فرصت‌های معاملاتی ۵ رمزارز برتر این هفته: ETH، XLM، ADA، XMR و CRO

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

این هفته علاوه‌بر بیت‌ کوین، چند رمزارز مهم بازار در حال نزدیک شدن به سطح مقاومتی خود هستند و می‌توانند فرصت‌های خرید در کوتاه‌ مدت فراهم کنند. 

پاندمی ویروس کرونا، اقتصاد آمریکا را فلج کرده و بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم به وجود آورده و فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با این بحران، چندین تریلیون دلار به اقتصاد تزریق کرد. اقدامی که ممکن است منجر به افزایش تورم در آینده شود. از این رو، سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به خرید طلا و بیت کوین روی آورده‌اند. 

طبق داده‌های گزارش شده توسط بورس کالای شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange)، مشارکت سرمایه‌گذارهای سازمانی نیز در رمزارزهای برتر (از نظر حجم بازار) افزایش یافته است.  

بر خلاف پیش‌بینی برخی از تحلیل‌گران، بیت‌ کوین بعد از هاوینگ مقاومت خود را حفظ کرده و در تلاش است تا مقاومت روان‌شناختی ۱۰ هزار دلاری را بشکند. اگر بیت کوین موفق شود، احتمالاً شاهد  رشد چند آلت‌ کوین هم خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم پنج رمزارزی را بررسی کنیم که می‌توانند در هفت روز پیش رو، فرصت‌های معاملاتی ارائه دهند. 

 

اتریوم

اتر (ETH) در حال حاضر داخل یک کانال صعودی معامله می‌شود که نشان‌دهنده ادامه روند صعودی است. گاوها، قیمت این رمزارز را به بالاتر از خط پایین کانال کشانده‌اند؛ خطی که در چند روز گذشته به عنوان یک سطح مقاومتی سخت عمل می‌کرد.

 

این نشان می‌دهد که گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده‌اند و احتمالا روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. اگر اتریوم، دومین رمزارز برتر موجود در لیست کوین مارکت کپ در بالای خط پایین کانال باقی بماند، صعود تا ۲۲۷/۰۹۷ دلار امکان‌پذیر است. 

شکسته شدن سطح ۲۲۷/۰۹۷ دلار، می‌تواند منجر به صعود به خط مقاومت کانال صعودی موجود در حدود ۲۴۰ دلار شود. اگرچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هنوز صاف است، اما شاخص مقاومت نسبی از خط روند نزولی خارج شده است و این نشان می‌دهد که گاوها تا حدی دست برتر را در اختیار دارند. 

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت اتریوم را در بالای خط نزولی نگه دارند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این رمزارز را به پایین خط پشتیبانی این کانال صعودی بکشانند. اگر خرس‌ها موفق شوند، نشان‌گر ضعف خواهد بود. گفتنی است در صورتی که اتریوم به زیر کانال کشیده شود، احتمال سقوط قیمت تا ۱۷۶/۱۰۳ دلار وجود دارد. 

پس از تثبیت در نزدیک خط روند نزولی، گاوها یک جهش مهم را به وجود آوردند که نشانه مثبتی است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا است و شاخص مقاومت نسبی، نزدیک محدوده اشباع خرید می‌باشد که نشان می‌دهد گاوها در کوتاه مدت دست برتر را در اختیار دارند. 

بنابراین، معامله‌گرها می‌توانند در سطوح فعلی و یا در هر مرحله تست مجدد خط روند نزولی خرید انجام دهند. حد ضرر نیز می‌تواند روی ۱۹۶ دلار تنظیم شود و هدف اصلی در صورت صعود ۲۲۷/۰۹۷ دلار است. در این سطح، امکان کسب سودهای جزئی وجود دارد و حد ضررها در ادامه موقعیت می‌تواند در سطوح بالاتر تنظیم شود. 

از طرف دیگر اگر خرس‌ها، مقاومت سختی در محدوده ۲۱۵ دلار تا ۲۲۰ دلار نشان دهند، حد ضررها را می‌توان بالاتر تنظیم کرد تا میزان ریسک کم شود. 

 

استلار

اگرچه استلار در تاریخ ۱۰ و ۱۱ می (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود سقوط کرد، خرس‌ها نتوانستند از این ضعف سود ببرند. این نشان‌دهنده تقاضای زیاد برای این رمزارز در سطوح پایین است.

در حال حاضر، گاوها در تلاش هستند تا ۱۱‌امین رمزارز کوین مارکت کپ را به بالای خط روند نزولی بکشانند. اگر موفق شوند، احتمالا روند صعودی از سر گرفته خواهد شد و حرکت به سوی ۰/۰۷۶۹۹۴ دلار و سپس به سوی ۰/۰۸۸۳۱۱ دلار امکان‌پذیر است. 

