تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر بازار در هفته پیش رو

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در هفته آینده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

فکر می‌کنید در روزهای پیش رو، روندِ بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به چه صورت خواهد بود؟ 

در ادامه می‌توانید تحلیل قیمت هفتگیِ ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف را مطالعه کنید؛ پیش از آن بر چند خبرِ مهمِ رخ داده در روزهای گذشته، مروری خواهیم داشت.

  • بیت کوین فعلا روند صعودی خودش را حفظ کرده است، اما به نظر می‌رسد که بالای سطح قیمتی ۱۳,۲۰۰ دلار این روند صعودی کمی ضعیف شود و این رمزارز یک اصلاح قیمتی کوچک انجام دهد؛ اصلاح قیمتِ بیت کوین، آلت‌کوین‌ها را نیز به همراه خود پایین خواهد کشید.
  • در هفته گذشته خبرهای زیادی شنیدیم که از پذیرفتن بیشتر رمزارزها در جهان نوید می‌دادند، از خبرِ پذیرفتن ارزهای دیجیتال توسط پی‌پال، غول شبکه‌های پرداخت جهانی گرفته، تا سخن مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی مبنی بر این‌که، بیت کوین به عنوان جایگزینی برای ارز، میلیون‌ها بار بهتر از طلا است.
  • تحلیل‌گران اعتقاد دارند که بیت کوین در بلند مدت یک روند صعودی خواهد داشت. آن‌ها دلایل اصلی این پیش‌بینی را عواملی چون اختلاف ارزشی بین بیت کوین و طلا، افزایش استفاده از رمزارزها در جهان و برتری بیت کوین بر طلا، نام بردند.
  • موسسات بزرگی مانند پی‌پال، به صورت روزافزون در حال رو آوردن به رمزارزها و بیت کوین هستند. مایکل نووگراتز بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Galaxy Digital، اظهار داشته که پذیرش رمزارزها توسط پی‌پال، می‌تواند بانک‌های دیگر را هم مجبور کند تا دارایی‌های دیجیتال را بپذیرند و در امور مالی خود از آن‌ها استفاده کنند.
  • دوقلوهای  وینکلووس (Winklevoss)، بنیا‌ن‌گذاران صرافی جمینی (Gemini)، درباره آینده روند قیمت بیت کوین، اظهار داشتند که این رمزارز، تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار پیش خواهد رفت.

در ادامه بر تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر بازار در هفته پیش، مروری خواهیم داشت.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در حال حاضر بیت کوین در یک روند صعودی قرار دارد و می‌توان گفت که خرید بالا در سطوح قیمتی پایین، به ادامه‌دار بودن روند صعودی این رمزارز کمک می‌کند.

در نمودار روزانه‌ی بیت کوین، شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌ی (20day exponential moving average) این رمزارز (۱۱,۹۳۸ دلار) صعودی است و شاخص قدرت نسبی (relative strength index) نیز در منطقه اشباع خرید (overbought) قرار دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که در حال حاضر گاوها بازار بیت کوین را در دست گرفته‌اند.

بیت کوین

نمودار این رمزارز نشان می‌دهد که در چند ساعت گذشته، گاوها قیمت را به بالای سطح ۱۳,۲۱۴ دلار رساندند، اما موفق نشدند این قیمت را حفظ کنند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها دست از تلاش برنداشته‌اند و سعی دارند تا از رسیدنِ قیمتِ بیتکوین به بالای سطح ۱۳,۲۰۰ دلار، جلوگیری کنند.

با این حال بیت کوین در یک روند صعودی قرار دارد و می‌توان گفت که گاوها در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید می‌کنند تا این روند را حفظ کنند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند تا از سطح حمایت ۱۲,۴۶۰ دلاری محافظت کنند و حتی اگر شکست بخورند، در مرحله بعد با خرید گسترده در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، از سقوط قیمت این رمزارز جلوگیری می‌کنند.

اگر بیت کوین در هر کدام از سطوحِ حمایت ۱۲,۴۶۰ دلاری یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، یک جهش منفی داشته باشد، گاوها تلاش خواهند کرد تا مجددا آن را به بالای سطح ۱۳,۲۱۴ دلار برسانند و در صورتی‌که موفق شوند، شاهد یک روند صعودی با تارگت ۱۴,۰۰۰ دلار خواهیم بود. با این حال اگر خرس‌ها قیمت بیت کوین را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این پیش‌بینیِ صعودی رخ نخواهد داد.

