود کم خطر را برای معامله‌گرانی که فرصت خرید در سطوح پایین را از دست داده‌اند، ارائه می‌دهد.

قیمت استلار

یازدهمین رمزارز برتر کوین مارکت کپ، از ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) به زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه نرفته است. این یک نشانه بسیار مثبت است، زیرا نشان می‌دهد که گاوها قبل از خرید منتظر تصحیح قیمت نمی‌مانند. 

در حال حاضر، خرس‌ها در تلاشند تا از قیمت ۰/۰۷۶۹۹۴ دلار جهت حرکت را معکوس کنند. اگر قیمت به زیر ۰/۰۷۱ دلار کاهش پیدا کند، یک سقوط قیمت به میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه یعنی ۰/۰۶۸ دلار امکان‌پذیر است. کاهش قیمت تا کمتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه می‌تواند یک فرصت خرید با یک حد ضرر نزدیک را ارائه دهد. در طرف صعودی، هدف ۰/۰۸ دلار و در بالاتر از آن ۰/۰۸۸۷۷۷ دلار است. 

در غیر این صورت، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه برسانند،  امکان اصلاح قیمت عمیق‌تر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۰/۰۵۹ دلار امکان‌پذیر است.

قیمت XLM

نمودار چهار ساعته که در بالا آمده است، نشان می‌دهد که شاخص مقاومت نسبی در حال تشکیل یک واگرایی خرسی است، که نشان‌دهنده این است که جفت ارز استلار لومنز/دلار آمریکا در حال از دست دادن حرکت صعودی است. 

اگر خرس‌ها قیمت استلار را به پایین خط صعودی بکشانند، سقوط قیمت به ۰/۰۶۷۳ دلار امکان‌پذیر است. یک افزایش شدید از این سطح، قدرت را نشان می‌دهد، اما اگر این سطح بشکند و کاهش قیمت را داشته باشیم، اصلاح قیمت می‌تواند در حمایت قوی ۰/۰۶۰ دلار انجام شود. 

یک افزایش قیمت شدید تا ۰/۰۶۰ دلار می‌تواند یک فرصت خرید کم خطر با حد ضرر نزدیک را ارائه دهد. با این حال، اگر این سطح پشتیبانی شکسته شود، نشان‌گر ضعف است. از این رو، معامله‌گران می‌توانند از آغاز موقعیت طولانی در پایین ۰/۰۶۰ دلار اجتناب کنند، تا زمانی که این جفت ارز نشانه‌هایی از چرخش را از خود نشان دهد و بار دیگر سیر صعودی در پیش بگیرد. 

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه مقاله‌ای از سایت کوین تلگراف به این آدرس می‌باشد. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۱ دیدگاه برای “بررسی ستاره‌های این هفته کریپتوکارنسی (هفته دوم اردیبهشت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.