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا است و شاخص مقاومت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. 

اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر بیاید و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود را بشکند، این چشم‌انداز صعودی بی‌اعتبار خواهد بود. اگر این سطح حمایتی بشکند، احتمال سقوط قیمت این رمزارز تا حد ۰/۰۶ دلار وجود دارد. 

پس از این که استلار، دوبار به پایین خط نزولی سقوط کرد، گاوها در نهایت موفق شده‌اند آن را به بالای این خط برسانند. این یک نشانه مثبت است که می‌تواند منجر به یک روند صعودی تا محدوده مقاومتی ۰/۰۷۵ دلار تا ۰/۰۷۶۹۹۴ دلار شود. 

بنابراین، معامله‌گران پس از باقی ماندن استلار در بالای خط نزولی به مدت چهار ساعت می‌توانند اقدام به خرید کنند. حد ضرر برای این معامله می‌تواند زیر سطح پایین اخیر یعنی ۰/۰۶۶ دلار تنظیم شود. 

عدم موفقیت گاوها در حفظ قیمت در بالای خط نزولی، نشان‌دهنده عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. سقوط به زیر خط نزولی، می‌تواند منجر به آغاز روند صعودی برای استلار شود.

اگر این رمزارز به زیر خط روند نزولی سقوط کند، ممکن است یک فرصت خرید کم ریسک را ارائه دهد و یک حد ضرر نزدیک در پایین‌تر از ۰/۰۶۰ دلار باید تنظیم شود. اگر این سطح بشکند، روند موجود ممکن است تغییر جهت داده و نزولی شود.

 

کاردانو

کاردانو (ADA)، در حال حاضر در یک روند صعودی قرار دارد. هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌ به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی، از سطح ۶۰ بالاتر رفته است؛ این نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را در اختیار دارند. 

طی چهار روز گذشته، ۱۲‌امین رمزار برتر موجود در لیست کوین مارکت کپ در نزدیکی خط روند نزولی ثابت شده است. این یک نشانه مثبت است که نشان می‌دهد که گاوها هنوز موقعیت‌های معاملاتی خود را نبسته‌اند، زیرا انتظار دارند که در روز‌های آینده قیمت این‌ رمزارز افزایش یابد. 

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی بکشانند، احتمالا روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. یک مقاومت جزئی در سطح قیمتی ۰/۰۵۴۳۴۸۴ دلار وجود دارد و احتمالا در بالاتر از آن شاهد حرکت صعودی خواهیم بود. 

سطوح بحرانی که در روند صعودی باید منتظر آن باشیم، ۰/۰۶۲ دلار و سپس ۰/۰۷۲ دلار است. اگر قیمت آدا در سطح فعلی تغییر روند دهد و سیر نزولی در پیش بگیرد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این چشم‌انداز گاوی بی‌اعتبار خواهد بود. در زیر این سطح، آزمایش مجدد قیمت ۰/۰۴۲۷۲۸۸ دلار امکان‌پذیر است. 

رمزارز آدا یا همان کاردانو، در چند روز گذشته در محدوده ۰/۰۵۰ دلار و ۰/۰۵۲ دلار معامله شده است. شکست خط روند نزولی می‌تواند منجر به حرکت به سطح مقاومت بالایی در ۰/۰۵۴۳۴۸۴ دلار شود. 

خرس‌ها، احتمالا به صورت تهاجمی از این سطح دفاع می‌کنند. با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت را در بالای ۰/۰۵۴۳۴۸۴ دلار تحریک کنند، احتمالا این رمزارز بتواند یک جهش نسبتا سریع را تجربه کند. هدفی که در کوتاه مدت و در روند صعودی باید منتظر آن باشیم، محدوده ۰/۰۶۱۵ دلار تا ۰/۰۶۳ دلار است. 

بنابراین گاوها، می‌توانند در یک شکست روند و نزدیک قیمت ۰/۰۵۴۳۴۸۴ دلار خرید انجام دهند. حد ضرر اولیه می‌تواند روی ۰/۰۴۹ دلار تنظیم شود و در صورت افزایش قیمت حد ضرر نیز می‌تواند بالاتر رود. زمانی که قیمت کاردانو به سطوح هدف نزدیک شد، حد ضررها می‌توانند به سطح هدف نزدیک شوند تا از حاشیه سود معامله‌گر محافظت شود. 

 

مونرو

مونرو (XMR)، در یک روند صعودی قرار دارد. گاوها، در دو نوبت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲ دلار) اقدام به خرید کردند. این نشان‌دهنده تقاضا در سطوح پایین است. در چهار روز گذشته، این رمزارز در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و نزدیک محدوده مقاومتی ۶۶/۱۵۴۵ دلار تا ۶۸/۴۱۷۵ دلار معامله شده است. 