بیت کوین

با مشاهده نمودار چهار ساعته بیت کوین می‌بینیم که خرس‌ها اجازه ندادند قیمتِ آن بالای سطح ۱۳,۲۱۴ دلار باقی بماند و با فروش گسترده، آن را تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، کاهش داده‌اند.

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا قیمت این رمزارز را بالای سطح  میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، اما شاخص قدرت نسبی در حالت واگرایی خرسی (bearish divergence) قرار دارد، در نتیجه انتظار داریم که به زودی روند صعودی بیتکوین، کمی ضعیف‌تر شود.

اگر بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، یک برک رخ دهد، بیت کوین مجددا سطح ۱۲,۴۶۰ دلاری را ری‌تست خواهد کرد و اگر از این سطح یک جهش ناگهانی داشته باشد، دوباره در یک روند صعودی قرار خواهد گرفت.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر در ۲۲ اکتبر (۱ آبان) توانست ناحیه‌ی ۳۹۶-۳۰۸ دلاری را رد کند، که این موضوع نشان دهنده برتری گاوها است. با وجود این‌که خرس‌ها در سطح ۴۲۰ دلاری، قیمت اتر را کاهش دادند، موفق نشدند که آن را به زیر ۳۹۶ دلار برسانند، زیرا گاوها با خرید در نقاط پایین قیمتی اجازه ندادند قیمت این رمزارز، بیش از این سقوط کند.

 

اتر

در نمودار روزانه اتر، شیب میانگین متحرک نمایی (۳۸۳ دلار) صعودی است و شاخص RSI نیز بالای سطح ۵۹ قرار دارد و می‌توان گفت که گاوها دست برتر را در اختیار دارند. اگر آن‌ها بتوانند اتر را به بالای سطح ۴۲۱ دلار برسانند، این رمزارز در یک روند صعودی قرار خواهد گرفت.

با این حال اگر خرس‌ها قیمت اتر را به زیر ۳۹۶ دلار و شاخص میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۳ دلار) برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و قیمت اتر می‌تواند برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد و در همان ناحیه نوسان کند.

اتر

در نمودار کندل استیکِ چهار ساعته‌ی اتر می‌بینیم که اتر بالای سطح ۴۰۰ دلار، یک الگوی پرچم (flag) تشکیل داده است و اگر یک برک‌اوت بالای این الگو رخ دهد، این رمزارز در یک روند صعودیِ دیگر قرار خواهد گرفت.

با این حال اگر خرس‌ها قیمت را به زیر پرچم برسانند، اتر تا ناحیه ۴۰۰-۳۹۶ دلار، سقوط خواهد کرد؛ اگر قیمت اتر از این ناحیه‌ی حمایتی یک جهش انجام دهد، گاوها دوباره سعی می‌کنند که روند صعودی را برگردانند، ولی اگر اتر از سطح حمایت ۳۸۸ دلاری بیشتر سقوط کند، روند به نفع خرس‌ها نزولی خواهد شد.

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

ریپل هنوز در یک روند صعودی قرار نگرفته اما یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده که نشان‌دهنده‌ی آغازِ یک روند صعودی است. این الگو احتمالا در سطح مقاومتِ بالاتر، یعنی سطح ۰/۲۶ دلار کامل خواهد شد.

ریپل

اگر این پیش‌بینی‌ها درست از آب دربیایند، ریپل می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۰/۳۰ دلاری شود. 

در نمودار قیمت ریپل می‌بینیم که این رمزارز پس از ۲۳ سپتامبر (۲ مهر)، یک روندِ سقف‌های بالاتر (Higher Highs) و کف‌های بالاتر (Higher Lows) تشکیل داده است و این موضوع نشان می‌دهد که گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند.

اگر این رمزارز از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۲۴۹ دلار) یا خط روند صعودی (uptrend) یک جهش انجام دهد، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای سطح ۰/۲۶ دلار برسانند. با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت ریپل را تا زیر خط روند صعودی کاهش دهند، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد و قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۰/۲۲۸۴۰۹ دلار، سقوط کند.

ریپل

اگر قیمت ریپل نتواند از سطح ۰/۲۶ دلار پایین‌تر بیاید، تریدرهایی که پوزیشن لانگ گرفته بودند، لیکویید خواهند شد و قیمت این رمزارز به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، در نمودار چهار ساعته خواهد رسید.