تثبیت محکم در نزدیکی خط مقاومت، احتمال شکست روند را افزایش می‌دهد. حرکت تدریجی میانگین‌های متحرک به سمت بالا و شاخص مقاومت نسبی در محدوده مثبت همچنین نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را در اختیار دارند. 

اگر ۱۴‌امین رمزارز کوین مارکت کپ محدوده مقاومتی را بشکند، این احتمال وجود دارد که جهش سریع انجام دهد و به سمت هدف بعدی خود یعنی ۸۲/۳۹۱۲ دلار پیش برود که همان فیبوناچی اصلاحی ۷۸ درصد است. 

برعکس، اگر قیمت دوباره از سطح فعلی تغییر روند داشته باشد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان‌دهنده ضعف خواهد بود. اگر قیمت تا زیر سطح پایین اخیر یعنی ۵۴/۰۴۶۳ دلار سقوط کند، خرس‌ها، به سختی از آن دفاع خواهند کرد. 

نمودار ۴ ساعته بالا، یک نمودار سر و شانه معکوس را نشان می‌دهد، که در یک شکست روند و نزدیک بالای گردنبند کامل می‌شود. هدف اصلی این روند، ۷۸ دلار است. بنابراین، معامله‌گران می‌توانند ۵۰ رصد از مقدار مورد نظر خود را در نزدیک بالای گردنبند بخرند و حد ضرر اولیه را روی ۶۲ دلار تنظیم کنند. 

خرس‌ها، ممکن است در سطح قیمتی ۶۸/۴۱۷۵ دلار مقاومت سختی را از خود نشان دهند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این سطح برسانند، مونرو ممکن است یک جهش قیمت را تجربه کند. بنابراین، تریدرها می‌توانند ۵۰ درصد باقی‌مانده موقعیت معاملاتی خود را زمانی ببندند که قیمت این رمزارز بیش از ۴ ساعت در بالای ۶۸/۵ دلار باقی بماند.

اگر گاوها، برای پاکسازی محدوده مقاومتی جزئی ۷۰ دلار تا ۷۲ دلار تلاش کنند، احتمال کسب سود‌های جزئی وجود دارد و حد ضررها می‌تواند در سطوح بالاتر تعیین شود. در صورتی که قیمت مونرو به زیر ۶۲ دلار برسد، این رمزارز تضعیف خواهد شد.

 

(Crypto.com Coin (CRO

رمزارز Crypto.com Coin (CRO) در یک روند صعودی قرار دارد. گاوها، در یک سطح پایین و در پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به شدت اقدام به خرید این رمزارز کردند. این امر نشان‌دهنده تقاضای زیاد در سطح پایین است. 

هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در بالای سطح ۶۰ معامله می‌شود که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را دارند. اگر گاوها بتوانند ۱۵امین رمزارز لیست کوین مارکت کپ را به بالای ۰/۰۶۹۲ برسانند، احتمالا روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. 

یک مقاومت نسبی در سطح ۰/۰۷۳۶ دلار وجود دارد و در بالاتر از آن احتمالا شاهد حرکت جهشی خواهیم بود. هدف اول در روند صعودی دیدن سطح ۰/۰۷۸۷ دلار و سپس ۰/۰۸۱۶ دلار است. اگر قیمت این رمزارز به زیر ۰/۰۶۲ دلار سقوط کند، این چشم‌انداز گاوی فاقد اعتبار خواهد بود. 

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا سطوح بالای اخیر یعنی ۰/۰۶۹۲ دلار را دوباره تست کنند. خرس‌ها ممکن است به صورت تهاجمی از این سطح دفاع کنند، اما اگر گاوها بتوانند CRO را بالای خط روند صعودی حفظ کنند، احتمالا صعود به بالای ۰/۰۶۹۲ دلار افزایش می‌یابد. 

بنابراین، گاوها می‌توانند موقعیت‌های لانگ را در یک برک اوت و بالای ۰/۰۶۹۲ دلار آغاز کنند. حد ضرر اولیه می‌تواند در ۰/۰۶۱ دلار تعیین شود و در صورت حرکت صعودی قیمت، حد ضرر نیز بالاتر برود. 

برعکس اگر روند قیمت تغییر جهت دهد، می‌تواند تا خط روند نزولی سقوط کند. یک جهش قوی از خط روند صعودی قدرت را نشان می‌دهد و می‌تواند یک فرصت خرید کم‌خطر را ارائه دهد. با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این رمزارز را به زیر خط روند صعودی و سطح قیمتی پایین اخیر یعنی ۰/۰۶۲ بکشانند، روند گاوی کوتاه مدت ممکن است در معرض خطر قرار گیرد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.


 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.