در حال حاضر با مشاهده نمودار چهار ساعته‌ی ریپل می‌بینیم که شیب میانگین 20EMA تقریبا افقی است و شاخص RSI  نیز نزدیک به نقطه میانی‌اش قرار دارد و این موضوع تعادل بین میزان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

اگر ریپل از سطح ۰/۲۶۳۵ دلار یک برک‌اوت انجام دهد، روند به نفع گاوها ادامه خواهد داشت و این رمزارز در یک روند صعودی قرار خواهد گرفت؛ در مقابل نیز اگر ریپل خطِ uptrend را رد کند و به پایینِ آن برسد، وارد یک حرکت نزولی خواهد شد.

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

لایت کوین یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده بود که این الگو در ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر)، بالای سطحِ مقاومت ۵۱/۵۰ دلاری کامل شد؛ به نظر می‌رسد که تارگتِ این الگوی صعودی، سطوح قیمتیِ ۶۱/۵۰ و سپس ۶۴ دلاری هستند.

لایت کوین

با مشاهده نمودار این رمزارز می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱/۳۰) صعودی است و شاخص RSI نزدیک به ناحیه اشباع خرید قرار دارد و فعلا گاوها بازار لایت کوین را در دست دارند.

معمولا بعد از برک‌اوتی که پس از یک الگوی معکوس رخ می‌دهد، قیمت مجددا سطح برک‌اوت قبلی را ری‌تست می‌کند؛ بنابراین اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت LTC می‌تواند تا ۵۱/۵۰ دلار کاهش یابد. 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این رمزارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، یعنی میزان تقاضا کاهش یافته است. بنابراین قبل از این‌که اقدام به خرید کنید، بهتر است صبر کنید تا لایت کوین از سطح حمایتی‌اش یک جهش قوی انجام دهد.

لایت کوین

شیب میانگین متحرک نمایی لایت کوین در نمودار چهار ساعته‌اش، صعودی است و شاخص RSI نیز نزدیک منطقه اشباع خرید قرار دارد، بنابراین می‌توان گفت که گاوها بازار را در دست دارند.

اگر نمودارِ این رمزارز، از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر بیاید، روند صعودی متوقف خواهد شد و لایت کوین در یک روند نزولی با تارگتِ ۵۳ و سپس ۵۱/۵۰ دلار قرار خواهد گرفت.

تحلیل قیمت استلار (XLM)

استلار در روزهای گذشته توانست بارها مقاومت ۰/۰۸۴۵۸۴ دلار را رد کند اما موفق نشد تا در یک روند صعودی جدید قرار بگیرد؛ این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش می‌کنند تا از این سطح مقاومتی دفاع کنند.

قیمت استلار

در نمودار استلار، شیب میانگین متحرک نماییِ این رمزارز (۰/۰۸۰) صعودی است و شاخص RSI در منطقه مثبت قرار دارد، بنابراین فعلا گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

اگر گاوها بتوانند قیمت استلار را به بالای ناحیه مقاومت ۰/۰۸۷۷۵۳-۰/۰۸۴۵۸۴ دلار برسانند، این رمزارز یک الگوی کف گرد ( rounding bottom) را کامل خواهد کرد. از آنجا که این الگو یک الگوی بازگشتی است، استلار پس از کامل کردنِ آن وارد یک روند صعودی با تارگت ۰/۱۰۲۳۲۷ دلار خواهد شد.

با این حال اگر قیمت استلار کاهش یابد و سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش را رد کند، روند صعودی با شکست مواجه خواهد شد.

قیمت استلار

در نمودار چهار ساعته‌ی استلار می‌بینیم که خرس‌ها قیمتِ این رمزارز را به زیر خطِ حمایتِ الگوی مثلثِ تشکیل شده رسانده‌اند، اما گاوها در تلاشند تا دوباره آن را افزایش دهند و نمودار را به داخل الگوی مثلث بکشانند؛ اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، قیمت استلار می‌تواند سطح مقاومت این مثلث را بشکند و وارد یک روند صعودی جدید شود.

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این رمزارز را زیر خط ِحمایتِ الگوی مثلث نگه دارند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و استلار وارد یک روند نزولی با تارگت ۰/۰۷۹ دلار و حتی پایین‌تر خواهد شد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.